En setning er nok


En setning er nok.
En setning,det skal ikke mer til.
En setning er det som skal til.
En setning er nok til å sette meg ut av spill.
En uskyldig setning.

En setning som ripper opp.
En setning som setter i gang følelser jeg hadde lagt på is.
En setning som fikk meg til å føle meg det jeg følte,da jeg følte meg overflødig. Glemt. Oversett. Tilsidesatt. Verdiløs. Og ikke minst trist. Jeg følte meg utenfor. Langt utenfor. Den eneste ene uten sirkelen. Den som stod på utsiden og kikket inn på. Som visste at det aldri blir det samme igjen. Den sorte mot det hvite. Den som står på den andre siden av tunnelen og ikke når bort.


En setning som slo meg tilbake.
En setning som igjen drar fram den følelsen.
En setning tvinger fram gråten.
En setning som stopper meg fra å spise det jeg har begynt på,fordi jeg klarer ikke svelge unna.
En setning som gjør det vanskelig for meg å kvitte meg med maten,fordi gråten sitter så langt oppe i halsen på meg,og som jeg må tvinger vekk den korte stunden.
En setning som får tårene til å renne over.
En setning som bekrefter at jeg står på utsiden av sirkelen.
En setning som får meg til å lure på om jeg noen gang vil bli god nok som den jeg er,for mine handlinger. Mine tanker. Mine følelser. Mine meninger.
En setning som får meg til å lure på om jeg ikke lengre er god nok fordi situasjonen er som den er med meg og mitt.

Er jeg glemt?
Er jeg utenfor?
Er jeg ikke god nok som jeg er?
Er jeg ikke lengre av betydning?

Den ene setning var nok til at gråten ikke forsvinner. De følelsene den ene setningen har satt igang igjen. Som er et nytt ledd i alt det andre som har fått meg til å føle det jeg gjør. En ny bekreftelse på at det jeg har følt på fortsatt gjelder. At jeg står utenfor sirkelen og kikker inn på noe jeg en gang var en del av,men nå stengt meg ute.

En setning var nok til å flamme opp det jeg følte på som jeg hadde skjøvet bort.

6 thoughts on “En setning er nok

  1. Du er verdifull
    Du er ikke utenfor, men en del av både samfunnet og vennegjengen.
    Du har et hav av venner som stiller opp.
    Kjempegod utdannelse + jobb
    Så ja du er mye verd.
    Du har en flott egenskap til å bry deg om andre og støtte andre i tunge perioder.
    Ingen andre kan være som deg..så du er unik
    Husk det Laila.
    Stor klem
    Hilsen Mopetti

Legg igjen en kommentar

