Gode gamle dager # 1

Jeg har funnet fram en dagbok fra da jeg var 15-16 år gammel,full av bilder,klistremerker,avisutklipp,lapper fra venninne fra skoletimene,klipp og lim,kondom pakninger og «mine venner» sider. Det første som slår meg når jeg åpner boken er en parfymelukt eller noe,som faktisk setter meg tilbake til den tiden jeg skrev dagboka.Jeg ler når jeg leser mye av det jeg skrev i den boka assa,hærregud,good old days…

Hun som var bestevenninna mi på ungdomskolen og jeg hadde hengt en stund sammen med gutter som var noen år eldre enn oss,og det var spesielt to stk. vi hang mye med. Han ene av dem likte venninna mi veldig godt,men hun var liksom ikke helt sikker på om hun likte han eller ikke da. Jeg likte kompisen hans så klart…De var 3 år eldre enn oss. Så leser jeg 7.okt.-92: «Hvis jeg blir sammen med Ø.,så vil K. (venninna mi) bli sammen med R.» Hahaha,her skal vi bli sammen samtidig faktisk,hvis ikke blir det ikke noe av liksom…

20.okt-92Jeg skylder K. 40 kr» Her snakker vi om store summer du….

26.10-92:»K.,R. (som forøvrig hadde blitt sammen noen dager i forveien) Ø. og jeg gikk tur på gravstedet en kveld. K. og R. gikk en annen vei,fordi de ville at Ø. og jeg skulle prate sammen (noe jeg ikke hadde så veldig lyst til sånn egentlig...) : Ø sier da plutselig (eller det var vel kanskje ikke så plutselig,men da fikk han sjansen...) : «Jeg har noe å si deg» «Ååhneeei tenkte jeg...» men bare:»mmh..» Han: «vil du være sammen med meg?» «Og da kunne jeg ønske at jeg hadde kunne sunket i jorden. Jeg var glad for at det var mørkt,for jeg skjemtes (skjemtes faktisk…) vel bra da tenker jeg!!! Jeg sa ja,for jeg fikk nå ikke til å si nei heller da….» Jeg dævver…er det mulig??Hahaha.

15.12-92: «Dette tyggiset (sjekk språk skrivingen da,haha) fikk jeg av Ø. den 15.des-92.Det er et grønt ekstra. I love you Ø.!!»  Her har jeg da faktisk tapet inn tyggisen (ferdig tygd vel og merke…) formet som et hjerte,og skrevet Ø. oppå tapen…Gotta love it..

I boka har jeg også et «lite brev» (eller en lapp om du vil..) fra da jeg var rundt 14 vil jeg tro.

«Til Laila K. (Laila K. faktisk…)

Jeg skal slå opp med May. Hvis jeg ikke hadde likt deg ville det ikke skjedd det opp på loftet til Jørgen.Kan du slå opp med May for meg? Jeg tror ikke vi kan være sammen før du slår opp med G. og R. (Jepps,2 stk. på en gang..) En kjærlig hilsen Kåre»  Cant beat young love,haha.

Good old days…

To be continued…..

 

9 thoughts on “Gode gamle dager # 1

  1. Gamle dagbøker er alltid en latterkule eller an haug med vonde minner. Ser ut som en liten latterkule inni her da 😉
    Hvordan var det å bytte til wordpress? Ser så mange gjør det, vet du hvorfor?
    Gratulerer med ny blogg (som er den samme)
    Klem

    • Det er en del flere muligheter ved wordpress,men ja..ellers er det i grunnen ikke så ulikt andre likevel…

Legg igjen en kommentar

