Råskap!

En god start på en arbeidsdag er å kunne sove til klokken 10,men våkner i ni,halv ti tiden,og selv kan velge å stå opp eller ei.En god start er å kunne komme seg inn i klærne,og plante ræva i godstolen med en kopp te,surfe litt på nett,ha en liten samtale med en god venn på msn,dra på jobb. En vanlig morgen fortoner seg sånn: Bråvåkner av en hysterisk alarm som omtrent gir meg hjerteattak,sliter med å holde øynene oppe,rulle seg utenfor senga for i det hele tatt å være sikker på å komme meg opp,krype bort til badet,sette seg på badegulvet for å kle på seg,fordi det er så inni helvete iskaldt å stå opp så grytidlig, kline på litt mascara i håp om å se noenlunde oppegående ut,og så komme seg ut døra og stresse seg oppover i den troen på at om jeg ikke går i 90 km i timen så kommer jeg kanskje bare 5 minutter før tiden,og ikke 10. Så dette var en rolig start på avslutningen av arbeidsuka med andre ord. Kom på jobb når lunsjen begynte. Kom da til nystekte sunne vafler (fikk ramset opp alle typer kornblandinger som var sleng oppi røra) Hadde en fin og rolig dag på jobb. Fikk til og med sett innspurten til Kong Northug på staffeten. Fy faen for en råskap han presterer den gutten! Hærregud,det var rett før jeg fikk hjertet i vrangstrupen og kveltes. Men jeg klarte såvidt å holde det på plass,tror ikke at det hadde passet seg at jeg hadde ramlet sammen i spasmiske krampeanfall med fråden rennende ut av munnen på grunn av en staffet. Men jeg er nok ikke den eneste som var  nær en sånn opplevelse i dag. Og det var sikkert flere der ute som ikke klarte holde hjertet ifra å havne i vrangstrupen. Jeg får følge med på nyhetene senere for å se om det har skjedd noen dødsfall på grunn av Northugs prestasjon i dag.

Men nå er det helg,nå skal fridagene nytes,og jeg  ser for meg at denne kroppen kommer til å bruke mesteparten av helgens timer klistret fast oppi godstolen,med fare for å gro fast. Men jeg har planer om å sette  denne feite ræva på sykkelsetet og tråkke noen mil også,så jeg får bare ha spettet stående klart om jeg trenger å jekke løs skinka fra stolen. Det er vel i grunnen ikke helt meningen at sykkelen skal stå i stua som pynt. Den passer ikke godt inn her. Dessuten må jeg ta beina på nakken og komme meg nedover til biblioteket i morgen for å låne nye bøker. Leste ut den siste boken jeg hadde i går (selv om jeg ønsket at den aldri tok slutt…»Senor Peregrino» ) og jeg trodde jeg skulle dævve av kjedsomhet da jeg la meg i går kveld (selv om jeg la meg for å sove så snart jeg la hodet på puta) Jeg kan dermed ikke gå hele helgen uten å ha noe å sette øynene i. Så jeg satser på at jeg våkner før biblioteket stenger kl. 14. Og jeg forventer av værgudene er på min side når jeg labber nedover. I forgårs var det hakket før storm,i dag har det regnet hysterisk,med sluddbyger innimellom og en del vind. Jeg forventer bedringer i morgen. Hvertfall når jeg er ute og går. Hvordan det blir når jeg er vel hjemme igjen gir jeg en blank marsj i,for da er det innendørssykling,varm sjokolade og en god bok som gjelder. Kanskje jeg til og med får med meg noe sport i morgen. Selv om det er muligheter for et nytt «nesten-spasmisk-anfall«,så tar jeg sjansen,noen sjanser må man bare ta her i livet. Og uten fare spenning i hverdagen så vil jeg støve ned.

Bulimisk har ikke dette vært den verste dagen,rett og slett fordi jeg ikke har noe å være bulimisk med. Som jeg nevnte i går,så er det kun epler her i gården,så det blir ikke akkurat så heftig. Jeg har pepsi max,jeg får drikke meg gjennom den neste uken fram til lønn igjen. Kanskje kroppen vil bli hoppende glad av å få litt mindre bank av bulimien. You never know. Dessuten vurderer jeg å snuse litt på noen vitaminer jeg har i skapet. Snakket om dette med ei venninne på msn i morges,og hver gang jeg er inne på dette temaet med noen,så vurderer jeg det,men det faller alltid bort. Så vi får se om jeg får satt snuten i dem,eller om det ramler bort. Det er jo aldri feil å gi kroppen noe så fornuftig mener jeg. Jeg bare suger på å få gjort det. Og mangel på vitaminer og mineraler er ikke alltid like heldig….

Bare se…løshår

Tror ikke jeg vil gjøre det så bra som flintskallet….

 

 

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/41f88bfc798848b966ff2e303b7f8631174ea5f6

15 thoughts on “Råskap!

  1. Det var full oppstandelse på jobb i dag da en viss gullgutt gikk berserk på oppløpet i dag. Alle samlet seg på et kontor og hoiet og ropte. Bare en av oss var sportsinteressert liksom! Vi andre brydde oss ikke i det heeele tatt der vi hoppet opp og ned og skrek av våre lungers fulle kraft 😛 Hehe. Bra vi får lov til sånt på jobben 😛

    *klemme på*

  2. Det er som du sier kanskje bra at du har litt dårlig råd for øyeblikket. Jeg mener selvfølgelig ikke at det er bra at du ikke spiser, men at du får pause fra bulimien i noen dager.
    Jeg håper hvertfall at du har det bra, og at du kan unne deg et ordentlig godt måltid når du får lønning 🙂

  3. Dette er kanskje et rart spørsmål, men jeg lurer på, har du noen mål med spiseforstyrrelsen, siden du ikke blir frisk? Det ble rart formulert, men jeg vet hvertfall for min del, at jeg kvier meg mot innleggelse fordi jeg fremdeles vil gå ned i vekt. Er det sånn for deg også, eller er det rett og slett bare følelsen du får av bp som du er avhengig av?
    Klem

    • Ønsket om vektnedgang har alltid vært der,og vil selvsagt alltid være der,men det er jo det at jeg er redd for å slippe taket i det som for meg har vært «trygt» i snart 16 år nå..det er dette jeg kjenner til…på en måte…

  4. Det er direkte vondt å se våre skiløpere på oppløpet. Blir nok en thriller i morgen…Gråter alltid en skvett når Bjørgen gjør det bra, hun har liksom levd over mange faser….Den sterkeste utøveren vi har.

    Deilig å lese god gammel Laila form i bloggen din. Synd at det er mangel på mat som gjør deg flink m.h.t bulimien, men men, synes du er en sterk dame jeg….

    • Ja,der sa du det,det gjør nesten vondt når man står midt oppi en sånn ekstase ja…hahaha. Ikke at jeg er så inn i skisport,men når jeg først får med meg en innspurt,enten med Bjørgen,eller Northug,ja da er jeg MED liksom,haha.

      Jeg er driiiit sterk,har tidligere lagt ut muskelbilder jeg..hoho..

  5. tusen takk for kommentar søte ❤ jeg har ikke så mye vettugt å komme med, men vil at du skal vite at jeg tenker på deg og bryr meg om deg. *storklem*

Legg igjen en kommentar

