Oppgitt…tror jeg…

Hadde psyk.time igjen i dag,1 mnd. siden sist nå,så det var vel kanskje på tide? Eller…det skjer jo ikke videre store ting med tanke på at jeg har 1 time hver 14.dag…Vel,uansett,jeg var der nå i dag hvertfall,og vi prata rundt dette vi begynte på sist gang. Tanker,våge å stå i tankene,og suget når det kommer. Finne konkrete ting jeg liker å gjøre,og være bevisst i handlingen. Være tilstede. Nærvær. Samtidig skal jeg tillate at tanken(e) og suget kommer. Kjenn på det,stå i det,for så å klare å akseptere at de er der,og likevel klarer å fokusere tilbake på det jeg holdt på med. Øve på å kjenne etter. Beskrive det jeg kjenner. Ja,det blir hvertfall oppgaven til neste time,som faktisk er neste uke allerede.

Snakket også om dette med den fornuftige fornuften vs sf fornuften. Hvem bestemmer? Hvilke valg skal tas? Hvorfor?  Sf fornuften regjerer fullt og helt oppi mitt hode,det er ikke mye annen fornuft der hvertfall. Eller jo,kanskje en liten brøkdel. Og den er den delen som faktisk sier til han: «Skal jeg bli frisk,så bør jeg ha mer oppfølging,kanskje t.o.m. en innleggelse med tett oppfølging…» Faen så vanskelig ord å si (selv om jeg har sagt dem til han før) fordi jeg er redd for å bli frisk. I dag var intet unntak for at disse ordene kom ut av kjeften på meg. Om jeg ville eller ei,så sa jeg dem. Nesten (veldig) beklemt,skamfullt,fordi det er så j***la vanskelig å måtte be om (mer) hjelp.Men selv om det er vanskelig,så gjorde jeg det hvertfall,fordi at  jeg vet jo at dette er den rette veien å gå,men den er faen så skummel. Derfor føler jeg meg «bedre» på utsiden av veien,fordi der er jeg «trygg»

Så lurte han på  hvor mange her i landet som har en sf. (registrerte,i følge statistikk) vs antall sengeplasser (behandlingsplasser,men regner med at dere var oppegående nok til å tenke ut akkurat dette selv)…Akkurat der døde jeg. Når han tok det opp på den måten,da bare ga jeg opp. Greit tenkte jeg. Så om jeg er motivert eller ikke,og jeg kun har 1 psyk.time hver 14.dag,og jeg ikke klarer dette med maten på egenhånd,så spiller det absolutt ingen rolle. Som han sa: «med så mange behandlingstrengende,og så få sengeplasser,så blir % veldig liten..» Jepps,you’re right.

Andre fortjener det jo mer enn meg uansett,det er jo det jeg har sagt hele veien,så ja. Men da vet dere der ute at temaet er brakt fram for han. Han synes vi skal jobbe litt videre med det vi hadde i dag,samt disse oppgavene,og hvis ikke det vil funke for meg,»så kan vi se på disse sengeplassene» sa han..

Sånn er ståa,livet går på «stuck on repeat»

Snart blir jeg ordentlig redhead igjen,hårfarge innkjøpt,nå gjelder det bare å finne et tidspunkt hvor jeg gidder…

 

9 thoughts on “Oppgitt…tror jeg…

  1. Det er utrolig tøft gjort av det å be om (mer) hjelp. Det at du ser at du trenger det og at du klarer å få sagt ordene, selv om det var litt motvillig, det er et kjempe viktig steg, og det blir så ekstra tungt og vanskelig (kan jeg tenke meg? ihvertfall hvis jeg tenker på hvordan jeg ville opplevd det) at han da begynner å regne på hvor mange antall som trenger behandling mot hvor få behandlingsplasser det er.. Når man endelig har klart å trosse ambivalensen så får man det i trynet! Ikke kult. Kjemp videre, heier på deg<3

  2. Jeg liker ikke psykologen din Laila!!! Kan ikke du bare bytte, også får du en som hjelper deg på rette måten.. Syns heller ikke hver 14 dag er nok jeg 😦

    • Han er ikke psykolog,men psykiatrisk sykepleier,og har heller ikke samme kompetansen,så mye av grunnen til den behandlingen jeg får er jo utifra det…

  3. Du skal jo ikke tenke på antall sengeplasser og behandlingstrengende, du skal tenke på at DU vil ha hjelp. Og så skal du FÅ hjelp! Jeezes!

Legg igjen en kommentar

