Liker du tusjete kropper?

Da er det bloggstafett på gang,og dristig som jeg er så, slenger jeg med meg i løpet. «Bloggere mot retusjert relame» er i gang. Flere barne,og ungdomsorganisasjoner har opprettet et nettverk:»ungdom mot retusjert reklame.» Bevisstgjøring av det syke skjønnhetsidealet dagens samfunn baserer seg på. Tynn,feilfri kropp. Null cellulitter,ingen rynker,smal midje,tynne lår,flat mage,stram rumpe,barnerumpeglatte tryner,perfekt hår og you name it and they have it. Målet er å merke retusjert reklame med en advarsel.

Som spiseforstyrret og tankeforstyrret når det kommer til kropp,og vet bedre enn som så, at tynn ikke betyr en gawd damn shit,så er «perfekte,tynne kropper» reklame noe jeg er veldig i mot. Sannheten er ikke sånn. Alle mennesker eldes og med alderen så må man bare akseptere at det kommer ekstra kilo på kroppen,at rynkene kommer,at appelsinhuden ikke er til å skjule. Sånn er det for alle. Det er ikke mye normal å være 40 år og rynkefri. Sorry mac,life’s a bitch,deal with it. Samme regelen går for alle.

Retusjerte reklamer og bilder gir usunne verdier til barn og ungdom. Slank deg og du kommer til «the top of the world» Livet vil bli en dans på roser,du vil få et perfekt liv. In my black stinking ars.

Ta deg litt tid til å se på denne videoen da,om du ikke allerede har sett den.

Jeg har egentlig aldri helt skjønt greia med å retusjere bilder jeg..Redigering er en ting,det gjør jeg selv,men det handler om lys,kontraster og farver osv. Men å retusjere meg selv for å skjule hvordan jeg egentlig ser ut er for meg bare WTF? Tenk da hvilket sjokk folk ville fått om de plutselig oppdaget at jeg hadde et totalt annet tryne eller kropp den dagen jeg måtte face dem…lordies…Nei,Long live naturale beauties!

Vær med på å spread the word da people out there. Its for a darn good case! Og om du velger å blogge om det,så kan du sende linken til motretusjering@gmail.com om du vil da ja..

Ta stafettpinnen og få rævva i gir,denne stafetten klarer jaggu meg du å komme deg gjennom også,du trenger ikke joggesko engang.

11 thoughts on “Liker du tusjete kropper?

  1. Enhver som har tatt en tur innom garderoben på trening/svømmehallen vet jo at virkelige kropper ser annerledes ut en motebladkropper. Jeg pleier like virkelighetsflukt, men virkelighetsflukt med falske tusjekropper er rævva.

  2. Jupps :o) har blogget dette etter å ha lest det her !! kopierte litt av det du hadde skrevet….håper det er ok ? om det ikke er det så kan jeg endre det såklart !!!
    syntes bare det var veldig bra det du hadde skrevet :o)

Legg igjen en kommentar

