Cravings

Kroppen skriker og hyler som besatt etter noe søtt. ha. Må ha! Hva som helst,bare for å dempe det jævla søtsuget. Kroppen hyler og skriker etter salt.Må ha! Hva som helst. Mat,mat,mat. Hva som helst. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg åpner og lukker skapdørene i håp om at det skal være noe der,noe som ikke er der,men som kanskje plutselig er der neste gang jeg åpner skapdøren? Jeg håper jeg skal oppdage noe hver gang. Noe nytt som jeg har har oversett tidligere. Jeg prøver å stå i suget,og jeg klarer å kjenne på det,kjenner hvordan kroppen skriker og hyler etter å få dempet suget,men selv om jeg står i det,så ender det som regel med at jeg finner fram det jeg har og begynner forberedelsene. Jeg står i det,jeg kjenner på det,for så å dempe det.

Jeg kan utsette det,tenke over det og stå i det,for så å sette i gang. Noen dager er bedre enn andre,noen dager roer kroppen seg med å ha kun en sånn runde,rett og slett fordi jeg er så sliten at jeg ikke makter tanken på å forberede noe stort og avansert,og heller går løs på en pose potetgull f.eks. Kroppen gir seg og lar det få være med det,andre dager kan være helt kriminelt ille. Mat inn,mat ut,mat inn,mat ut. Har jeg ikke mat tilgjengelig,så skriker kroppen verre enn verst. Har jeg mat tilgjengelig kan suget være like ille,men jeg klarer kanskje å la vær å gi etter hver gang suget melder seg,fordi jeg har i det minste et valg da. Det kan være enklere å holde suget i sjakk så lenge jeg har noe tilgjengelig. Har jeg ikke noe tilgjengelig er suget helt for jævlig stort. I dag er en sånn dag. Jeg har laget meg varm sjokolade for å roe sukkersuget,jeg har laget noe middag for å roe saltsuget,men likevel har jeg sinnsykt lyst på så mye mer sukker. Troika,maoam,skumputer,fox,kjeks,vafler,boller,kokosmakroner. En iskald fanta.

Jeg åpner fortsatt skapdører i håp om at det skal være noe der som jeg har oversett.

11 thoughts on “Cravings

  1. Du? Det er no’ jeg har lurt litt på rundt det der med bulimi og slike ting… (har ikke hatt noe sånt selv, så jeg beklager hvis dette virker litt… eh. lettvint? Jeg er nysgjerrig, og da.. spør jeg.)

    Men – jeg lurte på, ville det ha hjulpet noe å ta «brodden» av suget med noe søtt eller salt som også er sunt? Tenkte en sånn boks med steinfrie druer f.eks for søtt, eller en sånn boks med nøttemix for salt (såfremt du tåler druer og nøtter, da…) Eller er det litt sånn at søtsuget krever sjokolade eller lignende og saltsuget krever potetgull eller lignende?

    hilsen Nysgjerrigperine

    • Man må være nysgjerrig for å få svar 😉
      Noen ganger kan det funke med druer,men så er det sånn at om jeg spiser mer enn en halv sånn boks da,så kommer den metthetsfølelsen,og da er skaden skjedd allered. Lite kalorier eller ei…Nøtter er det umulig å stoppe å spise,så da går det samme vei,haha. Men likevel er ikke druer tilstrekkelig nok alltid,hvis du skjønner? Det er ikke «søtt» på samme måte som sukker…

      • Nei, det var litt det jeg lurte på… om det ville ha funka å spise en håndfull druer i stedet for tilsvarende mengde sjokolade. Om kroppen ville ha «godtatt» druesukker som substitutt.

        Så det er metthetsfølelsen – eller …en ekstrem variant av den – som er det egentlige problemet? (I mangel på bedre ord…) Overspising uansett om det er søtt, salt, sunt eller …hva som helst?

        Må bare si i fra om jeg spør og graver for mye, altså. Jeg ønsker å lære, og forstå – men jeg vet ikke helt hvor mye jeg kan spørre og grave før det blir FOR mye.
        🙂

      • Hva skal jeg si? mmm,det blir sånn at når du først har noe du liker jævla godt,så spiser og spiser du…må ha,og når du får,så trykker du alt i trynet. Jeg kan liksom ikke ta EN sjokoladebit,det er bare å terge liksom…må spise en god del for at suget skal gi seg,og da er det jo allerede bikket over den grensen som gjør at jeg ikke beholder det…Og ja,jeg har bp på sunne ting ogs,som bl.a druer…og salat…

  2. Kjenner så alt for godt til det. Bortsett fra at jeg akkurat nå sitter med en gedigen godtepose ved siden av meg. Med andre ord er skaden allerede skjedd og helvetet er i gang. Jeg er allerede overmett. Stappet. Likevel er det plass til mer. Greier ikke stoppe. Søthungeren vinner over mettheten.

    Håper suget gir seg etterhvert for deg og at du kommer deg gjennom kvelden.

    *klemme masse på*

    ❤ you!

  3. har ikke bulimi, men vet om søtsuget (heldigvis klarer jeg tilfredstille mitt med en viss mengde). jeg har en spiseforstyrrelse, men merkelig nok er faktisk bulimi noe jeg fortsatt ikke noe jeg kan sette meg inn i.
    jeg skjønner, men jeg kan ikke forstå på samme måte.

    men uansett ; tenker på deg vennen. prøver å følge med. og skal definitivt følge mer med nå som jeg har fått nett!

    glad i deg

  4. Snublet akkurat over bloggen din, og herregud som jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Tror nesten jeg må følge deg fremover.

  5. Jeg lurer litt på en ting.. Siden du har bulimi, smaker maten da noe godt?! Jeg kan liksom ikke helt forstå hvordan mat og godteri og drikke kan smake godt når du vet at du «må» få det ut igjen etterpå.. Huff, jeg må si jeg syntes synd på deg jeg, faktisk. Jeg vet ikke om det er feil eller ikke, men jeg gjør det.

    • klart det er godt!! Det er jo det man liker man får lyst på og ikke klarer å stoppe å spise.Og dermed kan man spise dobbel mende fordi man vet man kan..if that makes sence..

  6. Ja, det maker vel sence, på en eller annen måte. Men jeg syntes jo det ubehagelig når jeg har spist meg akkurat litt for mett.. Da klarer jeg jo ikke engang å tenke på mat eller dessert eller noe. Så det er veldig vanskelig å forstå, samtidig som jeg på en måte forstår. Heh… «/ Det er ålreit å kunne følge bloggen din, altså, og få innblikk i et slikt liv.

Legg igjen en kommentar

