Lesning er for sjelen hva mosjon er for legemet.

Jeg fikk et spørsmål om jeg kunne liste opp bøker som jeg har lest…sååååå siden jeg ennå likevel er våken,selv om jeg burde ha vært i seng,så kan jeg liksågodt gjøre noe så fornuftig som å kaste bort tid på å skrive opp en sånn liste…Jeg kan hvertfall skrive opp de bøkene jeg selv har,og de som jeg kan huske at jeg har lest foruten mine egne…(skal vri hjerne litt med andre ord..)

Okidokisann….dette vil da bli et langt innlegg med andre ord…well,lets go. Here we go:

  • Hele Isfolket – Margit Sandemo
  • Farger å fly med –Lise Hetland
  • 100 tak med hårbørsten før sengetid – Melissa Panarello
  • Gal..jeg? Neida,bare litt spiseforstyrret – Hege Arstad
  • Fra asken til ilden -Hege Arstad
  • Legenden om Narnia – C.S. Lewis
  • Ringenes herre – J.R.R Tolkien
  • Hobbiten -J.R.R. Tolkien
  • Vampyren Lestat – Anne Rice
  • Evas øye -Karin Fossum
  • De gales hus -Karin Fossum
  • Den som elsker noe annet -Karin Fossum
  • Varsleren -Karin Fossum
  • Er du mett er du feit -Helene S.
  • Paradiset -Lisa Marklund
  • Plagede sinn -Minette Walters
  • American Psycho -Brett Easton Ellis
  • Min elskede,min morder -Nicci French
  • Ensom i verden -Margit Sandemo
  • Bridget Jones -Helen Fieldings
  • Wasted -Marya Hornbacher
  • Terapien -Sebastian Fitzek
  • Den siste dansen -Jan Mehlum
  • Mørkets lidenskap -Caroline Peterson
  • Skrekkens hus -Hugh Zachary
  • Vesper,nattens hersker -Jeff Rovin
  • Sangen om den røde rubin -Agnar Mykle
  • I grenseland -Peter James
  • Hvem var Jason Bourne? -Robert Ludlum
  • Da Vinci-koden -Dan Brown
  • Engler og Demoner -Dan Brown
  • Skumringstimen -Johan Theorin
  • Tatovert torso -Helene Tursten
  • Frelseren -Boris Starling
  • Min søster Ellie – Amanda Eyre Ward
  • Ridderens datter -margit Sandemo
  • Forhekset -Margit Sandemo
  • Barn av ensomheten -Margit Sandemo
  • Farlig flukt -Margit Sandemo
  • Bergtatt -Margit Sandemo
  • Skogen har mange øyne -Margit Sandemo
  • Nattens tårer -Margit Sandemo
  • Den sorte engel -Margit Sandemo
  • Trollruner -Margit Sandemo (serie)
  • De sorte ridderne -Margit Sandemo
  • Heksemesteren -Margit Sandemo  (serie)  ——-> dere har kanskje nå skjønt at jeg liker Margit Sandemo??
  • Sex og singelliv -Candace Bushnell
  • Ved hans side -Katerina Janouh
  • Hannibal -Thomas Harris
  • Havets datter -Trine Angelsen (serie)
  • Hard asfalt -Husker ikke forfatter…
  • Men tankene mine får du aldri – Sverre Asmervik (Boka mi er borte!!!!!!!)
  • My body my enemy – Claire Beeken ( boka mi er borte!!!!!!!!!!!!!!!! Det var min bibel!! (ja,om sf…))
  • I morgen var jeg alltid en løve – Arnhild Lauveng

(Gawd,jeg trenger en appelsin…..) to be continued….

  • Regines bok -Regine Stokke
  • Wild at heart -Husker ikke…
  • Unbroken spirit -Ferzanna Riley
  • Noe i meg er sterkere enn meg -Anne something..står helt stille nå…jaujau…
  • Perfekte jenter,magre liv -Courtney M. Martin
  • Veiet og funnet for lett -Kari Iveland
  • Og eselet så herrens engel -Nick Cave
  • Veronika vil dø – Paulo Coelho

De jeg har lest så langt i år:

  • En bok av Isfolket (lest serien igjen,og har igjen 3 til før jeg er ferdig)
  • Djevelen og Frk.Prym – Paulo Coelho
  • Alkymisten -Paulo Coelho
  • Bunny Monroes død -Nick Cave
  • Hekta -Lisa Askvik
  • Jeg lovet deg aldri en rosenhave -Hannah Green
  • Venstre hånd over høyre skulder -Selma Lønning Aarø
  • Nylig begynt på «Lily Dahls fortryllelse» – Siri Hustvedt
  • Neste bok : «Kaja 1988-2008» -Olav Gunnar Ballo

 

Det er de jeg kommer på sånn i farten (foruten de jeg har så klart…duuh) Jeg har lest en god del bøker til,men (h)jernteppet har lagt seg og tatt kvelden. Kan alltids komme tilbake til akkurat det senere om teppet letter…Etter den jeg leser nå,og neste,så har jeg igjen 91 bøker før jeg når målet for å lese 100 bøker i år…med dette tempoet så kan jeg nå det lenge før året er omme hvertfall…såe jaah..

Men nå er appelsinen inntatt og snusen trykt oppunder leppa,og jeg skal sånn strax etterhvert krype i loppekassa.

 

 

23 thoughts on “Lesning er for sjelen hva mosjon er for legemet.

  1. Morgan Kane, jeg savner Morgan Kane, ingen kan si de har lest uten å ha fått med seg vår alles store helt Morgan Kane…haha. Seriøst, Jason Bourne med ludlum husker jeg..Klarte ikke å legge boka i fra meg.

  2. Jeg gleder meg til å høre hva du synes om min bok jeg….. Jeg leser ikke så mye om dagen, av lange ting… Sliter litt med konsentrasjon pga stemmene.. men men … 🙂

  3. wow – imponerende! Mye variert lesestoff her!
    Jeg er alltid på utkikk etter noen nye bøker å lese, så er det noen du anbefaler sterkere enn andre? 🙂
    Håper du har en god dag ❤

  4. Wow, mange bøker! Vet ikke om den sto der, men hvis ikke så anbefaler jeg Saras nøkkel på det varmeste! Fantastisk bok.

  5. Hei laila. Ikkje for å vera frekk, men kva betyr det eigentleg når du skriv bp? Du skriv ein fin blogg, ha ein fin dag.

  6. Variert! I like it! Så at noen nevnte Saras Nøkkel over her, den fikk jeg til jul av en som elsket den. Forfatter: Tatiana de Rosnay. Men har ikke lest den selv enda.
    Likte Wasted veldig godt (eller, likte og likte, den var ihvertfall veldig sterk). Jeg lovet deg aldri en rosenhave = an old favourite.
    Det går jo helt i hundre mot hundre, jo 🙂 GOD helg, Laila!

  7. WOW! så kult! TAKK for innlegget! Hadde virkelig ikke forventet at du skulle ramse opp alle du har lest altså!! 😀 Men de i det siste:) Men så bra! Mange bra bøker her! Ikke lenge siden jeg leste «venstre hånd over høyre skuldre», holder på med «vil ni åka mer?» av samme forfatter på lydbok (den er norsk ja). og så er jeg HEKTA på Joy Fielding!! Anbefales! men det har jeg skrevet tidligere 😉 «døden skal du lide» og «løgner fra fortiden» /fielding er de sist leste som er kjempe bra etter min smak.

    synes du de fleste av disse bøkene du har ramset opp var verdt å lese? isåfall skal jeg rave rundt på biblioteket i nærmeste framtid 😛

    D

    • Ja,mange av dem liker jeg bedre enn andre og synes er verdt å lese.Men hva DU liker vet jeg jo ikke…men kan jo hvertfall ramse opp noe:
      *wasted
      *Hege Arstad sine bøker
      *Karin Fossum sine
      *Men tankene mine får du aldri
      *Narnia så klart (løven,heksa og klesskapet)
      *Paulo Coelho sine bøker

      Ja,det var hvertfall noen..kan anbefale deg bøker etterhvert..jeg er jo bare såvidt i gang med leseprosjektet mitt for året 😉

  8. Berre ei bok av Lisa Marklund? Ej digga ho, e kun ho ej he lest siste 3 åra.. Masse bra å velge i, så du finn deo nok på bibblissen 🙂 Love juuu!

Legg igjen en kommentar

