God jul folkens

Da har vi faktisk kommet inn i selveste julaften,og her sitter jeg på gulvet med pc’n i fanget,mens det står på «med grimm og gru» på tv’n. Jeg har selvsagt fått med meg «hovmesteren og grevinnen» og «hjemme alene» (tradisjon vet dere) Tidligere i kveld var det risengrynsgrøt og spekemat. Siden det er mer enn nok av mat på julaften så har vi begynt å spise risengrynsgrøt med mandel i på kvelden på lille julaften istedenfor. Mutter’n kan til nød spise en yderst liten skål. Søster’n klarer seg med en liten skål,brutter’n spiser det kun for å grave etter «nøtta» som han så fint kalte det et år han vant,mens fatter’n og jeg høgger innpå. Riktignok fant brutter’n nøtta. Helt til jeg en liten stund senere også fant en nøtt…den hadde tydeligvis delt seg i to,så yay,delt 1.plass i år. Bruttern ville ikke ha grisen da,så jeg fikk den. Men mamma har da kjøpt inn marsipangris til alle…Jeg sa til brutter’n at om han ikke ville ha sin (den han vant tok jo da jeg,så han har sin til gode) så kan jeg godt ta den og. «Bare ta den du» sa han,woohohohooo.

Maten har ikke gått særlig bra på de to dagene jeg har vært hjemme…ikke like ille i dag som i går,og bedre blir det ikke akkurat de neste dagene…men men,det blir bedre på nyåret,da er det tilbake til tomme og støvete skap. Nå skal jeg strax finne senga mi,må jo tidlig opp til julefrokost i morgen. Varm sjokolade,julebrød,flettetloff,anisbrød,røkt laks,mamma’s hjemmelagede karbonader og julesylte,eggerøre…»Snekker Andersen» «3 nøtter til Askepott» Det blir å vandre rundt i pysjen noen timer før det blir å slenge på seg kjole og finsko.

12 thoughts on “God jul folkens

  1. Fint bilde av deg:-)) og fint juletre! Så koselig med mandel i grøten! Jeg visste faktisk ikke om jeg likte sånn grøt, hadde ikke smakt det på lenge, men det falt i smak, men vi har det aldri av en eller annen grunn, men høres hyggelig ut da:-) Og, så håper jeg virkelig at du får en så god jul som mulig, og ikke minst at maten kommer til å gå bedre enn fryktet! GOD JUL SØTA!

  2. Skjønner ikke at foreldrene dine serverer deg mat i det hele tatt når de vet at den går rett i dass etterpå. Regner med at de leser bloggen din? Hvordan føles det å være hjemme og spise med familien mens alle vet at du går å spyr etterpå?

    • Hahahahahahaha,verste jeg har hørt,takk for at du fikk meg til å le litt her 😀
      Vel,du skjønner det Kine,at en sf er en sykdom,så det gjelder å håndtere det som det den er 😉
      Mamma vil ikke lese bloggen min,men de vet selvsagt om bulimien min 🙂 Det føles aldri ok å spise med andre,uansett om de vet om min sf eller ikke.

  3. Samme tradisjonene som oss, julegrøt på lille juleaften med mandelen, tre nøtter til askepott på julemorgen 😉

    håper maten går litt bedre etter hvert!

    ❤ vamp

Legg igjen en kommentar

