Kvalmen som ikke blåste avgårde..

Jeg nektet nesten å tro mine egne øyne da vekkerklokka ringte,og jeg slo på lyset for å dobbelsjekke at klokka virkelig var det jeg stilte den på. For pokker,jeg hadde jo akkurat sovna jo! Da er det umenneskelig å tvinge meg ut av senga før klokken syv på morgenkvisten. (Morgenkvist liksom…hva faen er det for et meningsfylt ord??) Jeg blånektet med all makt jeg hadde (for at klokken var før syv altså),men det hjalp ikke stort,og da var det bare å kaste dyna til side og plante beina irritert i gulvet og se slaget som tapt. Jeg fikk etterhvert,meget motvillig,krøpet oppi klærne og slengt meg oppi stolen,soon ready to leave tha house. Jeg skulle bare sjekke altinn først. Haha,what a hysterical joke. Burde vel ha skjønt at det ikke var mulig å komme inn der. Og så,out of the fåkkings blue (eller grå) så vellet det en svær kvalmebølge over meg. Den bare var der,just like that. Snap liksom. Sånn typ kvalm at du må hyperventilere for å prøve å roe ned. Jeg tenkte hvertfall at jeg ikke skulle legge meg ned på badegulvet,for da hadde jeg vel ikke kommet meg opp igjen. Det roet seg heldigvis kjapt,og glad var jeg for det. Som dere vet,jeg liker ikke å være kvalm,enda mindre å spy ufrivillig. Ikke var været særlig barmhjertig i dag heller,det stormet og sluddet,i alle retninger. Just great. Men jeg hadde i det minste regnbuksa her hjemme,men jakken henger selvsagt på jobb. Anyway,jeg kom meg avgårde,svanset i alle retninger,alt ettersom hvor vinden ville jeg skulle kastes.

Jeg strenet avgårde,plasket i sørpe,blåste nesten overende, nedsluddet og jævlig. 7-8 min. gange fra jobb,og crashbombang,og kvalmen overmannet meg igjen. Og denne gangen med enda større styrke. Pusteøvelser hele veien,jeg klarte ikke løfte hodet og se framover,jeg var redd jeg skulle segne om der jeg gikk,eller bælme ut en ufrivillig spystråle i veikanten. Jeg pustet og peste,og gikk med museskritt,fast bestemt på å komme meg fram til jobb og ikke synke sammen der jeg gikk,selv om jeg aller mest følte for nettopp det. Det ga seg ørlite da jeg kom meg inn,men jeg måtte bare gå å sette meg inn på badet en stund,just in case. Tenkte det ikke tok seg ut om jeg svimlet av eller la fra meg en klatt magesyre på gulvet. Etter noen minutter på badet så våget jeg meg ut igjen og tenkte at det vil sikkert bli bedre om jeg får meg litt kaffe og frokost. Haha. Snakk om å nesten gå på min egen spøk. Følte jeg bare gikk å surra og var ubrukelig på jobb i dag. Jeg kunne selvsagt bare dra hjem,jeg hadde jo bare kunne ringt og sagt jeg ikke kom på jobb i dag også,men nei,tenk da,det kan jo bli hektisk for dem om jeg ikke dukker opp. Andre først. Jaujau. Jeg skulle se hvor lenge jeg makta holde ut hvertfall. 2 timer faktisk. Da var det bare å pakke seg hjemmover,ikke noe vits å gå rundt som en sekk poteter og være nytteløs en hel dag,da kan jeg liksågodt bare pelle meg hjem og være unyttig der. Og det gjorde jeg. Været var selvsagt enda verre på hjemtur da. Hadde jeg tatt et lite hopp,så hadde jeg blåst bort. Uansett i hvilken retning jeg gikk i,så føltes det ut som vinden jobbet imot meg. Trærne blåste helt ned i vannrett posisjon. Måtte innom butikken på vei hjem da,lakris er tingen når man er kvalm tenkte jeg,og lakris ble det. Men hjalp det? Nah. Ikke hjalp det med loff og nugatti heller,ikke engang det å spy  frivillig hjalp mot kvalmen. Da er du kvalm assa. Kvalmt. Og nei,jeg er fortsatt ikke gravid. Jeg er singel og driver ikke hor med noen.

Hærregud,nå har jeg skrevet over 600 ord om kvalme og været,og ikke noe meningsfullt har kommet ut av det heller. Ikke det at jeg bryr meg,men om jeg skal tenke skikkelig skikkelig positivt,så kan jeg jo innbille meg av noen faktisk leser det og det finner det uhyre nyttig. Det er folk til alt der ute,some like it sweet,some like it spicy,right? Ikke at du nødvendigvis bryr deg om det heller sikkert..men jeg bare sier det. Straight from the heart liksom.  Speaking of heart…Jeg lå sykt lenge før jeg sovnet natt til i dag (Ja,det skrev jeg vel kanskje sånn egentlig i begynnelsen av innlegget her ja,at jeg nesten såvidt hadde sovna før klokka ringte..) fordi jeg hadde en sånn sinnsykt hjertebank. Hardt og heftig. Hadde det på samme måte nå her i ettermiddag. Helt villt. Jeg mener at jeg så at det slo minst 20 cm ut fra sin plass. Sånn som i tegneserier når noen er forelska. Jeg er ikke forelska. Jeg har bare et hysterisk villtgaloperende hjerte.

Nei,nå tror jeg det er tryggest å trå ut av salaten og få avslutte atter et svadainnlegg uten mål og mening.

Stay positive liksom…snart,veldig snart,etter at det har snødd litt til,vært noen stormer til,regnet litt,snødd igjen,så litt solskinn,så litt mer regn,og enda mer snø,daaaaaaaaaaa blir det vår. På ordentlig.

 

Gåsunger…

Dagens søkemotor vinner:

«suge avføringstabletter«

18 thoughts on “Kvalmen som ikke blåste avgårde..

  1. Haha, elsker når du skriver over 600 ord med svada. Liker selvfølgelig ikke at du er kvalm. Men digger skrivemåten din.

    God bedring da Laila, håper du får sove i natt 🙂

  2. Haha, jeg duaer av alle søke ordene som dukker opp altså.. Men herregud, hvem søker på «suge avføringstabletter»? Djeezezzz..

    Men du Laila, ikke vær kvalm da.. Bli frisk!!!

    Håper du får en fin natt ❤

    Forresten, er sykt mye snø her enda. Men håper det smelter til påsken 😀

    Love you ❤

  3. Bedre å gi seg enn å gå syk på jobb. Er litt på etterskudd. Bestemte meg for at dagen i går ikke teller, så jeg droppet alt som har med blogg og internett. Maktet ikke. Derfor denne sene kommentaren.

  4. Kvalme er virkelig ikke noe særlig.. Tror jeg skjønner som tar deg når du minst venter det… så man kaldsvetter og skjelver.. Huff, jævlig!! Håper virkelig du er bedre i dag! ❤

  5. Håper du er bdre i dag da ❤ å svada kan være særdeles underholdende heheh !!! dagens søke tet var bare helt hysterisk morsom hehehehe
    klem klem

  6. Lei meg for at du er kvalm. Men ELSKER innlegg som dette. Og gåsunger er det fineste, mykeste, godeste som finnes :o)

    Håper formen er bedre. Du er forresten (sagt det før) utrolig flink til å ta bilder!!!

Legg igjen en kommentar

