Ren tortur…

Dere skulle virkelig bare visst hvor usigelig spennende hverdagen min er. Det er knapt så jeg holder ut all spenningen. Som i morges f.eks,jeg våkna et halv minutt før vekkerklokka ringte. Holy crap. Det var nære. Eller at jeg ved et lite øyeblikk dro øynene opp fra veien,og så holdt jeg på å ramle rett på skinka. Da jeg nærmet meg postkassa så jeg at det var en pakke til meg der (en 1 mnd’s forsinket bursdagsgave) og oppi der lå det…tamtamtamtamtamtam…M&M’s fra USA. Holy crap. Jeg gikk nesten ut av mitt gode skinn. Jeg er glad jeg har venner fra USA når de sender meg sånne gaver. Det er lenge siden jeg har hatt det så spennende at jeg trodde jeg skulle forgå. Og dessuten så var det hakket før jeg fikk planta inn en ny komfyr her i dag. Men det viser seg at de må skjære ut hele overplata for i det hele tatt å få røska ut jævleskapen som står her,så det blir utsatt til helga. Jaggu var det hakket før da. Trodde virkelig jeg måtte dra ræva ut av godstolen for å rydde i gangen min sånn at husverten skulle få kommet inn med komfyren,men jeg slapp unna med et margin.

Jeg har egentlig ikke tid til så mye spenning i den virkelige verden,fordi nå er det spenningen i bokverdenen som opptar meg. I går leste jeg ut enda en bok, «Alene mot mamma» av Arvid Møller. Den handler om en jente som fram til hun er 12 år blir mishandlet av moren sin. Brutalt. Vi snakker om at moren surret fast en kleshenger i håret hennes,og henger henne opp på ei dør,sånn at hun ramler ned og får rivd av hår…Moren kutter henne over fingrene med en forskjærskniv fordi datteren ikke lager middagen fort nok,eller bra nok. Da datteren prøver løpe vekk,og ut av leiligheten tar moren å kaster den kniven etter henne. Den treffer henne i ryggen,hvor den blir sittende fast. Moren stenger ut datterene sin av leiligheten,naken. Jenta hadde dager hvor hun dro på skolen i pysjamasen,og moren tropper opp midt på skolegården og roper ut så alle hører det at datteren hadde tisset på seg om natten.Hun vifter med den våte trusen. Jenta rømte en gang opp på låvetaket til en nabo da de var på hytta,for  unngå mishandling.Da begynte moren å kaste staurer etter henne for å få henne til å ramle ned…Denne moren ble fratatt sin eldste datter da hun gikk gravid med denne jenta boken her handler om,fordi hun var ustabil og ble sett som uegnet som mor. I alle de 12 årene mishandlingen foregikk så var barnevernet involvert,men de steppet ikke inn før jenta var 12 år…Dette her skjedde på slutten av 60-tallet og inn i 70-tallet. Hurra for Norge.

I dag begynte jeg på en bok som heter «Voldtatte følelser,og rommet bak virkeligheten» av Hanne Dahl. Hun giftet seg som 17 åring med en «predikant»,som viste seg å være en tyran av verste sort. Hans store lidenskap var krigs-og torturhistorie. Han benyttet all form for tortur han kom over på henne. Han banket henne,truet henne,kvalte henne,bandt henne fast,lot «kompiser» utnytte henne mens han filmet,da hun var høygravid utførte han «fødselen» og drepte barnet,fordi hun prøvde rømme fra han.Han stakk nåler inn under neglene hennes. Hun våknet etter besvimelser med avføring,urin,sæd og spytt i ansiktet….Hun utvikler sykt mange personligheter for å selv unngå all smerten hun opplevde i ekteskapet med han,samt misbruk av faren og farmoren opp gjennom barndommen…Etter bare 45 sider i boken nevnes bortimot 30 personligheter inne Hanne…Det er sinnsykt voldsomt…

Jeg er glad jeg ikke har vokst opp med sånne foreldre,eller ha blitt utsatt for sånne forhold. Det er ikke rart folk blir ødelagte. Så jeg skal kanskje ikke klage så mye over min spennende hverdag. Og after all,så har jeg bare 1 personlighet,selv om den er ganske føkked som den er. Just take a loook….

 

20 thoughts on “Ren tortur…

  1. Måtte bare smile av begynnelsen her. Og av slutten. Hihi:)
    Du er flink til å få meg til å smile, Laila! 😀

    Jeg tror jeg må lese de bøkene, selvom det er helt syykt! Spesielt den siste, da. og den første. Altså begge. Wææ:S Jeg vil ikke at verden skal være så syk!! =/

  2. Ser at du absolutt har en veldig spennende hverdag..hehe.. Man trenger ikke å ha en så vanvittig spennende hverdag for at den skal være bra da. Nyyyyt det når dagene er sånn, det årøver jeg å gjøre. Får helt vondt i magen av slike bøker..klarer IKKE å lese slikt. Ikke nå for tiden ihvertfall.

    • Skjønner du ikke klarer å lese sånne bøker….
      Vel,her er det liksom ALDRI spenning,og det igjen fører til en hverdag full av muligheter for bulimien…såe jah…heh..

  3. Uff, tror jeg holder meg til sandemo jeg… Selv om også hun har ganske sterke skildringer om litt av hvert hehe. Og du; det kan faktisk være greit å ha mer enn en personlighet til tider 😉 Just kidding, or not, hadde jeg bare hatt kontroll nok over dem til at den ene kunne handlet mens jeg sov eller noe sånt..:-0

  4. Off, tror ikke jeg greier å lese de bøkene der gitt :S Hadde blitt enormt trigget tror jeg. Hehe.

    Mye spenning i livet ditt da. OMG! Måtte du nesten rydde gangen? Yikes :S Bra jeg slipper det med det første, her ser det bomba ut uansett 😛

    De eneste gangene jeg rydder og vasker gangen er når svigers kommer på besøk, for svigermor er så pirkete på ALT! 😛

    *klemme masse på*

  5. LOL, Laila.
    Merker jeg har blitt litt avhengig av bloggen din/humoren din.
    Cookie Monster er min favoritt, han sitter på hylla mi her, bare uten deg inni, da.

    Ha en fortsatt spennende onsdag, din lesehest!

  6. Svar på kommentar i bloggen min:

    Det var nok ment mer som en “tom” trussel for å få meg til å ta bedre vare på meg selv siden hun vet at jeg absolutt ikke vil. Jeg håper det ihvertfall 😛

    Hun spør meg innmellom hvor mye jeg veier. Kanskje hun tror jeg juger 😛 Haha 😛

  7. Husker jeg leste Alene mot mamma da jeg gikk i 6 eller 7 klasse, tror det hittil er den værste boken jeg har lest, var helt sjokka, å hvorfor jeg lånte den boka på biblioteket allerede som 11/12 åring skjønner jeg ikke:S

  8. Livet ditt høre mer spennende ut enn mitt. Dagens høydepunkt er at jeg har vært på Ica med min 76 år gamle nabo, må nesten si veninne, for å kjøpe dametruser på tilbud. 40 prosent. Ikke rart hun måtte ha 15 par.

    Jeg synes det er vanskelig å lese disse bøkene du skriver om. Vanskelig å vite at noen har det sånn. Jeg er feig og distanserer meg.

    • skjønner godt at gamla vil hamstre da ja,haha.

      vil ikke kalle det feigtdet er jo ikke noe du får gjort fra eller til om du leser heller da,annet enn at du selv vil reagere…

Legg igjen en kommentar

