Den trange sprekken

Jeg er litt bekymret i dag,for selv om jeg våknet rundt halv 11 i dag,så hørte jeg ikke en pøkk av kirkeklokkene…Har klokkeren daua? Eller bruker de elektrisk,og strømmen gikk? Eller er det noen som endelig har pælmet cd-plata med kirkeklokkevræl på? Rene påskemysteriet.Spennende å se om jeg noen gang får vite svaret. Nesten så det overgikk spenningen i Var Veum boka jeg nylig har begynt å lese,selv om den såvidt er begynt,og det ikke finnes spennende enda. Da er det spennende assa. Men det gikk fort over,for plutselig ble det likevel mye mer spennende å lese boka,kun fordi jeg kan se for meg Trond Espen Seim hele veien. Hadde de satt noen andre til å spille han i filmene,så hadde jeg ikke orka lest bøkene heller. Brukte hvertfall noen kalorier på lese og drømme (om Trond Espen altså) litt før jeg sleit meg ut av dyna sitt varme grep. Vaklet meg inn på kjøkkenet for å lage meg varm sjokolade,som seg hør og bør stå på menyen på søndager (og alle andre ukedager) før jeg slapp skinka ned i godstolen for å…he…*hoststrikkehost* Jepp,you heard me right. Jeg holder på med noe som en gang i framtiden skal bli en tovet veske.Lilla så klart. Er vel et par mnd siden jeg starta,og har vel ca. 15 runder…så detta tar tid.Gadd forøvrig ikke holde på så lenge denne gangen heller. Tenkte jeg skulle benytte finværet,så da rasket jeg med meg de bøkene jeg er ferdig å lese da,sånn at jeg kunne levere dem i luka på biblioteket,og så la jeg så lystig i vei da.

Jeg gikk og jeg gikk,og jeg gikk langt og lengre enn langt (det tar jvertfall 45.min. ned til byen),og da jeg endelig kom ned til biblioteket da (det er stengt på søndager altså,men det er en sånn derre postluke i døra hvor man kan slenge bøkene i),så gleda jeg meg til å bli kvitt de 3 bøkene jeg hadde drassa på,og tror dere pokker meg ikke at den feiteste og tyngste boka for i svarte sattan i gatan ikke gikk i den derre sprekken da??? Jeg stappa og vrei alt jeg maktet,men ikke faen. Hadde forfatterene droppa 100 sider,så hadde den glatt gått inn i sprekken (Boka er på 900 sider (Shantaram)). Jeg ble sur. Og så gikk jeg videre, og så hoppet det plutselig fram ei skreppe og lurte på om jeg visste når flybussen kom???? «Ser jeg ut som bussrute?? Og…busser i Molde?? Lordness,du er ikke i noen storby nå vettu jenta mi» Og så gikk jeg videre. (Roffen: jeg hadde solbriller på hele veien) og så..og så..så…og så plutselig skuer mitt øye: taaaataaaaaaaaam!

 

HESTEHOV!!!!! DET ER VÅR! DET ER VÅR! DET ER VÅR!!!!!!!!! ENDELIG ER DET VÅR!

DET ER VÅR!!!!

Og da ble jeg glad igjen. Så gikk jeg videre. Hele veien hjem. Men det var jo ikke gøy å komme hjem når jeg hadde mer energi igjen da,så da vrengte jeg av meg klærne,og kasta på meg nye,og så satte jeg meg liksågodt ned på sykkelen (som fortsatt står i stua) og peisa av gårde på en langtur. Det vil da si: 1 t. 45 min. tur i kjapp gange,1t. 20 min. sykkeltur i høyt tempo. + styrke mage. Det var nesten så jeg vurderte en joggetur i samme slengen,helt til jeg kom på at jeg ikke liker å jogge,så da gadd jeg ikke. Jeg er nesten litt imponert over energien i dag,for fram til for 1 times tid siden (dvs kl.18) så hadde jeg ikke spist noe i dag,kun drukket varm sjokolade. Men klager ikke,så misforstå meg rett. Nå har bulimien fått innslipp derimot,så nå har jeg trykt i meg et brød,og er rimelig god og mett. Derfor må jeg nok forlate dere nå,for jeg har en jobb å gjøre videre.

Ikke glem spørsmålsrunden da.

 Info til meg fra facebook…

People You May Know

Thanks for letting me know…høhø.
20 thoughts on “Den trange sprekken

  1. Hahaha! Herlig oppsummert dag 🙂 Hvorfor laget du ikke to bind av boka? Eller du kunne revet ut 100 sider midt i, da ville ikke bibliotekaren merket noe.. Solbriller? leker du Trønder nå?

    • Vurderte seriøst å rive hele boka i fillebiter bare for å få stappa den inn! gadw assa!
      Solbriller ja..er det en trønderting? haha…Alexandersen er fra Namsos,og det var med han hele greia startet…misforstått han,det er ikke tøft å bruke det inne…det ser bare mongo ut.

  2. Kanskje om du hadde åpnet boka så bare 450 sider måttte gjennom sprekken om gangen? Eller kanskje du prøvde det;)

    VÅR!!! Herlig! Bare bildene gjorde meg glad! Og jeg må si at du er sprek altså! Jeg gikk to runder rundt sykehuset jeg, så var jeg anpusten, hihi!

    klem til deg

  3. Haha! Du er så skjønn ❤
    Men du skulle vel begynt dagen med en god frokost.. ;*

    Hvilke bøker hadde du lånt?

    Klem 🙂

    • Ja….spiser frokost når jeg er på jobb da,men sløv i helgene må jeg innrømme…høhø
      Lånte ikke noen i dag,biblioteket er stengt søndager,leverte bare noen.

  4. Åh, så utrolig irriterende med den sprekken! Shantaram fikk jeg til jul, og nå står den og samler støv i hylla. Er den bra?:)

  5. Er du bare nesten imponert over egen energi? Jeg er skikkelig imponert! Blir andpusten bare av tanken på å trene.. Har hørt mye om Shantaram, har veldig lyst å lese. Den er bra sier du? for noen søøøte hestehov!! Vil også ha vår!!!

  6. Shantaram er virkelig bra! 🙂 Hehe… Har begynt å *hoststrikkehost* jeg også :-p Nettopp ferdig med en lue til kjæresten.. GJETT om jeg er stolt a! Og nå holder jeg på med et lappeteppe, som jeg satser på er ferdig i år 2027 😀

  7. Flink du er som leverer bøkene tilbake i rett tid. Jeg må alltid betale en masse for bøkene på biblioteket…
    Fine løvetann da. Endelig er våren her! Klem

  8. Du kunne vel bare delt boka på midten så du sendte den inn med halve boka først og resten etterpå??
    Jaja.. du får ta det som ekstra trening å bære mursteinen videre.. Jeg driver btw å leser Shantaram nå (enda!), men jeg kommer :ikke: forbi den delen med krigen i Afghanistan, den er virkelig ille langdryg..

  9. For et herlig humoristisk og vårlig innlegg Laila! Skal se etter løvetann på joggeturen min i morgen tidlig jeg.. *humre* 😛 😀

  10. awhawhaw, jeg har 19 venner til felles med elgen. men så e æ venninne med datra hass da 😛 😀

    hestehov i trondheim også :))

Legg igjen en kommentar

