Its friday night,so everythang is poppin..

Walter og jeg sitter her og koser oss med en eller annen detektivgreia utført av selveste gamlereven Bergerac..(for meg vil han aldri være noe annet,men i denne serien her kaller han seg for Barnaby..) Mord på landsbygda. Utallig mord,på samme landsbygd faktisk,for det har vel vært en del episoder av denne serien allerede vil jeg tro? Hele bygdesamfunnet må jo snart være utrydda??

Jeg skal være ærlige med dere. I skrivende stund så sitter jeg altså midt i en bp. Walter og jeg. Jeg nyter Walter,mens han har vel helt skrekken av meg,han føler seg kanskje oppslukt.

Men akkurat det at jeg har en bp er egentlig ikke en stor sak i seg selv,men,kl. er rundtomkring halv tolv på kvelden,og min første bp starta ikke før sånn omtrentlig 1 time siden eller noe…En hel kveld uten noe! Og det blir kun med den ene runden her i kveld! Og tenkt,jeg satt helt oppslukt i boka mi i nesten 3 1/2 time! Så da var bok 1,på 400 sider leste ut. (starta tirsdag) Bok 2 here I come! Det har vært digg. Å bare sitte der,henslengt i en stol,oppslukt i noe annet enn bulimiverdenen som vanligvis står på full trøkkar 24/7.  Jeg er glad jeg har leseglede.

I dag hadde jeg time med min psyk.spl. igjen. En god time. En prat om sf,rumling i magen,walters sjokolade,whitboard tusjer og livet. Da jeg satt på venterommet før timen,så ble jeg sittende å se litt på skiskyting. Tora Berger var da på 3.plass..Min psyk.spl. kom helt inn der jeg satt,og lurte på om vi heller skulle se på tv,at det kunne være mer spennende. Jeg sa meg enig. Jeg tenkte foreslå det samme til han. Men for 300 spenn pr.time så bruker jeg heller brødsaksa (kjeften) på det andre jeg er god på å bruke den på foruten å spise,å prate. Jeg var dagens siste pasient (kunde) så da skle tiden liksom litt ut over da timen egentlig skulle vært ferdig…Men det er jo bare et godt tegn da,at man liksom bare kunne prate om løst og fast og så flyr tiden avgårde (gud vet hvor)

Ok,nå har jeg brukt en ren og skjær evighet bare for å karre sammen det lille jeg har skrevet til nå,jeg blir så ukonsentrert når jeg har bp samtidig…

Tror egentlig bare jeg runder av med å dele dagens samtale på facebook med dere jeg…

J.R. : Har hørt om en skismører med klisterhjerne…Han fikk med seg rubb og stubb, men fryktet at han kom til å vokse det av seg. Da han begynte å feste, klabbet de seg litt til for ham, for han begynte å gli ut. Nå er han imidlertid på sporet igjen, og har fått innvilget lån med bindingstid, uten å frykte at banken har fått ham i fella. Dessuten har han bijobb som skirketjener i en stavskirke. Puh – det var greit å få det ut…skare værra, så får’n gni det inn – skikkelig.

Laila : ja,det er helt skikkert…

C: Dette gikk jo som smurt…

Laila : Jeg synes du klarte deg glatt gjennom dette her jeg J.R….

J.R: Ja, herfra kan det bare gå utforbakke.

C: Pass på så du ikke Brått brekker staven da!

J.R:  Det ville blitt litt kjelkete.

Laila : og kanskje litt skiiit ekkelt..

M: Det er greit å få det ut J.R., men hva med kokken som hadde teflonhjerne?

J.R.: Han som det gikk svinaktig dårlig med da han skulle grilles til eksamen?

C:..som klaska seg i panna da han ikke fikk riktig svor.. jeg mener svar?

M: Ja, det kokte bort i kålen….

J.R.: Steike!

M: og kona hans hadde bolle i ovnen….

Laila: de hadde sikkert noe i gjære…

M: Han vurderer konditoryrket i steden…

Laila: men han må bare smake litt på tanken først…

C: Hehe! Ja, og være hevet over enhver tvil….

J.R.: han har sikkert noen bak-tanker…

M: ja, han må jo ha til salt på maten vet du og dessuten finnes det alltid noen som bare meler sin egen kake…

J.R.: Favorittkomponistene hans er Leonin og Perotin, spesielt låtene med melismatisk organum. Av litt nyere musikk liker han også Matona mia cara.

Laila: nei,det gjør han såvisst ikke,det synes han faktisk er et kakofani av verste sort.

J.R.: Ka? Kor har du hørt det?

Laila: en i østre-aker som baker baker sa det..

J.R.: slikt baksnakk må en ta med ei klype salt. Fokøvkig ek det ikke bake bake.

J.R.: Favorittsalme: Det hev ei rose sprunge

M: nå ble det mange kokker og tendenser til mye søl her!

J.R.: ja, det har sauset seg litt til;)

M: ja, dette ble litt mye rør…..

Meg: vil det si at jeg har tråkka i salaten av å tro på bakeren fra østre aker som baker kaker?

J.R.: mulig det, for jeg har hørt at han liker opera også, spesielt «Bakeren i Sevilla» av Rossini og «Salami» av Richard S(tr)auss

M: Ja, og favoritt trommeslageren hans er Ginger Baker som spilte i Cream….

Laila: jåssa,mer en jeg har hørt,men vet du at han snakker mandarin?

J.R.: Etter at han måtte flytte ut fra det fasjonable strøket bak slottet, vanket han en tid ved spikersuppa før han slo seg ned i the big apple.

Laila: for et kjøtthue!

M: Han forsøkte seg faktisk også på Tin Pan alley….

J.R.: Som de sa i Cream på den tida: Eric, klapp te’n!

M: på loffen i the big apple faktisk….

J.R.: I pausene spilte de yatzy med buljongterninger.

Laila: og så merket de something fishy…

J.R.: Meat Loaf har han visst nok aldri spilt med, men sønnen Kofi[!] Baker opptrådte nettopp på «the Baked Potato» i LA, og spiller ellers i bandet «Pressed Rat & Warthog»!!!

Laila: er det de som er fra kardemommeby?

J.R.: Ja, slekta kom opprinnelig derfra, men etter at de ble innblandet i en farse, bestemte de seg for å gjøre hamburgere av seg.

J.R.: Favorittfilmen er E.T.

Laila: aha. Var det der de traff salt’n pepa?

J.R.: Ja, og Red Hot Chili Peppers.

Laila: FETT!! Men har ikke de en del svin på skogen?

J.R.: en må alltids regne med litt svin.

Laila: Ja,det er vel ikke annet å vente når de omgås øystein pølsa pettersen…

J.R.: Så mange sleivete kommentarer har jeg ikke kommet med på lenge.

Laila: Nei,jeg har hvertfall skrella av meg her..

K: sukk… SKAFF DEG ET LIV, BROR!!

Laila: Det var HVERTFALL en sleivete kommentar…Dæven steike..

Det er ingenting som slår en fredagskveld fylt med action spør du meg.

Nå er det 2 1/2 time siden jeg begynte på dette innlegget…lenge leve fb,msn,blogg og bp.

I say no more.

14 thoughts on “Its friday night,so everythang is poppin..

  1. Det er veldig bra at kvelden var så godt som b/p fri! Selv om du hadde en på slutten der når natten senket seg , så var det tross alt en mye bedre kveld på den fronten en det pleier å være, om jeg har forstått riktig (?).

    Jeg må si, 400 sider fra tirsdag og til i dag = RESPEKT 🙂

    Fy faen for en samtale, haha 😀 Latteren satt løst da jeg leste nedover ja

  2. LOL LOL LOL. Where to begin? Ja, den landsbygda må snart være utrydda (åja, det var kanskje ikke poenget med dette innlegget?? Sånn går det når du er morsom from start to beginning, Laila, da henger jeg meg opp i det jeg ikke skal henge meg opp i).
    I min bulimi-periode var ikke Walter til enda. Men det er egentlig fint, for hvis ikke hadde han kanskje blitt utrydda.

    Supert at du kan kose deg med bøker!!! Hva skal du lese nå?

    I love this blog. I really really do 🙂 Ha en GOD lørdag!

    • Modene var en del av helheten i gårkveld,haha. Spenning er viktig.
      Nå har jeg begynt på «Jeg lovet deg aldri en rosenhave» og ei jente som er schizofren.

      Takk det samme ❤

    • Ja,jeg elsker sånne samtaler,og lo godt selv underveis mens jeg vrei hjernen for å finne neste svar,haha.
      Ja,lesning er en finfin ting 🙂

  3. Er litt sånn tom for ord i dag :O) men ville likevel innom for å ønske deg en god helg….skjønner du hadde en bp eller hva det heter i går kveld, walter er virkelig god da…..men skjønner han kanskje var rimelig skrekkslagen…hehe
    sender en lørdags klem !

  4. Så bra at lesingen reiv deg litt bort fra bp- verdenen 🙂 Kom gjerne med boktips. Vet du har nevnt noen allerede:) Hvilken leste du nå?
    Jeg er for tiden hekta på Joy Fieldings bøker!!!

    -D-

    • Hvis du blar litt nedover i bloggen min,så skrev jeg et innlegg hvor jeg ønsket boktips,der kan du jo ta en titt 🙂
      Akkurat nå leser jeg 2jeg lovet deg aldri en rosenhave» Om schizofreni.

Legg igjen en kommentar

