Sykkelfantomet

Hva kaller man spysjuka-uten-å-spy? Kvalmsjuka? er det en egen greie? Greit å være kvalm sånn i ny og ne,eller,altså,det er ikke greit,men greit,det skjer liksom. Men nå har dette her vedvart i hvertfall 3 dager…da er det ikke greit lengre. Da er det ugreit faktisk. La meg kvalm,våknet et par ganger i natt,kvalm,og våknet kvalm i morges. Klokken halv fordømt åtte. På en lørdag. Hva er greia?? La meg for å lese en stund,og da jeg prøvde å sove,så begynte faen meg husvertene å støvsuge…halv ti på en lørdagsformiddag…Jeg dyttet sov i ro i ørene,men det ble ikke mye sov i ro,så jeg måtte legge puta over hodet i tillegg.Sovnet til slutt,sov en liten stund,men våknet av en melding senere. Aldri fred å få. Og så stod jeg opp,og var dritkvalm.Fikk besøk,og var kvalm. Det ble en liten runde med bulimien,spiste og spydde,men det hjalp ikke mot kvalmen. Ikke hjelper det sånn generelt heller,spyr man til magesyra kommer,så ender det med skjelvinger,og null energi. Blodsukkerfall. Jeg gikk meg en tur ned på butikken,for å få frisk luft,og for å handle inn litt til helga. Formen var ok,litt uggen og litt kvalm. Frisk luft hjalp ikke så mye. Skjønt man kan ikke kalle en luft full av eksos for frisk.. Likevel kastet jeg meg over sykkelen i 1 time dajeg kom hjem igjen. Det hjalp hvertfall mot kvalmen.

Min snille eks lånte meg ruller i dag,det er en greie som man kan sette fast bakhjulet på sykkelen på,og så kan man sykle inne. Helt genialt.Nå trenger jeg ikke drasse ræva mi ut av huset for å trene engang.

 

 

Jeg har ikke verdens største stue akkurat,men jeg har hvertfall fått parkert sykkelen,og er nå klar for å tråkke på litt framover. Nå skal treningsformen opp igjen. Den har vært mye bedre enn den er nå,så det er på tide å rydde opp i det igjen. Det kan se ut som at våren nærmer seg,det er bart og fint mange plasser nå,og jeg har dratt fram joggeskoene,helt fantastisk å gå med. Altså,jeg jogger ikke,bare bruker dem. Jeg liker ikke å jogge. Selv om jeg prøver innbille meg at jeg vil gjøre det om jeg bare setter ræva i gir og tar meg en joggetur. Det blir som regel med en tur. Da er det mye morsommere å sykle. Men her i Molde er det ikke akkurat så fantastisk gode sykkelmuligheter synes jeg,med mindre man vil slenge seg på en tur på over 2 timer,og vil sykle rundt fjellet…det er en lang tur. Mildt sagt. Jeg syklet der er en gang. Det tar sånn ca. en liten halv time eller noe sånt å kjøre rundt,kunne da umulig ta så lang tid å sykle rundt.Tenkte jeg. Jeg håpet at jeg nærmet meg målet for hver sving jeg kom rundt,men svingene tok aldri slutt. Ikke bakkene heller. Og før jeg var kommet halvveis døde mp3’n. Ikke ante jeg hvor langt det var igjen av turen heller. Og ikke hadde jeg tlf på meg. Jeg hadde ikke annet valg enn å sykle,og håpe på at jeg nærmet meg målet bak neste sving. Mareritt. Jeg savner gode langstrekk.

Men nå skal denne kroppen komme i formen igjen. Nå skal det sykles.Og det blir styrketrening. Jeg er veldig klar for 6 pack til sommeren. Jeg skal bli den nye Marit Bjørgen. Eller,nei,det skal jeg ikke. Har ikke ønske om å bli muskelbunt akkurat. Dessuten spiser hun det dobbelte av hva en mann gjør. Det er ikke min plan. Det er litt vel drøyt kanskje. Her spiser hun som en hest liksom,og så sitter jeg her og spiser og spyr som en helt. Jaja,vi er hvertfall helter begge to da. Det er da noe…

Nei,nå kjeder jeg vettet av dere,jeg kjeder vettet av meg selv med dette meningsløse innlegget…på tide å plugge eventyr i øret kanskje….

 

 

Eller kanskje se filmen som begynner på tv nå….hm..nå klarer jeg ikke bestemme meg….

 

 

Filmen virker gørrkjedelig,jeg velger eventyr…

18 thoughts on “Sykkelfantomet

  1. «Jaja,vi er hvertfall helter begge to da. Det er da noe…»
    Ahahaha!

    Den der dingsen var GENIAL! Hvor får man tak i sånn dings? Jeg har drømt om en sånn dings og sett for meg hvordan jeg skal lage dingsen, men det har liksom blitt med tanken. Men dingsen, alltid tenkt på den! Si fra, jeg vil ha en DINGS!

  2. Jeg kaller bare kvalmesyken nasty. For det er nasty.
    Haha genialt med «spinningsykkel» man kan svinge med da 😀

    Fikk forresten en hobby OG en Troika av kjæresten i dag, hurray!

  3. *grøss* det er skikkelig slitsomt å være kvalm…..
    spysjuka er desidert noe av det grøsseligste man kan ha, kvalmen likeså….
    god bedring !!
    Fanntastisk med en sånn rule dings, har faktisk aldri verken sett eller hørt at slikt finnes !!

  4. You are hilarious, Laila. Pass på at du ikke spinner ut av stua, da. Genial liten sak, I loves it :o)
    IKKE så genialt å være kvalm, it basically sucks, ingenting som hjelper. Har man vondt et sted kan man liksom ta smertestillende. Men kvalmen ER bare der.
    Håper det går fort over. Jeg pleier å spise supersalt lakris, du vet de fra Läkerol som kommer i svart eske? Maybe it’ll help. Men hvis du er superkvalm orker du sikkert ikke tanken på det en gang.

    God bedring!!! I love this blog ;-D

    Helter er dere begge to, I totally agree ;o)

    • Ja,bruker å spise lakris jeg og,men har faktisk ikke tenkt tanken på å kjøpe det nå…jaujau…kanskje man burde gjøre det…hoho.

  5. Det er skikkelig grusomt å være kvalm. Håper det gir seg snart! ❤

    Og, problemet med slike innesykler er jo at man sykler og sykler til krampa dar deg, uten å komme noen vei i det hele tatt! Slitsomt! 😛

  6. Funker det. Blir jo på måte som en trimsykkel. Har liksom en følelse at de fleste trimsykler er studd bor i garasjer og lignende. Husk hjelm. Om den greia bak løsner så kan du treffe veggen rimelig fort.

  7. hahahhaahahha, jeg ser deg for meg, spinnende avgårde rett i veggen *lol*

    Ellers så var det en meget smart sak som jeg må sjekke nærmere.

    Håper kalmen har gitt seg. Usj og fy så ekkelt det er med en sånn variant av spya !! Da er det bedre med ufrivillig tarmrens et døgn for så å bli ferdig med det, selv om også det er NASTY!

  8. OMG That bike is so cool! I love it… I wish my bike had that apparatus to attach to it to ride indoors… i would not have had to buy an exercise bike… ahh oh well i like my exercise bike… I still think that is really cool
    Love you

    • Thanks 🙂
      Maybe you can look for it at a sports store or something. But you have an exercisebike tho,so you really dont need one,lol.

Legg igjen en kommentar

