I’m drowning….

Jeg klarer ikke stå i det. Når tankestormen,og den vanvittige uroen kommer,så klarer jeg ikke stå oppreist i det. Jeg står ytterst på kanten av stupet,kjenner stormen komme,men rekker ikke løpe langt nok vekk fra kanten før stormen har slått meg over ende. Over ende, og på rask vei ned gjennom luften,med stormen tett innpå meg,og i det jeg landet uti det store havet,kjenner jeg eksplosjon av tanker og følelser. Og jeg blir dratt nedover. Det er store strømninger,jeg er i orkanens øye,jeg blir sugd videre nedover,rundt og rundt som i en spiral,uten å klare å hanke inn noen klare,fornuftige tanker. Jeg klarer ikke stå i det,fordi jeg drukner i det.

Jeg var flink for en tid tilbake. Jeg klarte koble av,gi meg selv noen timer hvor jeg kun fokuserte på det jeg skulle,klare å la tankene kjøre forbi uten at jeg skulle gripe fatt i dem og gi etter for den handlingen tanken ønsket. Jeg klarte meg i en god periode. Men nå har det sklidd ut. Jeg klarer ikke en gang sette meg ned og lese en bok i godstolen,uten å forberede en runde med spising og spying. Tanken på å bare sette meg ned å lese for kosen sin del er ikke tilstede like mye som den var. Den er blitt skyvd lengre bak igjen,og den er så flyktig og vanskelig å gripe tak i.

I dag har jeg hatt en vanvittig sug. Men jeg har ikke mat i skapene,og fordi jeg ikke klarte stå i det,så ble det en bp på «safe-food» Yoghurt,frukt,popkorn…(som kun er safe om vi snakker små mengder) Men det var ikke nok. Like etter at jeg hadde kasta det opp,så var suget like heftig tilbake igjen. Jeg trodde jeg skulle bli gal. Det endte med at jeg gikk ned på butikken og handlet litt for penger jeg ikke har. Jeg sitter i skrivende stund med magen full av mat. Jeg får egentlig ikke ned mer,men jeg spiser likevel litt til. Det spiller jo ingen rolle,det skal jo opp igjen snart uansett.

I morgen skal jeg til behandleren min igjen. Jeg gruer meg. Tror jeg. I slutten av sist time snakket vi om Modum…jeg aner ikke hvordan timen i morgen vil bli. Kanskje tar han opp tråden fra sist gang,kanskje ikke. Jeg kjenner bare at er forferdelig ambivalent..og sliten.

Å leve med bulimi er som et jævla eventyr. Vakkert.

22 thoughts on “I’m drowning….

  1. Jeg har det vel på akkurat samme vis om dagen.. Atter igjen.. Om det er noen trøst, at du ikke er alene liksom. Vi er nok dessverre mange som sliter i denne stormen.

    Tenker på deg, Laila. Synes kanskje Modum ikke er så dumt. Tenk å en gang komme ut av dette. TENKT DET! Det hadde du virkelig fortjent!

    Stor klem til deg ❤

  2. Jeg håper oxo du klarer å tenke tanken på å bli frisk. For livet har så mye godt å by på om man vil. Å så er det for kort til å brukes på ting som ikke er bra:)
    Håper dere får en fin samtale i morgen.

  3. Håper det går bra hos behandler imorgen. Vurderer du Modum? Kanskje ikke en dum idé?
    Tenker på deg, Laila. Skal tenke på deg imorgen også, håper dere kommer frem til noe som kan hjelpe deg ❤

  4. Tankekjør er noe dritt.. Merker jeg kjenner meg tildels igjen i de tankene du har, kan sammenlignes litt med trangen til selvskading. Noe dritt det også!! Vet at Modum er veldig bra, på flere områder, kanskje det kan være en god løsning? Sender gode klemmer ❤

  5. Jeg tror helt ærlig at du trenger et opphold på Modum- du fortjener bedre, mye bedre, og det klarer du ikke oppnå alene

    <3<3<3

    Lykke til i morgen

  6. Virker som livet ditt består av store kontraster. Topp og bunn. Ikke så ofte midt mellom. Godt mulig jeg tar feil, men det er inntrykket bloggen din har gitt meg.

    Synes du er ei skikkelig likandes jente og håper virkelig at du kommer ovenpå igjen snart. Setter virkelig pris på deg og bloggen din.

    • Ja,det er sånn det er,topp eller bunn…min behandler og jeg snakket om dette for et par uker siden,om at jeg bør få jevnet ut…
      Takk for gode ord,de tar jeg med meg videre 🙂

  7. Jeg har vært der. Hvorfor tror du ordet ueventyr ble oppfunnet? Du KAN og du VIL komme ut -men det krever MOT til å gi slipp. Du kan. Men da må du ha profesjonelle i ryggen.

  8. Tenker på deg!! Noen ganger må man drukne for så å komme seg opp igjen. Du er tøff, du takler dette. GO for modum, bare hørt positivt om den plassen. Vi har også snakket om modum…. Tror det er bra altså.

Legg igjen en kommentar

