Cravings

Crawings

Sug. Lyst på noe til enhver tid. Å prøve å distrahere tankene ved å gjøre noe annet funker kun for en liten stund. Jeg kan gå glipp av noe av det jeg leser fordi tankene plutselig er over på mat igjen. Og når man er depserat så tar man rett og slett det man finner i skuffer og skap,bare for å gi etter og få dempet/roe suget. Skapene mine er dog veldig tomme nå,og det gjr ikke suget noe særlig mindre akkurat. Da går også de sunne tingene som jeg vanligvis klarer spise og beholde med til å kjøre på for å spise og kaste opp. Supper,yoghurt,frukt,knekkebrød…er man desperat nok,bruker man det man har.

For meg,og sikkert mange andre,så er det lettere å stå imot suget når man har noe tilgjengelig,fordi da har man muligheten til å velge. Å gi etter,eller å a vær. Har man ikke muligheten tenker man bare på å måtte ha en runde eller fem.

Dagene blir ekstra tunge å komme seg gjennom når det er sånn,fordi man går rundt og tenker på mat konstant,og man kjenner på både den fysisk og den psykiske sulten. Og lysten på absolutt alt mulig kommer. Jeg har skrevet en handleliste over ting jeg har hatt lyst på denne helga,og jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg til jeg skal få handlet litt i morgen,bare for å få litt mat i hus,og jeg har valget.

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/4f3d1ebbebd00ac14d62b6a81194ebc9169aa6cd


11 thoughts on “Cravings

  1. Hater crawings. Veldig veldig sjelden jeg klarer å motstå når tankene først har slått seg til ro i hjernen min. DØD PÅ CRAWINGS!

  2. Hei, jeg har lest bloggen din en stund. Digger deg!
    Jeg har et spm som jeg lurte på om du vil svare på: Hva gjør du når suget kommer når du er på ferie? Eller er hjemme hos venner/kjæreste/familie i noen dager og ikke har kontroll over måltidene selv? Hva gjør du når suget kommer da? Jeg synes dette er så vanskelig. For suget kommer jo åkke som! Uansett hvor man er. Når man er hjemme kan man hive seg rundt i en eller flere BP, men hva gjør man borte , over flere dager… hender det går utover oppholdet mitt og at jeg bare blir sur og grinete. Skulle hatt noen triks til hvordan man får suget under kontroll disse dagene.

    Stå på! Jeg liker deg:)

    -J-

    • Først av alt: tusen takk 🙂
      Vel,når jeg er hjemme hos mine foreldre så funker det stot sett på samme måte som når jeg er hjemme hos meg selv,bare ikke i fullt så stor grad. Jeg spiser,jeg kaster opp. Jeg kjøper inn det jeg har lyst på,men sparer den verste omgangen til kvelden,etter at resten av familien har lagt seg. Jeg liker helst å være alene når jeg holder på,jeg setter ikke til livs store mengder så lenge jeg er sammen med andre.

      Jeg kaster opp uansett hvor jeg er. Det er ikke så ofte at jeg er hos venner og spiser,vi gjør som regel andre ting enn akkurat å spise. Noen av mine beste venner sliter med maten selv,så det er heller ikke noe stress om det først blir mat inn i bildet.

      Da jeg var samboer så var i grunnen ikke dette noe problem for meg heller,fordi han visste. Han likte det ikke,men han visste at det var en del av sykdomsbildet,og aksepterte det for det det var. Men heller ikke da satte jeg til livs den mengden som jeg gjør når jeg er alene. Det er liksom noe med dette at man ikke helt vil at folk skal se hvor mye mat man faktisk kan proppe i seg…

      I perioder hvor jeg f.eks er hjemme hos foreldrene mine over flere dager så tar det på humørmessig,og dette blir da som regel i jula,påska,helger,visse anledninger. Og i alle disse sammenhengene er det jo store menger mat til enhver tid,og det er en utløsende stress faktor for min del.

      Sånn med tanke på at jeg kaster opp uansett så lenge jeg føler at jeg har spist for mye,eller blir mett,så er det ikke spesielle triks jeg bruker,men prøver likevel til en viss grad å roe ned på spisingen,såpass at samvittigheten ikke dreper meg helt…

Legg igjen en kommentar

