En banan faktisk….

Jeg må ærlig innrømme at jeg følte meg lettere forvirra da jeg gløttet på øynene rundt klokken halv ti i morges,og ikke hørte en eneste kirkeklokke slå sine dommedagstoner. Så kom jeg på at jeg lå med sov-i-ro i ørene,og fryktet at hele infernoet ville slå meg over ende når jeg dro dem ut av ørene. Nada. Stille som i graven,til og med husvertene var stille. Hva skjer tenkte jeg..Så kom jeg på at det var lørdag,og ikke søndag. Det forklarer ikke hvorfor husvertene var så stille da,men kanskje datteren var borte. Det var nemlig merkverdig stille. Hun er bare 4 1/2 år (det 1/2 året er viktig i den alderen),men når hun løper over gulvet her opp,så høres det ut som om et hysterisk neshorn. Men hun er ganske snill da,i går skulle hun absolutt gi fra seg bananen sin til meg,fordi hun ville ikke ha den….Ser det ut som jeg spiser bananer da?! Hadde nesten ikke hjerte til å si nei…

 

Kan jo hende at den blir spist en dag,hvis ikke så går den vel selv når den har ligget lenge nok. Jeg er ikke så voldsomt begeistret for brune bananer at det gjør noe. Derimot så synes jeg at husbonden sjæl kom innom med et langt lystigere offer.

 

 

Etter 1 glass så kom han å lurte på om jeg ville ha den. Jeg ble jo litt skeptisk da,siden han ikke ville drikke mer av den…Ikke har jeg smakt på den selv ennå heller. Kan jo hende jeg slår til med et glass eller to. Husvertene har besøk i kveld,og det skulle visst bli noe drekkings ja,og det var baaaaare å komme opp ja,jeg var så velkommen atte vakke måååte på.  Skulle visst få pekingsuppe og øl. Vel,når de har besøk av 3 MC entusiaster,så må jeg ærlig si at jeg ikke har så mye der å gjøre…Der sitter de å snakker motorsykler,turer og treff de har vært på,og alt jeg har en en 21-girs diamant hybrid sykkel. Kan ikke helt se for meg at de blir så himla imponert over mine sykkelturer rundt omkring her i byen. Og de eneste sykkeltreffene jeg har vært på,er de små øyeblikkene i det jeg passerer en annen syklist.

Derimot kan jeg på min side hvertfall få helsemessige goder med min sykkel. Jeg må bruke egenprodusert energi,mens de sitter der og humper og går og bruker ikke mer enn noen få kalorier til kun å børne seg videre. Nei,takke meg til tråsykkel. I dag tråkket jeg i 1 t. & 45. min.,etter å ha gått meg en kjapp tur på 45. min. Svetten skvettet veggimellom,musikken på full trøkkar og et adrenalin nivå tett oppunder taket. Så sykt herlig å tråkke på når «Dovregubbens hall» hjelper meg til å dra på så jeg omtrent ser mannen med ljåen. Fikk tatt litt styrke etterpå,mage,rygg,bryst. Altså,alt dette her foregår bak husets fire vegger,så jeg pumper ikke skulder til skulder ved bola boys. Men til sommeren så kan jeg kanskje måle mine muskler med bolegutta. For nå skal det trenes framover!! Påska er jo like rundt hjørnet også,og jeg ser for meg stress med maten,selv om jeg ikke vil at det skal ødelegge. Så da skal jeg hvertfall få trent litt da,sånn at samvittigheten ikke tar livet av meg. Men jeg gleder meg sykt til påska da,Beitostølen med søstern,mann og tantebarn,+ broren min og broren til svogeren min. Det skal bli så bra! Jeg skal kjøre akebrett med tantekidsa mine så det hyler og griner etter. Deretter bærer det straka vegen til Lillestrøm for å campe noen netter hos Ida,og jaggu skal ikke Karianne campe der også,og jeg tror jeg gleder meg halvt ihjæl! Jeg har kjent Karianne i noen år nå,men dette blir første gang  vi treffes. Ida har jeg derimot ikke kjent så lenge,men det skal bli himla hysterisk morsomt å treffe dem.

Jeg vil gi meg selv litt creds i dag,for det er først nå at jeg sitter med kveldens første runde med maten,og klokken er strax 22.30. Jeg håper det blir med den ene. Jeg skal hvertfall prøve å la det bli med det. Men jeg har hvertfall ikke kastet bort en hel lørdagskveld med bulimien,og det er da noe. Og når vi er inne på spiseforstyrrelser,løp og kjøp siste utgave av «Hjemmet»,for der inni pryder min kjære Ingeborg sitt vakre ansikt og hennes historie om anoreksi,angst og tvangstanker.

 

 

Tror ikke jeg noen gang har kjøpt «Hjemmet» før,men i dag kunne jeg jo bare ikke la vær.

 

 

Ingeborg,KUDOS!  Du er en inspirasjon,just as you know it and dont forget it. Diamonds forever!

19 thoughts on “En banan faktisk….

  1. Dette var ett deilig innlegg:) ble glad fra barken Og ned til kloa av å lese:))) gleder meg til påske jeg oxo! Har noen morsomheter på lur ser du:)
    Leste faktisk hjemmet hos svigermora i dag! Så hun er ei venninde av deg?! Koselig:)

    • Ja,det er ikke så ille i smoothie,men det setter sykt mye smak da…hele smoothien smaker banan liksom,selv om man putter andre ting i….jaja…

  2. Åh. Jøss. Hvordan ser bladet ut utenpå? Hva er «hovedoverskrift» liksom? Så kan jeg se om det er det bladet jeg finner i butikken.

  3. Du er fantastisk, laipai!
    Og jeg ble så glad for å se bildet du la ut av Ingeborg i Hjemmet!! For en dame! For noen damer dere er! <3<3<3

  4. Shiiit jeg gleder meg glugg ihjel altså!
    Jeg skal også kjøpe det der hjemmetbladet, men jeg trenger caaash først.
    Men damn jeg gleder meg!!!! WIHU! Du er klar over at vi skal til sverige, sant? :D:D:D:D:D

  5. hehe, jeg ser for meg deg traske i full marsj til Dobregubbens Hall! 😉

    pluss til deg for at du klarte maten helt fram til så seint på kvelden 🙂

    snille husverter som kommer med gaver da:)

Legg igjen en kommentar

