Oslo dag 1

Da var reisedagen kommet,og aldri har jeg vel kommet meg ut av senga så fort selv om klokka var nærmere 06.30. Hoppe i dusjen,pakke siste rest og komme seg av gårde. På bussen startet selvsagt dagens første irritasjonsmoment…2 smådjevler snakker høyere enn verst,og moren ba dem ikke akkurat dempe seg. Jeg måtte sette musikken på minst 3 hakk for å slippe den kakklingen. De skulle også selvsagt ta toget som jeg skulle på…»greatness» tenkte jeg bare,og sendte dem et djevelsk blikk som kunne ha drept. Jeg holdt på å klikke i vinkel da jeg også skulle dele vogn med dem..men heldigvis skulle jeg sitte i vognen ved siden av. «Takk Gud» tenkte jeg.

Turen gikk greit nok,selv om toget faktisk stoppet en del underveis mot Dombås,med guiding,fordi utenlands turistene ville jo se den flotte utsikten det er på den strekningen…»Djeeeez,er det mulig??» Jeg hadde selvsagt kledd meg sommerlig med tanke på at Oslo måtte ha litt varme. Jeg holdt på å fryse ihjæl da vi kom til Dombås..
Men det tok seg opp da jeg satt innesperra på toget til Oslo,det var typ masse folk som satt å pusta og peste der inn,og vinduene var fylt med dugg..i say no more.

Kom meg ut,og traska opp for å treffe Marianne.En tur hjem til henne for så skifte klær før vi peise avgårde.Hun skulle absolutt ha meg med for å spise sushi…Min jomfrutur på ei sushi sjappe. Bare det å lære seg å bruke pinner var en tortur..men det funke sånn greitnok.
Jeg skal aldri,aldri,aldri i mitt syndige liv spise sushi igjen,fy faen noe så jævlig.Det smakte hai liksom. Jeg brakk meg seriøst. Jeg måtte stappe innpå med lakerol for å få vekk den verste smaken.Så bar det rett ned på Aker brygge for å kjøpe soft-is. Det var digg det..

På toppen av Akershus festning.

Marianne mente jeg måtte være med på bildene selv,og skulle absolutt ha meg opp på en kanon.

 

Ja…

En liten bekk på Akershus festning,noe jeg mente måtte være Akers elva.


Jadda,så fant hun en dør hun mente jeg burde sitte på.


Og stå foran.

Og sjekk hva de har i Oslo da,jeg ble lite imponert liksom.

Dagens konklusjon: jeg skal aldri spise sushi igjen!

Men nå må jeg seriøst prøve å få meg litt søvn,skal nemlig treffe mine nydelig jenter Nicoline og Ida i morgen,og på ettermiddagen skal jeg forhåpentligvis treffe Eline!

Jeg gleder meg!!! Weee,so fun to be back in Oslo!

Men jeg skal aldri mer spise sushi!

5 thoughts on “Oslo dag 1

  1. Så fine bilder 😀

    Og i morgen Laila, DA KOMMER DU HIT!! Gleder meg veldig 🙂
    Og du skal få slippe å spise sushi, selvom jeg elsker det 😉

    Kos deg videre i tigerstaden, stor klem ❤

  2. Jeg skal aldri smake sushi engang jeg… Brekker meg ved tanken så kan bare tenke meg hvor ekkelt det er å spise:/

    Oslo er verdens beste by det:)
    Forresten mange fine bilder 😀

Legg igjen en kommentar

