Jeg skulle ønske jeg hadde det.

Hvordan kan man savne noe man aldri har hatt?

Det er kanskje feil å si at jeg savner det,men jeg skulle ønske jeg hadde det. Jeg vet jo ikke hvordan det er,jeg bare vet at andre har hatt det,og har det. Noe jeg ikke har,og noe jeg ikke er sikker på om jeg noen gang vil få. Noen ting kan endre seg,men det vil føles veldig rart for meg om det skulle endre seg nå. Det føles bare feil,fordi det aldri har vært der før. Jeg tror ikke jeg vil føle meg komfortabel med det engang. Det vil føles unaturlig. Men jeg skulle ønske jeg hadde det. Mer enn noen gang når ting føles veldig vanskelig. Det burde jo i utgangspunktet vært en naturlig ting,noe selvsagt vil mange kanskje si,men for meg en det langt ifra naturlig,fordi det aldri har vært en del av livet mitt. Selv om jeg kanskje ikke tenkte så mye på det før,så er det noe jeg har tenkt en god del på de siste årene. Hadde det vært tilstede i livet mitt,så hadde kanskje mye vært annerledes. Kanskje,men det får jeg aldri vite. Jeg tror ikke jeg vil få noe svar om jeg prøver finne det ut heller,fordi det har aldri falt seg naturlig,og det vil mest sannsynlig bare skape en større distanse enn det som er nå. Jeg ble lovet en medalje om jeg forhørte meg,men jeg vet at det bare vil bli feil. Fordi jeg vet hva som er,og hva som aldri har vært.

«Du er heldig» sier jeg. «Det må være utrolig godt og trygt å ha det,jeg har aldri hatt det,men jeg skulle ønske jeg hadde det,det hadde sikkert vært veldig fint.» Men jeg har det ikke. Jeg tenker på det. Jeg kjenner på det. Jeg skulle ønske det var som det ikke er. Jeg lurer på om det er derfor visse ting har vært som de ble. Jeg trengte det,og jeg trenger det,jeg ser det nå,men det kan aldri bli som det burde blitt,fordi det aldri har vært. Noe som er unaturlig,som burde ha vært naturlig blir bare enda mer unaturlig om det det skal prøves å bli naturlig. Noe som burde vært ekte vil bli falskt om det prøves å bli ekte. Jeg vet det,og medaljebæreren vet det,derfor vil det mest sannsynlig aldri bli utdelt noe medalje.

Jeg vet at jeg aldri kommer til å få noen spørsmål besvart,fordi noen dører er lukket. Og det finnes kun en nøkkel til den døren,og den er det ikke jeg som har. Dørvokteren verner om sin nøkkel. Dørvokteren er ikke typen til å svare på sånne spørsmål,fordi det har aldri vært naturlig å snakke om sånne ting. Det vil bare bli unaturlig,falskt. Det vil ikke bli naturlig,og derfor forblir den døren som er min også lukket. Jeg har derimot åpnet den døren for medaljebæreren,og vi deler det som er bak den døren,og det som oppholder seg bak den døren forblir for oss to,der inne,og ikke der det egentlig burde være. Jeg ser det klarere nå. Jeg savner det jeg aldri har hatt,selv om jeg aldri har hatt det,og likevel ikke vet om jeg egentlig kan kalle det for et savn. Men jeg skulle ønske jeg hadde det.

19 thoughts on “Jeg skulle ønske jeg hadde det.

  1. Skulle ønske du slapp å gruble på dette. For hvis det er det jeg tror, er det bortkastet tanker å tenke på. Tror jeg. Klem

  2. Jeg tror man kan ha en indre lengsel etter noe, selv om man aldri har opplevd det man lengter etter. Er det ikke noen ting som er som dypt manifestert i oss, behov vi bare har? Jeg tror det. Og jeg håper du finner svar på det du søker, på det du savner, Laila.

    En varm klem!

  3. Jeg vet ikke hva du tenker på, men jeg kjenner igjen den lengselen du beskriver. Og den beskriver du veldig godt.
    Jeg ønsker alt godt din vei.

    Stor klem<3

  4. Jeg tror man fint kan savne noe man aldri har hatt… jeg tror også at man kan ha et savn, uten at man kan sette ord på hva man egentlig savner.. Det er vondt, og du beskriver denne lengselen så godt… I likhet med Tuva, veit jeg ikke hva du lengter etter, men jeg kjenner så godt igjen lengselen…
    ❤ ❤ ❤ mange klemmer ❤ ❤ ❤

  5. Jeg savner mange ting jeg aldri har hatt… Eller jeg kaller det savn ihvertfall. Så da går det vel an… Eller kanskje ordet lengsel (som folka over meg her bruker) er et bedre ord. Uansett beskriver du det godt, og jeg kjenner meg igjen.

    *klemme på*

  6. Tenker det går å savne noe man aldri har hatt, jeg gjør hvertfall det…så er det noenting jeg har som jeg gjerne ikke sku hatt akkuratnå, fordi jeg ikke mestrer oppgaven jeg er nødt til å ha…
    så det er vanskelig spm det der…

  7. du skriver så utrolig godt.. og jeg kjenner den jeg også, selv om jeg ikke vet hva du tenker på, så kjenner jeg også lengselen og savnet etter noe jeg aldri har hatt og som jeg aldri vil få. Vondt er det.. ❤

Legg igjen en kommentar

