Handlekraftig helg

Denne helga her har jeg faktisk fått gjort ganske så mye mer enn bare å være bulimisk. Jeg har handlet inn julegaver,jeg har klipt og limt,pakket og teipet. Jeg har bannet og steiket. Jeg har lest og strikket,jeg har hørt julemusikk og pyntet med nisser og engler.

Jeg har til og med stått opp rimelig tidlig. Eller,i dag ble det tidlig. 10.30 stod jeg opp,jeg fattet ikke hvorfor jeg våkna så tidlig. Og det skjedde et mirakel. Kirkeklokkene ringte ikke. WTF? Jeg vurderte å gå ned for å høre om det hadde skjedd noe. Jeg hørte jo ikke et enest kling eller klang jo. Bekymringsverdig. Jeg ble nesten urolig,så da stod jeg liksågodt opp. Begynte å pusle videre på julegavene,fordi jeg hadde litt å gjøre. Det skal jo sendes avgårde innen noen få dager,så jo bare få det ferdig. Førjulstiden består av må må,skal skal,bør bør. Så jeg må,jeg skal,jeg bør.

Så jeg måtte jo bare hangle meg ned til byen i går,selv om det sluddet. Selv om det var lynglatt. Og mamma sendte meg mld da jeg var på vei nedover,og hun skrev at hun hadde vært ute og gått,og om hvor glatt det var. Hun lurte på hva jeg drev med. Jeg svarte:» på vei ned til byen,på glatta» Dette var da et hint om at hun hvertfall ikke burde ringe,om det var det hun hadde tenkt. Og hvem ringer? Jessda. Jeg ba henne ringe senere,sånn at jeg skulle unngå å fly rett på snøra. Hun bare ringe. På vei hjem hadde det blitt kaldere,og enda glattere. Jeg holdt på å bære meg rett ihjæl. Men det er desember,og da jeg jo bare.

Så hele helga har gått med til det jeg må og bør og skal. Julegaver. Julepynt. Jeg har fortsatt igjen julekort. Og snart skal det sendes,så jeg bør,og må,og skal. Føler jeg er litt stressa,men det går vel i år også. På hengende håret. Jeg har også fått hengt opp et par julestrømper,men de er rimelig slappe der de henger. Ikke vært noen innom på hemmelig besøk og fyllt dem opp ennå hvertfall. Må vel gjøre det selv. Hvertfall burde jeg gjøre det. Jeg har også kjøpt meg en svibel. Elsker svibel. Det er julelukt over alle julelukter. Og det er noe jeg ha. Et must.

Jeg har tilbragt mange timer med disse tingene,mange timer som har holdt meg unna bulimien,og de fleste tankene rundt maten. Men de har dukket opp innimellom,sneket seg inn,fristet,brukt skitne knep. Jeg har unngått de fleste,men etter timer med andre ting i hodet,så legges årene inn og da er det bulimien som får litt overtak. Men igjen,det er blitt brukt mye mindre tid på bulimien enn om jeg ikke hadde brukt tid på andre ting. Øvelsen øves på,og det er da noe. Men nå har jeg ganske akkurat avsluttet en aldri så liten omgang,fordi jeg ikke klarte unngå det lengre.

Men kalenderen har i det minste gjort meg ganske fornøyd i helga da,en julebjelle i går,og en julegave i dag. Litt tidlig med gave kanskje,men klager ikke på det. Gaver liker vi.

Har ikke vært helt i skrivemodus i helga,drittlei…tom…lyst å slette hele bloggen rett og slett…