Hjæm i Kr.sund

Etter en sinnsykt hektisk dag på jobb i går så beina jeg hjemmover for å pakke siste rest av det jeg skulle ha med meg til Kr.sund. Stressa,skifta,bort med søpla,på med ytterklærne og fyke ut døra kun 1 time etter at jeg tråkka inn døra. Sånn egentlig har jeg rundt 20 min. å gå for å ta bussen hjem,men når jeg var så lur at jeg ikke tok ut penger til bussen dagen før,så måtte jeg også innom butikken for å få ut litt cash.Det betyr at jeg måtte gå 20 min ekstra,fordi butikken er selvsagt ikke på vei ned til busstoppet. Helt til jeg kom på at jeg kunne gått den veien istedenfor den veien,og kunne gått innom Rema 1000,da hadde jeg kunnet kutta ned turen med omtrentlig 20 min…Men neida,det kommer man på først når man allerede har gått halvveis…Med en bag som kanskje veier tusen kilo,og gnager seg gjennom skulderbladene. Da jeg kom fram til busstoppet hadde jeg selvsagt 20 min. å stå der og trippe før bussen kom,så da var det jo en selvfølge at jeg stressa ræva av meg fra jeg gikk ut døra sånn at svetten skvetta rundt meg. Det var godt å plante ræva ned på buss setet skal jeg fortelle dere.

Det var godt å komme hjem,sette fra seg killer baggen,og slenge skrotten i sofaen med en kopp kaffe. Jeg blir veldig bussjuk,og hadde selvsagt ikke noe reisesyketabletter,så da jeg var vel hjemme så var jeg skikkelig uvel…men det ble hvertfall ikke noe ufrivillig magesekk vrenging…Noe av det morsomste med å være hjemme er pappa.Jeg dævver av han altså. Han fortalte meg f.eks om den dagen han kom på dagstursbesøk til meg for et par uker siden. Om hvilken skjorte han valgte,at den  var skrukkete og han måtte dra fram strykjernet og stryke den. Klokka var 07.30 på morgenen.Han kunne ikke ta en genser eller noe,for da var hjernen innstilt på at han skulle ha akkurat den skjorta. En kort og ubetydelig «historie» som han kvernet om og om igjen på,med alle mulige måter han reflekterte over nettopp det valget,hvorfor han valgte den,hvorfor han måtte stryke den akkurat der og da osv osv..Historien varte vel mellom en 1/2t. – 45 min. Og så var det noe med kjøleskapet. Lyset inni der hadde gått,og så hadde nå han av en eller merkelig grunn begynt å skru på det derre temperatur hjulet da,og lyset kom nå tilbake etterhvert,men da var det ingen during i kjøleskapet igjen,så da lurte han på om det var liv i kjøleskapet eller ei da. Han ba meg om å lytte på kjøleskapet,om jeg kunne høre noe during. Jeg la øret inntil kjøleskapet,men mikroen stod på akkurat da,så jeg hørte ikke en damn shit. Jeg klæska øret inntil en gang til da mikroen hadde gjort seg ferdig,og jeg mente jeg hørte noe svakt da,helt til jeg etterhvert hørte at det var både bass og rytme i den lyden. Det jeg hørte var musikken brutter’n hadde i ørene…(han spiller djevelsk høyt…) Jeg gikk nå inn på stua og kikka på reprisen på «Torsdagskveld fra Nydalen» fordi jeg glipp av det på torsdag,og var akkurat kommet til det morsomste innslaget hvor «Hank von helvete» skulle synge da strømme plutselig gikk. Pappa stod i sikringsskapet for å prøve å få dette kjøleskapet til å funke…Jeg gikk glipp av hele sekvensen på tv’n….»&)*^»&(}@ Ikke ble det noen endring på kjøleskap fronten heller. Han kunne nå ikke legge fra seg tanken på dette her da,og tok jaggu meg en tur til i sikringsskapet,med samme resultat som første gang. Der slo han jaggu meg av hovedsikringa en gang til ja gitt…Djeeez. Ellers gikk det noen timer med «små historier» som han fortalte i alle mulige varianter med ulike refleksjons muligheter og endte opp med å vare i en ren og skjær evighet. Dessuten har han konstant mark i ræva og kan ikke sitte stille. Da skulle han så absolutt raske sammen pc ledningen til brutter’n,selv om den lå borti et hjørne han ikke var i nærheten av en gang,men like pokker skulle han kveile den sammen ja. Og i samme slengen da så klarte han jo selvsagt i rive ned ei lampe i vinduet,og ikke fikk han liv i den igjen heller. Utrolig nok tok han ikke turen inn i sikringsskapet igjen..Jeg la meg i 02.30 tiden,og jeg fikk ikke sove med det samme,så da lå jeg sånn omtrent 1 time å høre på at han satt å hvisket til seg selv…om alt han tenkte,reflekterte over og mente om det han tenkte…Irriterte vel seg over dette kjøleskapet da,ikke vet jeg…Lord assa. Jeg sov til kl.12.30 i dag. Utslitt ja. Rart…Dessuten har jeg et dritvondt blåmerke på skuldra etter baggen i går….

 

 

5 thoughts on “Hjæm i Kr.sund

  1. Hahaha omg jeg syns jeg ser deg .
    Grynt…rote i sikringskapet når du ser på tv er ikke bra.
    lol…hva i all verden har du pakket ned siden baggen din veier så mye.
    Håper at du har en sikringsfri kveld i dag 🙂
    Stor klems

  2. He, he, ufattelig morsomt med sånne fedre da! Dem er jo litt tidi på den måten… Min far er sånn som nesten ikke prater, men når han gjør det så snakker han i timesvis om det samme, som er bla, bla, røde kors, bla, bla, jobben. You know, hans store drøm er vel at en av jentene hans skal engasjere seg i noe av det samme som han, men det er jo fullt forståelig 🙂
    Dessuten er jeg fortsatt på det barnestadie der jeg maser på han i flere uker om han kan kjøpe sesong tre av en tv- serie jeg liker, nå har jeg da altså holdt det gåeende sånn hips som haps i rundt en måned, så nå blir det nok snart til noe. Hi, hi, men han har snart rund dag så da har jeg planlagt å kjøpe de skibrillene til han som han har pratet om, gleder meg sykt til å gi dem til han!

    Håper alt er fint med deg, ser ut som du har hatt noen stressende dager, men du tar deg nok inn igjen. Også er det deilig å sove lenge da! Jeg klarer ikke det lenger etter jeg sluttet på risperdal og diverse andre medisiner. Så dagene føles ofte litt lange!

    Klem, Vikkan.

Legg igjen en kommentar

