Gruer meg.com

Jeg samlet alt motet jeg hadde,tok med penn og papir,gikk på et rom hvor det var stille,og slo nr….det ringte,og ringte,og ringte…det var nesten sånn at jeg håpet at ingen svarte…men det ville jo igjen bare bety at jeg måtte samle motet på ny litt senere,og gått gjennom det samme atter en gang..noen svarte til slutt…«Ehh,ja,hei,mitt navn er Laila…du,jeg lurte altså da på om dere har kapasitet til å ta imot nye pasienter..?» (Please si nei,iiiiikkkeeee taa iimooooot meeeeg!) «Joda,det har vi vet du…« (FAEN!) «Vi har ledig time på onsdag kl.10.45,passer det?» ( NEEEEEEI,DET PASSER IKKE!!!!) «Eeeh,joda…skal bare få ordnet med vaktbytte jeg,så ordner det seg nok det….» (POKKER!) Jeg fikk fri….(HELVETE!) Joda…men må man,så må man…Jeg skal nå til tannlegen og få fikset den derre jæveltanna på onsdag da altså…Trenger jeg si at jeg gruer meg? Trenger jeg nevne atter en gang at jeg har sykt tannlegeskrekk? Neivel,men jeg gjør det likevel….Jeg hater tannleger,jeg hater venterommet,jeg hater tannlegelukten,jeg hater denne pirkedritten,jeg hater tannlegestolen,jeg hater sprøyta (men den må jeg ta..),jeg hater bomullsdottene som tørker ut hele kjeften,jeg hater borret,ikke minst…og så hater jeg selvsagt regninga. Men aller mest hater jeg tannverk,så nå skal den tanna så jævelig få igjen for all dritten den har utsatt meg for. Nå skal jeg igang. Nå skal det ryddes opp i. Det ser ut som et bombenedslag i tennene mine,katastrofeområde. Men nå skal oppryddingen settes i gang…og nå krysser jeg fingrene for at jeg får dekt en del av utgiftene pga bulimien,og medisinene jeg går på. Skal ordne med legetime forut for tannlegetimen (tannlegen ligger 1 meter ifra legekontorskranken) for å få papir på diagnosen min. Gud hjelpe meg….Jeg gruer meg.

Og jeg gruer meg til neste time med min behandler.Jeg gruer meg for alt som nå snart skal settes i gang. Det er skremmende. Det skremmer livshiten ut av meg. Magen vrenger seg nesten ved tanken. Hva vil skje? Vil jeg få plass og bli innlagt? Hva skjer videre derifra? Hvor mye vil det hjelpe? Jeg tenker nesten katastrofetanker,og jeg gruer meg,bekymrer meg. Men jeg prøver å legge det litt vekk. Det ligger fortsatt en litt fram i tid. Jeg får ta en dag av gangen og ta det som det kommer,men det betyr ikke at tankene er der,og at det som vil skje er skummelt….

Men jeg har før den tid (forhåpentligvis) fine planer som jeg har lyst å prøve å få til. Påskeferie. Søsteren min spurte meg om jeg vil bli med dem på hyttetur på Beitostølen. Og JA,det har jeg veldig lyst til. Vekk fra Molde,vekk fra hverdagslige rutiner,være sammen med søsteren min og hennes familie. Mine tantebarn,min svoger og hans bror. Min lillebror skal også være med. Tenk,appelsin,varm sjokolade,kvikk lunsj,lek i snøen,solskinn?,akebrett turer,peiskos (håper det er peis der,noe jeg regner med når hytta er feit…),lese bøker,gå på ski (selv om jeg ikke har ski,men det ordner seg ) Så jeg skal begynne å legge av penger til turen,for dette har jeg virkelig lyst til 🙂 Noe positivt og kjekt å se fram til. Det MÅ bare gå i boks. Nemlig.

 

28 thoughts on “Gruer meg.com

  1. Tannlegen er bare grusom. Jeg er så redd at jeg(tragisk nok), må i narkose for å kunne få gjennomført mer enn røntgen. Så jeg skjønner deg der. LYKKE TIL!!!! Ta med musikk å ha i ørene, har hørt det kan hjelpe litt.

    Beitostølen er kongegøy! Jeg vil tilbake dit. Det vil si, jeg var fjortiss sist jeg var der men jeg regner med det ennå er gøy der. Kos deg, når den tid kommer.

  2. Flott at du tok mot til deg, tannpine er noe herk. Har enda ikke hørt om noen som har dødd til tannlegen, så det går nok bra.
    Deilig å ha en tur å glede seg til. Synd at påska er så innmari sein i år, blir nok råtten snø, men kanskje Beitostølen ligger så høyt at dere berger. Håper det. Lykke til på Onsdag 🙂

    • Skal ikke se bortifra at JEG dør,min flaks det,haha.
      Ja,snøen bør holde seg der oppe,men her kan den godt forsvinne..eller,jeg kan ta med snøen nedover dit 😀
      Tusen takk,trenger dine lykkeønskninger,skal tenke på den når jeg sitter i stolen,haha 🙂

  3. Du er så flink ! Stolt av deg er jeg ! ❤
    Dette går så bra vet du =)

    Varm klæm ❤

  4. Føler så med deg med tannlegen. Spør om du kan får lystgass. Det hadde jeg sist jeg var hos en. Har en bekjent som har full narkose når han fikser tennene.

  5. Flink Laila som rngte tannlegen! *klappe på hodet*

    Skjønner godt at du er pissredd, for det hadde jeg vært også :S

    *klemme på*

  6. Tannlege er noe av det verste som finnes!
    Satser på at tannlegen er flink, sånn at det ikke er alt for skremmende.
    jeg klarte meg helt fint forrige gang. helt til jeg besvimte! men var utrolig deilig liten seier å være ferdig!
    Stå på med alt! Og KOS deg masse på fjellet! Herregud så heldig du er!

    • Tannleger er piss skummelt. Jadda,fortell meg at du besvimte ja,nice,haha. Altså,fjelltur blir det ikke før til påska da…så det er en stund til det ennå…

  7. Tannlegen har aldri vært ålreit å gå til. Ønsker deg masse lykke til! Du fortjener å få et lykketroll av tannlegen synes jeg, det husker jeg at hjalp meg før. Og, som du sier det er noe du må! Jeg synes du er flink som bestilte time nå!! Håper du har hatt en fin helg Laila!

  8. Åh gurimalla, nei huff! Tannlege er grusomt, ble dårlig av å lese det der:p blæh!
    Ikke tenk katastrofetanker, tenk på beito -verdens fineste sted, har nesten vokst opp der jeg, og skal dit i påsken selv 😀
    Håper det går i boks for deg!

  9. BRA!!! du har gjort et bra og modig valg! Og du dør ikke, det er jeg sikker på! Men du slipper nok ikke unna bomullsdotter og pirkeren…

    *stolt av deg*

  10. Selvfølgelig går turen i boks! Du skal bli med!!!
    Jeg hadde oxo tannlege skrekk i ti år før jeg tok mot til meg å bestilte time. Å da prata jeg lenge med tannlegen om problemet mitt og han klarte å kurere meg:) prøv! Husk det er bare å være ærlig å si det som det er. Du er nok ikke den første som kommer dit med skrekken skal du se! Gud løkk eny vei:)))

    • Altså,skrekken er ikke SÅÅÅ stor,jeg bare misliker det…og det er jo som regel ikke så ille som man tror.Nå fikk jeg også en hyggelig tannlege,og da blir alt litt bedre.

  11. Masse lykke til på onsdag, hater tannlegen sjæl, skal dit på mandag 😦
    Men det gikk kjempe bra sist, så da gjør det jo sikkert det neste gang å, og få deg, det er bare så skummelt rett og slett, men digg når det er over!! :p

  12. Jeg HATER tannlegen. Men nå har jeg utsatt en sjekk i over et år. Skal bestille etterpå. I WILL. Enig i at lukten og den «pirkedritten» er det verste. Og svære hender med vond hanskesmak i min lille munn. MEN, det finnes ikke noe bedre enn å være ferdig der. Og gruing er verre enn selve «økten». Snart er det over!!!!

    Og snart er det påske med hyttetur!!! Jippi! Høres helt herlig ut! Stirr i taket og drøm om Beito?

    • Det er strengt tatt ikke en dritt med en tannlegetime som smaker godt hvertfall…men med blå himmel og sol så ble ikke det å stirre og drømme så veldig vanskelig 🙂

  13. Det beste med tannlegen er at det er så godt når det er overstått! 🙂 Hater tannlegen selv, så skjønner godt at du ikke gleder deg sånn nevneverdig. *klem*

Legg igjen en kommentar

