something fishy

Dere sitter der å glor ja…


I dag så gadd jeg ikke stå opp av senga før kl. var 17.40,siden jeg ikke la meg før rundt 04.30 i natt som dere vet. Så da ser jeg ikke noen grunn til å stå opp tidlig heller,til tross for at sola skinte ute.

Men så tenkte jeg at jeg kanskje bare skulle dra kadaveret ut av senga likevel da,selv om det ikke var noen grunn for å gjøre det.
Så var jeg en tur på kjøkkenet da,og oppdaget dette..


Og dette…


Så da snudde jeg i døra,og tenkte at dette får jeg ta i morgen,dette er ikke noen oppgave å fullføre på en lørdag,til tross for at jeg ikke hadde en pøkk å gjøre.

Så ringte en kollega da og lurte på om jeg ville ha noe fisk han hadde fisket i går (første gang han fisket faktisk,og da får han selvsagt fisk. Og så er han i samme situasjon som jeg var i til for noen dager siden,uten fryser. Og så hadde han liksom ikke mulighet til å lage mat av dette da,før det kanskje ble dårlig,så da tenkte han på meg siden jeg hadde fått fryser. Så da stakk jeg ned på butikken og handla litt,før jeg traff han og fikk to fisk. Han var ikke sikker på om det hyse eller torsk,men da jeg kom hjem så så jeg at den ene hadde sånn skjegg som torsken har. Hodet hadde han kappet av,men skjegget var der ennå.


Og siden jeg likevel skulle få disse fiskene av han da,så kunne jeg likså godt kjøpe litt laks som var på sånn helge tilbud på kiwi,selv om jeg ikke er glad i laks engang.

Men jeg pønska ut at jeg kunne jo lage fiskesuppe,så kunne jeg koke de ihjæl oppi der,så ble det kanskje ikke så fælt likevel.

Og så er jo fyren utrolig skravlesyk da,så vi ble jo stående å prate i nesten en time,mens jeg hele tiden stod der og bekymra meg for isen jeg hadde kjøpt,for den holder jo ikke så lenge nedi posen når det er solsteik ute. Men jeg klarte til slutt å ende samtalen og si at jeg tross alt hadde is i posen som burde komme seg i fryseren snart,før det ble slush. Han sa han kunne kjøpe ny is til meg da,men jeg sa at den fryser sikkert igjen når den kommer seg i fryseren som jeg har fått. Men to timer senere i frysere så var den like myk,så jeg burde jo egentlig kreve ny is likevel.
Men det gjorde jeg ikke da. Så da jeg kom meg hjem igjen,så slengte jeg kroppen oppi sofaen og glante på gode gamle norske klipp på tv,før allsang på grensen begynte. Og jaggu lot jeg det stå på…

Og på det forrige programmet da,så spilte de faktisk et Ole Ivars klipp,med «Så tjukk du har blitt» og da ble jeg litt fornærma,fordi jeg var sikker på at den var hintet til meg.

Og etterhvert så dro jeg fram vaniljesausen
og den hardt herpa isen fra fra fryseren jeg nylig har fått,som ikke hadde gjort den helt store jobben med å få isen skikkelig hard igjen,og så hadde jeg en runde med is og vaniljesaus. Jeg må med dele (skrives dette som ett ord? Ble litt usikker nå assa,men men,egentlig så driter jeg i det) Jævlig godt skal jeg fortelle dere.Jeg elsker vaniljesaus,og drikker det rett fra kartongen.
Men det ble faktisk den eneste runden jeg hadde i dag. Har hatt sykt med tannverk i hele dag,så da gadd jeg liksom ikke spise noe annet.

Etterpå ble jeg sykt frossen,så da dro jeg faktisk fram et par tjukke sokker for å få tilbake varmen igjen.

5 thoughts on “something fishy

Legg igjen en kommentar

