Hvor,og hvorfor?

Først av alt: Tusen tusen takk for alle fine ord som dere legger igjen,de tar jeg med meg videre. Æi låv ju!

 

Vi kom til slutt inn på temaet «innleggelse» da jeg hadde time med behandleren min i dag. Sånn helt på tampen av timen…»har du tenkt mer på Modum?» «Eeeehh,ja?» «Ja,hva tenker du da?» «eeeh,hjelp? Jeg er ambivalent….redd…meeeeen,det er vel bare å hoppe i det,er det ikke?» Så da blir det å samarbeide/se på/snakke om en eventuell søknad neste time…Meeen,det er fritt sykehusvalg…Og jeg har kun hørt litt om 2 av stedene som blir nærmest meg,og det er erfaringer fra andre som har vært der,og som fremdeles er der. Altså,Levanger og Østmarka. Og så kan jeg da som sagt søke til Modum. Så nå trenger jeg litt hjelp fra DERE.

Hvor av disse 3 stedene bør en søknad sendes,og hvorfor?

Thank you beautiful people.

 

 

24 thoughts on “Hvor,og hvorfor?

    • Ja,det jeg og tenkte….men sånn sett spiller det ingen rolle,sf vil jo være der uansett,og sf er jo bare glad jo lengre ventetid det er,haha….men ja..heh…

  1. synes du er kjempetøff som tør å hoppe i det 🙂 er et vanskelig valg å ta, men håper virkelig at det ordner seg for deg. Stå på, jeg heier på deg ! unner deg ikke å ha det så tungt som du skriver,,<3

  2. Jeg ble søk inn på Levanger, fordi de er de beste i landet innen SF …

    Jeg ble ikke innlagt forde de ville prøve samtaleterapi først og siden jeg var førstegangssøker, så ble det DPS på meg.

    Men har en behandler som har jobbet på Levanger og han er veldig flink også som samtalepartner.. Søk på Levanger du.. så kommer jeg å hilser på ❤ '

    Jeg ønsker deg all mulig lykkke til Laila, jeg tror det er det rette å gjøre…

    Jeg unner deg å bli så frisk som mulig ogden beste hjelpen du kan få ❤

    Varm klæm ❤

    • Det er første gang jeg søker også,men når individuellterapi og gruppeterapi ikke har funket,så jah…vi får nå se da…
      Takk ❤

  3. Helt klart der det er kortes vente tid! Du er tøff!! Stein tøff! Tenk, dere prata om det i dag:) håper du er/blir klar for å ta fatt på veien for å bli frisk:)

    • Ja,vi finner vel ut av det til slutt…derfor jeg forhører meg litt her også,for å høre hva andre har erfart…
      Takk Janne ❤

  4. Er så glad på dine vegne, så glad. Du fortjener å bli bedre, og like greit å få så mye hjelp som mulig. Go for it! (Hva enn som er BEST, for du fortjener BEST!)
    Æi LÅV ju; Laila. Og har tenkt på deg i dag :o) Du er supertøff!

  5. Har ikke erfaring med bulimi og psykiatrisk i midtnorge, men har litt erfaring med folk med andre problemer og østmarka. Og ut i fra det jeg vet om det, må jeg si; velg noe annet en Østmarka. Kjenner ei med anoreksi som er innlagt på Stjørdal…Ikke vet jeg om det er bra, eller hva det heter. Men hun fikk plass ganske raskt, og hun er fornøyd med opplegget.

    • Vel,jeg kjenner også 2 som er innlagt på østmarka og får bra oppfølging der da…så ja,får se litt hva andre vil anbefale her 🙂

  6. Stooooor klems.
    Kan desverre ikke anbefale noen av plassene for deg da jeg ikke har vært borti noen av de. Men stå på ..du e så flink 🙂

  7. har hørt mye bra om Levanger, og siden du bor i Molde så er det jo ikke så langt hjemmefra heller om du skal til Levanger, kontra f.eks Modum. Østmarka ligger vel i T.heim? det er jo også i «nærheten» av hjemme for deg så du har mulighet for å dra hjem litt på perm om du skulle få mye hjemlengsel. Jeg vet med meg selv at jeg synes det kan være en fordel å ikke være aaaalt for langt hjemmefra når jeg er innlagt,men samtidig at det er et stykke unna også for at man skal få den miljøforandringen. Jeg aner ikke noe om Østmarka,men har som sagt hørt mye bra om Levanger og om Modum 🙂

    • Ja,har hørt mye bra om begge de jeg også…
      Ja,levanger er nærmere her jeg bor,men blir det Modum,så har jeg søsteren min som bor i Oslo,så sånn sett spiller det ingen rolle…

  8. Plassen må behovsprøves. Snakk med en spesialist som kan se på problematikk/tilleggsproblematikk. Hva ligger BAK, hvorfor trenger du LØSNINGEN sf. Så kan dere sammen se hvor du skal. Uansett keves det en helvetes egeninnsats og motivasjon, man får kartet, men ruta må trampes på egne bein. Jeg tror du er klar. Heia heia!

  9. Åh. jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, men det kan jeg ikke.. Men håper du søker til et sted hvor de kan sakene sine :-)) ❤

  10. Jeg anbefaler Levanger som førstevalg, selv om Østmarka sikkert er veldig bra og. Jeg kjenner folk som har skrytt veldig av Levanger, men hovedårsaken er at min behandler på Østmarka sier at Levanger er «ekspertene»…

  11. Hei!
    Jeg har vært på Modum selv, og aldri møtt så mye forståelse! Fantastiske mennesker som jobber der. Bodde selv langt unna, og var der de fleste helgene, men da dro jeg på dagsturer, for å få et avbrekk. Ellers fikk jeg besøk noen helger, de har hus som pårørende kan låne. Har ikke noen kjennskap til Levanger eller Østmarka, men er blitt søkt til modum igjen. Ventetida er lang, ca 1 år, men det kommer an på hvilket program du søker på, er litt kortere venting på gruppeprogrammet, ca 1/2 år. Lykke til!

    • Du er ikke den eneste som sier dette 🙂 Men jeg tror kanskje det er litt kortere ventetid på levanger,uten at jeg skal si dette for sikkert da…
      Takk 🙂

Legg igjen en kommentar

