Det gikk 2 timer inn i det nye året….

Jeg klarte å dra kadavret ut av senga sånn rundt halv tre på ettermiddagen i går,jeg gadd liksom ikke stå opp før det når jeg heller kunne bruke tiden på å sove litt. Tror jeg begynte dagen med en bp,uten at jeg skal si dette for sikkert,hukommelsen er ikke helt med på de timene før middagen i går. (Nei,jeg var ikke full…) Kalkun og riskrem stod på menyen,så da ble det å dresse (kjole) seg opp i lilla kjole og lilla sko. Trykke innpå det jeg maktet før det ble ryddet vekk fra bordet,for så å henge seg over doskåla og vrenge magen tom igjen. Middager er noe jeg virkelig ikke klarer å beholde. Jeg klarer ikke begrense et eget måltid,og når det er noe jeg liker veldig godt så klarer jeg ikke stoppe å spise. Da spiser jeg heller,og spyr det ut igjen…

Deretter så jeg ikke poenget i å sitte stivpyntet lengre,så da fant jeg hvertfall fram en genser og vrengte over kroppen,og tjukke blå sokker på beina. Tjoheisann,og så dro vi fram cider.

Samtidig som vi glante på en kavalkade av Skavland….(yessda,sånn blir det når man feirer med foreldre…)

Og så fant jeg en smurf…(denne er til deg Ingeborg,din lille smurf)

Siden det ikke var særlig mye fornuftig å ta seg til,og jeg måtte se på Skavland kavalkaden,så tenkte jeg at jeg liksågodt kunne drikke mer.Jeg rakk å få i meg noen halv litere med cider før klokka ble tolv. Jeg dro fram en siste «før-midnatt-cider»,hellte i halve i glasset,og så tenkte jeg ta med boksen da vi gikk ut. Jeg  tok et par super,så gikk jeg for å hente skoene mine,og da jeg kom tilbake var boksen pokker meg tom???? WTF?? Mutter’n da som hadde fyllt opp sitt glass! Hallo i luken…how rude. Da ble det ikke å ta med noe cider ut…Været var helt forjævlig sjukt her i går,det blåste,det regnet,det sluddet og god knows whatnot. Altså: det var lynglatt ute.  Risikosport å gå ut,men måtte jo selvsagt ut en tur. Så jeg gikk egentlig bare å venta på at mutter’n og fatter’n skulle tryne langflat,men vi kom velberget fra det alle sammen. (faen assa..)

Jeg prøvde fortvilet å knipse noen bilder da det smalt som verst rundt oss,men det var ikke bare enkelt,det ble smertefullt faktisk,for da klokka slo «hæppy nju jeer»,ja da slo haglet til. Jeg snakker om haglballer på størrelse med tennisballer,og de kom i en helsikes til fart og med en styrke på sinnsykt fort. Ææoouuu…Jeg måtte gi tapt etter noen få bilder. Da var hendene mine mer eller mindre skadeskutt og gjennomfrossen…

 

Vi ble stående en stund der sammen med noen luringer før vi hanglet oss hjemover igjen på isholka. Ingen uhell denne gangen heller. Vel hjemme så var det dags for mer cider..og potetgull,for da var jeg saltsjuk så det holdt. Et par timer inn i det nye året hadde jeg min aller første bp…godt nyttår,vær hilset kjære bulimi,min følgesvenn gjennom 15 år,nå inn i det 16’nde året…

Langt uti nattetimene skulle det være konsert med Neil Young på tv’n,og det hadde jeg lyst til å få med meg,så først måtte jeg holde ut et program om Lisa Minnelli,noe som var dødelig kjedelig…men alt som var på tv akkurat da var minst like dødelig kjedelig,så det ble bare stående på…jeg spillte heller litt på tlf mens Neil the man skulle begynne. Fram til da hadde pappa tatt kvelden..Brutter’n sa til pappa at han skulle gå å legge seg,for han satt å sov i sofaen,men neida,det var altfor tidlig å legge seg når klokken var nærmere halv fire kan du skjønne. To sekund etterpå sov han igjen..

Fatter’n i kjent stil….

You go papps…

Jeg fikk Neil Young til sluttJeg tok kvelden før han gjorde (Neil,ikke fatter’n…),og når klokka var litt over 05 i natt så gikk jeg for å finne senga,da tenkte jeg at det kanskje var på tide å takke for seg og ønske søvnen velkommen.

Dagen i dag har bestått av mat,mat,mat…eller bp,bp,bp…med innslag av å lese bok og å glane litt på nyttårshopprenn som ble avlyst etter 1 omgang. Da Ville Larinto tryna stygt,og det endelig ble dramatikk og spenning,neida skal de avlyse…typisk…

Nå er det et glass med cider igjen,og pappa glaner en tragisk krigsfilm (broene over Kwai),så her er det bare rai rai..Jeg gir med ende over.

Godt nyttår…

16 thoughts on “Det gikk 2 timer inn i det nye året….

  1. Haha, og så Drummersmurf til og med! Little Drummer Boy er sangen jeg skulle ha i begravelsen min. Men siden jeg sluttet smurfe og startet surfe og drømme i stedet for drumme, ble det heldigvis ikke bruk for det, og en nydelig julesang satt igjen;)
    Når det er sagt, så vil jeg si at det gjør vondt å se hvor mye du skader deg..for det gjør veien til diamanten lengre for hver gang. Og den er der inne, jeg vet det, og jeg unner deg den så -og skulle ønske jeg på noen som helst måte kunne hjelpe deg <3<3<3 Verdens varmeste klem fra meg ❤

    • Enda godt det ikke ble noe av den little drummer boy da…det får holde at den er en fin julesang. Komiske er at søster’n spiste en eske med smurfepastiller i går hvor det var bilde av en surfe smurf bakpå,hahaha.
      Diiamanten min ligger veldig uslipt langt langt der framme…så langt at jeg ikke engang øyner den akkurat nå…Men dine ord hjelper på Ingeborg,og det samme gjør bloggen din. Jeg blir glad av å lese de positive innleggene dine (og jeg blir trist av de triste) og å se kreativiteten din motiverer meg til å bruke min (som da blir en positiv opplevelse i hverdagen)
      Kanskje vi t.o.m. får muligheten til å treffes en dag? Søstra mi har flytta opp til Tr.hjem nå you see,og da må jeg jo på besøk etterhvert…

      Klemmer tilbake ❤

      • No shit, surfe smurf? Herlig ❤
        Vi har nok en erfaring eller tredve å dele, så si fra når du nærmer deg barteby vennen…<3

  2. Hei, jeg har lest bloggen din en stund, og synes at det er forferdelig at du sliter så fælt med bulimi. Har sett at du går til psykolog, men har forstått det som at det ikke hjelper noe nevneverdig? Jeg bare lurte på hvor lenge du har gått i behandling for spiseforstyrrelsen, og om du har noen plan videre for å bekjempe den? For, for å være helt ærlig, er jeg livredd for å ikke være bli kvitt mitt matproblem når jeg er like gammel som deg, jeg er livredd. Så derfor lurer jeg, om du jobber for å bli frisk, eller om du bare har gitt opp? Huff, dette kommer kanskje rart fram, men vokabularet er ikke hva det engang var. Jeg er ikke hva jeg engang var. Håper du kanskje skjønner litt hva jeg mener hvertfall, dette er ikke for å rakke ned på deg på noen måte, jeg er bare så redd.. og du vet en del mer enn meg, du har vært der lenger. Stakkar 😦

    • Heisann 🙂

      Jeg går ikke til psykolog,men en psykiatrisk sykepleier,så jeg har ikke samme behandling som en psykolog gir…da ville kanskje behandlingene mine vært annerledes,jeg aner ikke,for jeg har faktisk kun hatt psykolog hele 2 ganger…så ja…Jeg har alt i alt vært inn under behandling i 3 1/2 år eller noe omkring der. Av i alt 15 år…
      Jeg er veldig ambivalent i forhold til dette med å bli frisk,tør liksom ikke gi helt slipp på det…Så grunnen til at jeg er i behandling er vel egentlig for å finne litt nye måter å tenke på,lære litt nye mestringsstrategier.

      Dette med maten er et kapittel for seg selv,den klarer jeg ikke alene,men min psyk. spl. vil at vi skal jobbe med det tankegangen før det eventuelt blir snakk om noen innleggelser,så ja…jeg blir litt frustrert oppi det hele da,for selv om tankegangen klarer å endre seg litt,så sitter jeg likevel igjen med å måtte klare maten alene,fordi han ikke vil sende noen henvendelser ang. innleggelse..ja…

      Jeg skjønner du er redd,for det er utrolig slitsomt å leve sånn. Går du i behandling? Jeg anbefaler deg det om du ikke gjør det. Si ifra om hva du trenger av hjelp om du er i behandling.

  3. Smurf er faktisk de beste dropsene! Så det så!

    Ville bare få ønske deg et riktig godt nyttår, Laila. Tusen hjertelig takk for all den fine støtten du har gitt meg i 2010! Setter stor pris på å ha deg innom! ❤

    Store klemmer!

  4. kjenner meg så sykt igjen i det du skriver om middager.. og å dresse seg opp i finstas for å stappe innpå til middagen er fjernet, eller det blir for skammelt å forsyne seg for 6 gang. Uff altså. Skam, men mAN klarer ikke å styre seg! :/

Legg igjen en kommentar

