Sympati mottas med takk.

Fy faen assa. I går så dro jeg endelig fram en ny duk for å legge på stuebordet. Det er liksom et stor tiltak bare det å gidde å skifte,og når jeg da endelig gjorde det,så var jeg svært fornøyd med meg selv. Da det hadde gått et par timer sånn ca,så skjer dette :

Ikke bare føkka jeg opp den rene duken,men jeg mistet også en halv kopp varm sjokolade…

Just my luck….

Og skjebnens ironi? Jeg satt og gomlet på en pk.

Jaujau,what can I say…?

Jeg liker ikke helt å syte og klage til enhver tid,men nå har jeg vært (dau) sjuk siden fredag. Da måtte jeg dra hjem fra jobb,fordi formen var heller laber. Var rett og slett helt utslått hele dagen. Var en smule bedre lørdag og søndag,så jeg karret meg opp for å dra på jobb på mandag. Jeg holdt ut hele dagen,men formen ble verre og verre utover den dagen også. Og halsen ble mer og mer skurrete. I går var det såvidt jeg klarte å presse ut noen ord i det hele tatt,jeg hørtes ut som Dolly Duck dagenderpå. Jeg skvatt nesten da jeg dro ned på butikken en tur for å handle et par ting og sa hei til hun som satt i kassa der nede. Den lille turen ned på butikken i går var vel det som gjorde utslaget for at formen er enda verre igjen i dag. Nå er det knapt hørbart hva jeg har å si. (Jeg måtte snakke litt med meg selv for å teste ut stemmebåndet) Men neidadu.ikke mulig å få noe ut av meg nei. Så da måtte jeg få eks’n min til å ring ned til psyk. for å avlyse timen jeg skulle ha i dag. Just great,det er liksom hele 3 uker siden jeg har hatt time liksom…Har sendt mail til han,og håper på en time til uke igjen. Måtte også avlyse jobb i morgen og fredag,håpløst å kommunisere når jeg ikke kan prate liksom. Ikke kan jeg tegnspråk heller. Kanksje jeg burde tatt et hurtigkurs,men det er jo lite vits i det heller så lenge de rundt meg ikke skjønner et kvekk av det jeg veiver armene rundt for å prøve å formidle.

Jeg er møkklei av å være syk,jeg av motstander av å være syk.

Jeg ser jo stjerne og planeter jo…(eller,planetene er vel innbildt..)

 

Vil dere ha litt kaloriregler? Sånn for å få et sunnere liv liksom.. Ok,here it goes:

  1. Dersom du spiser noe og ingen ser det,har det ingen kalorier.
  2. Dersom du drikker en lettbrus sammen med en sjokolade,vil kaloriene i sjokoladen bli nullet ut av lettbrusen.
  3. Dersom du spiser sammen med andre,teller bare de kaloriene som du spiser mer enn dem.
  4. Mat som inntas for medisinsk formål (karsk,solbærtoddy,kakao,rødvin,cognac osv) teller ALDRI.
  5. Jo mer du feter opp de som til daglig er rundt deg,destod tynnere virker du selv.
  6. Mat som er en del av underholdning ved å se på film,video,høre på musikk inneholder ikke kalorier,fordi de ikke inntas som mat eller føde,men er en del av underholdningen.
  7. Kakestykker og småkaker inneholder ikke noe fett dersom de brytes opp og spises bit for bit,fordi fett fordampes når det brytes opp.
  8. Alt som slikkes fra kniver,slikkepotter eller skjeer mens du lager mat,inneholder ikke kalorier fordi de er et ledd i mattilberedelsen.
  9. Mat som har samme farge har samme kaloriinnhold (f.eks tomat og jordbærsyltetøy,sopp og hvit sjokolade)
  10. Mat som er frosset inneholder ikke kalorier fordi kalorier er en varmeenhet.
13 thoughts on “Sympati mottas med takk.

  1. Huff kjipt at du er syk.. :/ men jeg likte kalorireglene dine!!!! Utrolig bra 🙂 Jeg skulle ønske jeg kunne leve etter dem. Det hadde vært gode tider for en sukkerhungrig Hannah.. 😛

  2. God bedring vennen.
    Så utrolig surt med duken…godt det finnes vaskemaskiner , men allikevel aaaaaaaaaaarg.
    Den smilen fristet veldig…sende ned noe via sms??
    Digger digger kalori regelen din og skal herved følge den slavisk
    Stooor klems

  3. Ah! Kalorireglene lever jeg etter så til de grader! Naive meg som aldri lærer! Jeg har derimot lært at jeg aldri i hele mitt liv skal bli avhengig av duk på bordet! 😛 Ina+mat+drikke+distraheringsfaktorer(Tv, data, mobil eller andre mennesker)=megasøl&totaltødelagtduk! 😛

    SV; Heldigvis(!) er det myye bedre i dag!! Det er likevel enkelte hodet av dem som skal passe på oss, som henger laaangt etter nåtiden…

  4. God bedring! ❤
    Likte den "5. Jo mer du feter opp de som til daglig er rundt deg,destod tynnere virker du selv." Det forklarer jo hvorfor jeg er så glad i og fore opp alle andre! 😀

  5. God bedring, håper du blir FORT frisk 🙂

    Jeg digget kaloritelleren, hadde det bare vært så enkelt med disse kaloriene altså. Tenk om Pepsi Max kunne nullet ut kaloriene i sjokolade, da ville jeg vært i himmelen 😀

Legg igjen en kommentar

