winter wonderland

I mange mange år hata jeg vinter så inderlig og intenst. For på denne kanten av landet har vinteren egentlig ikke vært så himla stabil. Regn,snø,mildt,kaldt,sludd osv osv. Samme crapværet år etter år. Men i fjor,da var det i grunnen helt konge. Sykt store mengden,men den var hvertfall stabil i det minste,og når jeg pakker meg inn med 3-4 lag klær,så klarer t.o.m. jeg å overleve en hel vinter uten alltfor store frostskader. Så langt i år har det vært litt opp og ned,det har vært mildt og kaldt omhverandre,men mest kaldt,så snøen har heldigvis blitt liggende. Jeg liker crispy snø bedre enn sørpe og lynglatte veier hvor faren for kragebensbrudd og knekt lårhals er risiko høy. Og jaggu er det ikke meldt kaldt resten av uka også,så da kan hvertfall vi her på denne kanten av landet se fram mot en fin hvit jul. (Med mindre vær gudene finner ut av de skal finne på faenskap da…)

Enn så lenge er det hvertfall en fin vinter her.

 

Her er en snarvei opp mot der jeg bor,men den er ganske glatt og ustabil nå..

 

Vinter kan virkelig være magisk…

8 tanker om “winter wonderland

  1. Skal det først være vinter, er jeg enig i at det bør være ordentlig vinter med snø og kulde! :)

  2. Ååååh, så fint <3 Snø er så pent når den er kald og hvit. Med en gang den blir brun og slapsete forsvinner alt det fine og det blir stygt og grått og ekkelt.

    Jeg foretrekker også kalde og stabile vintre framfor slapsete og våte vintre.

    *klemmer*

  3. Jeg digger vinteren, alle har jo så mye klær på seg og greier :D

    Neida, ski, snø stemning og jul, kos i mørket, alltid en masse enm kan drømme om å få til hver gang ;)

Legg igjen en kommentar

