Kutt kutt,da blir det så bra atte.

Da har «Torsdagskveld fra Nydalen» akkurat tatt kvelden,og ønsket oss god jul. Jeg skjønner jo godt at de ikke vil være noe dårligere enn handlesstanden,så de viser at de også vil understreke at jula kommer jævlig tidlig. Var rent så jeg kom i julestemning her jeg sitter innpakka i 3 lag klær under pleddet mitt,med en varm pc i fanget,telys som brenner og en vedovn som akkurat har slukt sin siste flamme for i kveld. (Nå må jeg ut på ved jakt før jeg kan fyre igjen,så da er det bare å vente til husvertene stikker på jobb,sånn at jeg kan luske meg ut på røvertokt (selv om de har sagt at jeg bare henter meg ved whenever I want,men det er ikke like spennende som å gå på røvertokt!) Det er m.a.o. ganske kaldt her i Molde,og for meg som fryser bare jeg ser at det er meldt litt kaldt på værmeldinga,så blir 13 minusgrader litt vel mye når jeg skal ut døra om morgenen. To skritt ut,og jeg er allerede en istapp.

Ikke nok med at det er jævlig kaldt,det har vært en ganske så slitsom dag på jobb i dag. Jeg gikk ut derifra med øresus. Det var jo da selvsagt også begynt å mørkne litt da jeg gikk hjem,og det er svin glatt ute (vi snakker om en by som er islagt) og lyktestolper er egentlig ikke ment for å gi lys,men til å være pynt,så da var det jo å sette all energien inn på å konse om hvor jeg gikk for å unngå å griseknuse trynet i isen. Jeg kikka opp et par ganger,og da var jeg faretruende nær ved å miste fotfestet,så det gjorde jeg ikke flere ganger for å si det sånn. Jeg går gjennom en liten sti i en liten «skog» på veien,og der er det jo selvsagt ingen som strør så mye som et lite gruskorn,og ikke er det særlig med dagslys som får pressa seg gjennom trærne,så da blir det å gå sidelengs,litt sånn på kanten av stien,mens man kjører beina hardt i snøskorpa for i det hele tatt å få litt fotfeste. Akkurat mens jeg gikk der og balanserte som en helt,så begynte en helevetes bikkjejævel, med en grov bassrøst, å gneldre så jeg holdt på å sette hjertet i halsen. Det var hakket før jeg kauka at den måtte holde kjeft,fordi jeg prøvde konse noe sykt,og det siste jeg trengte da var noe som kunne få meg ut av balanse. Jeg mer eller mindre skle nedover,og kasta meg mot trestammer og greiner mens jeg var så svai i ryggen at det var hakket før jeg gikk ned i bro. Jeg var utmatta og halvdævv da jeg kom inn døra hjemme. «yay,jeg overlevde i dag også»

Jeg er sur. Sur fordi noen folk ikke klarer legge fra seg en sak som var over og ut for flere mnd siden. «Get-over-it,og gå videre! Saken er død,og begravet. Ikke gidd å fortsette å spinne om dette,og gjøre saken enda mer skakkjørt og usann enn den allerede er. Snakk om at fem fjær blir til ti høns. Djeez»

Jeg ble ikke mindre sur da jeg leste i avisa i dag,at om det blir avgjort at det skal bli budsjettkutt i helse vedtaket,så vil det si at 30 stillinger innen psykiatrien her står i fare neste år. Det vil si: krise for psykisk syke her i byen. Og med min flaks så vil vel det si at de tenker: «Hmm,Laila ja,det er vel kanskje litt i overkant at hun har psyk. timer 1 gang hver 2-3 uke,så kanskje vi skal la det bli med 1 time i mnd?» Wooptidoo,her i byen vil det gå rimelig kjapt å få noe framgang i behandlingen skal jeg si dere. Anbefaler dere virkelig å flytte til Molde,en fantastisk flott kommune å bo i. Alt løser seg på glimrende måter her. Dere bor i feil by. Definitivt.

Men for all del,jeg klager ikke,jeg har time i morgen jeg, har t.o.m. fått kludra ned 1 1/2 side på den oppgaven jeg skulle gjøre. Jeg vurderere nesten å kludre ned noen ord til,sånn at vi har 2 episoder å prate om,sånn at vi får timen til å gå.

 

 

God jul.

12 thoughts on “Kutt kutt,da blir det så bra atte.

  1. HUff.. kjipt med vinter, kulde og glattis. Når jeg leste om det så jeg det for meg, satt i spening for å se hvordan det gikk med å lese meg nedover blogge din. God du kom helskinnet hjem.

    Ja dissa budsjettkutta er nok ikke noe bedre i Skedsmo kommune heller. Huff.. jeg blir skikkelig sinna og gretten jeg. Tar fra o kan hjelpe oss til en litt bedre hverdag. Skjønner ikke hva dem tenker med jeg. men er vel ikke meninga at man skal skjønne det heller.
    Natta klem 🙂

  2. haha, du skriver så morro laila!

    dååårlig at de skal kutte ned i psykiatribudsjettet 😮 håper virkelig det ikke får konsekvenser for deg!

  3. Ler til jeg griner! Bikkje med bassrøst? Du får det sagt, det skal du ha!

    Og om det er den saken jeg tror du mener, my gawd?! Mer nytt?? I så fall, let me know, jeg er nysgjerrig!

  4. Grøss, er bikkjekaldt her også :/ *hutre*

    De driver og skal legge ned Oslo hospital her, så nedskjæringer skjer overalt virker det som. 100 ansatte mister jobben og 31 sengeplasser må skvises inn andre steder hvor det egentlig ikke er plass. Spesialkompetansen går til helvete. Bah, de tror visst at siden det er er stadig FLERE som trenger hjelp så trenger vi FÆRRE folk og steder som kan hjelpe. Sykt…

    Glad i deg!

    *klemme på*

Legg igjen en kommentar

