Refixing has startet…

Jeg må ha blitt tildelt den kjekkeste tannlegen there is. Ung,hyggelig og forståelsesfull. Morsom var han også forresten.Foruten da han hilste på meg og ba meg ta plass i godstolen…Haha,ser meg ut som godstol du din tullpeik. Han fortalte hele veien hva han gjorde og hva han skulle gjøre. Han spurte,og anbefalte. Beroligende. Behagelig. Det blir en kostbar affære,2 rotfyllinger og krone, trekke 2 tenner (som egentlig er bare rester av røtter igjen av..) og dermed må jeg få en bro (holy lord…) og 7 hull. For min del er det et katastrofeområde,men han hadde sett verre,og det er jo en mager trøst. Fortennen er selvsagt føkka pga magesyre,men hadde ikke forventet noe annet,det er sånn det kan bli for mange bulimikere. Og jeg har alltid hatt svake tenner i tillegg. Han begynte med den tannen som har plaget vettet av meg i en ren evighet,rotfylte og la i midlertidig fylling. Vi holdt på i tre kvarter,og summen=3030 kr….Men pga diagnosen min og medikament bruk,så ble det trekt ifra 1830,-,så det hjalp jo mye. Nå gjenstår bare resten..Jeg skulle ønske jeg var millionær…

Jeg overlevde,han vet nå at jeg har skrekken for alt innenfor inngangsdøren og sprøyter. Men bedøvelse jeg ha,og dessuten var sprøyten fancy,det var kun et lite stikk som jeg nesten ikke kjente,og istedenfor å sprøyte inn hele den jævla spissen,så var det masse små klikk med den sprøytegreia hans,hvor dosen ble fylt inn litt og litt. Genialt. Vanligvis er jeg psykosår etter bare stikket,men nå kjenner jeg ikke en pøkk. Men nå er jeg i gang med å fikse det som bør,og fikses. Tenner,kropp og sinn. Oppbyggingen har startet,jeg er på vei for å fikse meg selv…og det koster svette,tårer og penger. (Forhåpentligvis ikke så mye blod…)

Jeg har resten av dagen fri,så jeg tok med meg gneldrebikkjefaenskapen oppe her på en liten tur i sola. Nå er det varm sjokolade,og og en himla stor pose smågodt. Er jo i gode hender hos tannlegen,så nå kan jeg jo høvle innpå litt mat til Karius og Baktus. De skal jo smått om senn dø,så da skal de få leve livets glade dager den siste tiden de har igjen. Kan jo nesten ikke la et tilbud på smågodt gå stille hen heller. Nå skal jeg nyte den virkelige godstolen og plante (h)øreledningen i øregangene og sette på «Pilgrimsferden» av Paulo my love Coelho. Og nyte smågodt og varm sjokolade så klart. Burde kanskje ha spart litt smågodt til den snille tannlegen,men siden han ranet meg,så får han ikke en smule engang…

Marco

13 thoughts on “Refixing has startet…

  1. Så utrolig deilig å lese at det gikk så bra =) Du er virkelig på rett vei Laila !

    Det er en god start, og jeg heier på deg ❤

    Varm klæm

    Ps. Nå fikk jeg også lyst på smågodt 😉

  2. Flott at det gikk fint hos tannlegen og at du fikk en som var ålreit! Men, det koster penger, det er litt sykt -burde være gratis. Får du ikke alt gratis egentlig når du har en diagnose bulimi?

    Fine bilder! 🙂

    • Nei,får det ikke dekt..hadde det vært kommunal tannlege hadde jeg fått det,men her er det kun skoletannlegen som er kommunal…dessverre…

      Takk 🙂

  3. Heia Laila!
    Tannleger er fryktelig skumle. Har heldigvis også endt opp med en snill tannlege og vi har en avtale om at jeg ikke skal se en eneste sprøyte når jeg er der inne. Så når jeg kommer er alt fikset på forhånd og jeg luker øynene mens jeg får holde i hånden til en pleier også teller vi før sprøyten blir satt. Sjeldent man har mer adrenalin i kroppen enn da :S

    Men men, er vel bedre å ta sprøyte enn å gjøre som jeg har gjort tidligere å trekke uten bedøvelse (anbefales ikke).

    Lykke til videre!

    Klem ❤

    • Ingen problem å ta sprøyter egentlig…sprøyta er verre enn stikket…men med den sprøyta tannlegen min har så blir hvertfall ikke det noe problem framover 🙂 Og jeg har på INGEN måte planer om å trekke UTEN bedøvelse…nooo way. Kommer ingen vei med meg uten bedøvelse. Ikke når det kommer til tenner nei…

      klem tilbake.

  4. Så bra det gikk bra og at tannlegen var flink, det har myyyye og si det!! 🙂
    Lykke til videre med tannbehandlinger fremover, for regner ikke med du tok alt i dag, eller? 😉
    Kjempe fine bilder Laila 😀
    KLEM <33

  5. Så flink du er som dro til tannlegen! Og flink du var som ikke løp skrikende ut igjen med en gang sprøyta kom frem 😀

    *stolt av deg*

    Blir nok litt av et prosjekt den munnen din, men tenk så deilig det blir når den er «frisk» igjen 😀 Ihvertfall så frisk som en bulimikermunn kan bli 😛 Hehe.

    *klemme masse på*

    Fine bilder forresten. Synes det ser vårlig ut hos deg jeg O_o Her har det kommet tre cm til med snø bare i dag, og mer skal det bli 😦

    • Det skal bli veldig godt når alt er ferdig…men det vil ta sin tid…
      Takk 🙂 Den er nok mer vinter enn det de bildene der viser…men nå er det visst meldt mildvær igjen da,så jah….

Legg igjen en kommentar

