«Hvordan kaste opp?»

Hærregud. På søkemotor så kom det opp at noen har søkt på «hvordan kaste opp?»  Det er da jeg lurer på om folk er helt hjernedød. Vet seriøst ikke folk hvordan man kaster opp? Man slår seg ikke akkurat på låret,ei heller i skolten.

Jeg har skrevet et innlegg om dette før,men here I go again,kan jo ikke si en god ting ofte nok.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil kaste opp. Det er ikke videre kult å kaste opp. Og det er en jævla håpløs ting å ville. Jeg mener,du ber om bråk. Du ber om et ren helvete på jord. Skal du på død og liv slanke deg,så pakk heller på deg klær og pell deg ut og jogg! Eller gå deg en lang tur med musikken på full trøkk i øregangene. For det hjelper. Og du får jaggu meg kondis og god helse på kjøpet. Spis et eple,spis grønnsakene dine,spis kylling,spis fisk,spis med god samvittighet,og få fingeren ut av ræva og tren heller.Ikke gidd å lær deg å kaste opp. Wast of time sier jeg bare,og jeg vet hva jeg prater om. Patetisk,du føkker opp livet ditt,det er ikke verdt det,men go ahead om du absolutt vil,det er ditt liv du spyr ned i dassen. Og den dagen du innser at dette er et helvete,og du er på kjøret,og ønsker at du aldri stakk fingeren i halsen,ja da kan du sitte der. Du har kun deg selv å takke.Jeg har kun meg selv å takke. Og ja,jeg skulle aldri ha gjort det. Men nå vet jeg det,nå kan jeg ikke ha det ugjort. Og det må jeg leve med. Er du innom her,så ta imot mitt råd.

Det er ikke kult å kaste opp. Det er ikke kult å vrenge magesekken til du spyr magesyre og blod. Det er ikke kult å stå bøyd over doskåla og spy så hardt at  ditt eget spy skvetter tilbake i retur i det det treffer vannet,og du får det i trynet,i håret ditt,på klærne dine,på veggen,på gulvet. Det er ikke kult å måtte stappe fingrene som er fulle av spy inn i munnen,om og om igjen,fordi du ha opp alt.Det er ikke kult å sitte på gulvet å tørk opp sitt eget spy som har sprutet ned halve badet ditt. Det-er-ikke-kult-at-all.

Så min bønn er: ikke vær så dum at du vil «lære deg å kaste opp»

 

Though love,men av og til må harde midler tas ibruk,thats life.And life’s a bitch.

10 thoughts on “«Hvordan kaste opp?»

  1. Så flott skrevet. Eller. Vondt, men flott. Du vet jo så godt, og det at du da ber folk så instendig om å la vær, det er virkelig fint av deg.

  2. Det er helt sykt(sikter til forrige innlegg). Hadde du vært undervektig hadde du fått en av disse sengeplassene umiddelbart omtrent, men bulimi er liksom ikke en så «farlig» sykdom fordi man ofte er normal- eller overvektig. Bulimi er jo like farlig som faktisk anoreksi og spes for deg som spyr så mye tenker jeg at saltbalansene i kroppen din må være helt skakkjørt. Tar du blodprøver? Mulig der lurt for deg i nær framtid bare for å få en pekepinn om hvor du ligger… Hadde jeg vært behandler av noe slag skulle jeg gjort alt for å hjelpe deg! Bulimi er like jævlig og skummelt som anoreksi!

    • I følge BMI er jeg på undervekt…men ja,det vises jo ikke…Tar blodprøver noen få ganger i året kanskje,på eget initiativ,men verdiene har egentlig holdt seg ganske greie…

  3. Har fått sånne søk jeg også.. Skremmende at noen vil lære å kaste opp, de skulle bare vist hvor jævlig det er å slutte når man først blir avhengig….

    Bra innlegg!

  4. Bulimi er da en ting, men åh hvor supert det er å vite hvordan man kan kaste opp når man vrir seg på gulvet etter å ha fått i seg en shot for mye… Et øyekast fra din side, og du er sikker på at du har klart for deg livshistorien til de som har gjort et søk på google. Dessuten er det en utrolig subjektiv og dømmende skrevet, vil du ikke heller hjelpe dem som lider psykisk enn å få dem til å føle seg enda verre?

    • Jeg har hatt bulimi nå i 16 år, og vet alt om hvor jævlig det er. Når folk søker opp hvordan de skal lære seg å kaste opp, så forteller jeg her hvor lite det er å trakte etter. Hvordan det oppleves å ha bulimi. Jeg håper at folk ikke synes dette er noe å hige etter. Det er for at kanskje noen på denne måten kan tenke seg om før de prøver. Det er på den måten jeg hjelper. Ellers er bloggen min full av råd og tips om andre ting som FUNKER å gjøre. Kan være en idé å lese hele bloggen før du legger igjen en sånn kommentar i ett innlegg 😉 Og ikke glem ironien jeg lever med heller.

Legg igjen en kommentar

