Troika

I dag har jeg hatt tidenes time hos psyk. min. Vi brukte utrolig nok timen til å snakke om bulimien (det er det ikke alltid vi gjør,believe it or not) Jeg skulle gjøre et lite eksperiment som han kalte det. Jeg skulle nevne en ting som var positivt ladet for meg,noe jeg likte (å spise) Hva som helst. Jeg sa «troika» Så måtte jeg fortelle om troika. Emballasjen,farven på emballasjen,hvordan sjokoladen ser ut,smaken osv..

Så skulle jeg da si ordet «troika» så fort jeg kunne i 20-30 sekunder,HØYT! Jeg tenkte bare:»nå har det rabla for gubben,dette her kan da umulig være normalt» Så der satt jeg da og gjentok ordet «troika» i noe som føltes som en ren evighet og følte meg jævla kul. Så skulle jeg da fortelle om betydningen for ordet endret seg mens jeg satt der og gnåla det i denne evigheten. «For det første så fikk jeg ikke videre mindre lyst på troika» sier jeg,»men etterhvert som jeg sa det ørten ganger,så ble ordet bare jævla merkelig» Det skjedde altså en endring,han sa seg fornøyd.

TROIKA

Så skulle jeg finne et ord som er negativt for meg. Om meg selv. Jeg sa «feit» og tenkte:»pleeeeaaasee,ikke la meg gjenta dette ordet også nå da,det blir for dumt» Men jodasann,det skulle jeg ja. Og så sier han: «Og så kan du si det litt høyere enn du sa ordet «troika» » Jeg trodde det hadde klikka for han her…så da satt jeg der og sa «feit» til det kjedsommelige og følte meg enda lurere enn da jeg sa «troika» på repeat. Jeg trenger vel ikke si at jeg var sjeleglad da han sa «stopp» «Hva så du for deg mens du sa ordet? Endra det seg fra før du begynte å gjenta det i de sekundene (som føltes som år) det varte?» «Nei» sier jeg,»jeg mer som formelig følte at valkene lå seg på meg,og jeg ble feitere. Jeg så for meg valker og fett mens jeg sa ordet» «Hmm,95% merker endring» «Djeez,her har vi beviset for at jeg er et levende freakshow» tenkte jeg. Faen jeg var glad da derre såkalte «øvelsen» var over,helt til han sa at vi kunne ta et nytt ord neste gang…(the joy! Gleder meg sykt må jeg si. Får vel pønske ut et lurt ord)

Så snakka vi om hodet mitt. Hvordan fornuften er stykkevis og delt der inne. Meg på den ene siden,bulimien + meg på den andre. Så lenge jeg er stuck med de spiseforstyrrede tankene /»fornuften» og ikke tar imot input fra den fornuftige delen,så opprettholdes den syke delen. At jeg har på meg bulimibrillene som han så fint forklarer det,at jeg kun ser verden fra den bulimiske siden. Han forteller meg at jeg må ta av meg brillene og se bulimien,og ikke med den. Jeg mer eller mindre skrek: «HALLO IN THA LUK,DET ER JO DET JEG HAR SAGT HELE VEIEN JO,JEG ER STUCK I DEN JÆVLA BULIMI DELEN,DEN ER BLOKKERT,JEG_KOMMER_MEG_IKKE_UT_DERIFRA!!!» Og han bare,opp med hendene som for å beskytte seg:»jajaja,det er nå bra du vet det selv da» Jeg vurderte på om jeg skulle ta hans briller og pælme dem i gulvet og trampe på dem. Hærregud,jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har repetert akkurat dette før…

Jeg gikk hjem og hadde to bp’er. Bulimibrillene er fortsatt på m.a.o

15 thoughts on “Troika

    • Ida og Eline: neida,han er ikke så rar,bare veldig komisk,hehe. Liker han jeg 🙂
      OG,han er psykiatrisk sykepleier,ikke psykolog,da hadde nok behandlingen vært annerledes vil jeg tro…

  1. Tusen takk for svar på spm jeg stilte nedenfor:)
    Jeg måtte flire da jeg så de brillene :p hihi. Man må jo ha litt «galgenhumor» på dette iblant også. Viktig det så man ikke graver seg ned i depressive tanker. Den Troka-øvelsen var noget spesiell, gett…. Lurer på hva den skulle være god for. Du får holde oss oppdatert etter neste psyk time 😉
    Klem
    -j-

    • Jeg har masse galgenhumor når det kommer både til meg selv og til sf,jeg er ikke så høytidelig av meg akkurat,haha.
      Jeg har også bipolar,så det depressive er der til gangs anyway til tider,og med «til tider» mener jeg ganske ofte…
      Den øvelsen var forresten ikke noe han fant på da,men noe han hadde liggende..såe ja…Og den skulle være godt for å prøve å la tanker og følelser bli til ord istedenfor at de forblir tanker/følelser,å godta at sånne tanker/følelser kommer,og lar de bli med det..at det skjer en endring i tankegangen om man gjør sånne øvelser…ja,ikke lett å forklare,men det var poenget hvertfall…

      Oppdatering fra neste time kommer,men det er ennå 2 uker til neste time…såe ja…
      Takk for kommentar 🙂

    • Den er blitt bytta ut gitt…hahaha,du har nok hatt litt påvirkning der ja frøken fryd 😉 haha

Legg igjen en kommentar

