Sucker for food

Når man endelig hadde kommet seg ned på LW (lowest weight) så er det jævlig kjipt når vekten begynner gå feil vei igjen (feil=opp) Det er et hardt slag i magen.Jeg blir totalt slått ut av det. Jeg setter vekten på ulike plasser i rommet for å sjekke om det gir ulike utslag.Jeg hopper på den flere ganger for å dobbelsjekke.Ja,til og med trippel sjekker. Viser vekten det samme tallet 3 ganger,så er det tellende. Og i dag,utslående. Sjakk matt.
Det ødelegger hele dagen. Hele dagen går med til ulike alternativer,desperate forsøk for at vekten skal vise et lavere tall igjen på vekten i morgen.


Jeg har handlet en god del mat i dag,og jeg rekker knapt å komme meg innenfor dør før jeg kaster meg i gang med å mekke dagens første rasjon. Åpne,kutte/skjære,steke,spise,kaste opp.
En liten hvilepause med en god bok og en snus. Sovna på sofaen etter mangel på søvn,og kampen med maten.

Tallene på vekta og målebåndet kværnet i hodet før jeg slokna.

Våkner til liv igjen,fryser,pakker meg inn i pleddet,leser litt til,før en ny rundes i gang. Junk that goes right in the trunk….


Ny pause. Lese bok,se litt tv….ny runde. Planen var at det skulle bli kveldens siste. Til husverten kommer med mat etter at de hadde vært på besøk,og hadde noe asiatisk mat jeg absolutt måtte smake på,fordi det var så himla godt. Jeg satte det i kjøleskapet,i den tro at jeg skulle spise det i morgen…Morgendagen kom allerede et par timer over midnatt…atter en runde igang.
Nå er jeg sliten og lei. Jeg skal ikke svelge en eneste bit mer før jeg våkner utpå dagen i dag blir det vel,klokken er jo allerede over 04. på natta. Bulimi krever mye tid.


Skulle så ønske at jeg heller var på den motsatte siden,hvertfall noen dager innimellom. Vel,jeg klarer jo det også,men det er jo ikke en dag uten at bulimien styrer det hele.

I wish i could….

«Det er jo bare å spise noe lite og sunt,så demper det verste suget seg»

Jada,det kan skje,det hender,og jeg prøver. Jeg vet at det er til det beste,fortell meg heller noe jeg ikke vet!

«Det er ikke så ille at vekten går opp noen hundre gram da,det vises jo ikke på deg»

Neida,det er ikke mye,og det vises ikke,men for meg er det likevel mye! Alt som går i feil retning er mye! Og selv om det ikke vises,så føles det,selv om jeg vet at det ikke er reelt,fortell meg heller noe jeg ikke vet!

«Du er ikke feit»

Neida,jeg vet det,men det er det jeg ser i speilet,selv om det ikke er fakta,fortell meg heller noe jeg ikke vet!

«Det er jo ikke bra å kaste opp så mye,ikke rart du er sliten»

Nei du sier ikke det,fortell meg heller noe jeg ikke vet!

Jeg er så lei av å høre alle disse frasene. Jeg har hørt dem tusen ganger,opp og ned i mente,og jeg vet alt dette! Jeg vet! Det er ikke der feilen ligger! Feilen ligger oppi hodet mitt,der er det en sperre som virker umulig å komme forbi,selv om jeg vet at det ikke er umulig,fortell meg heller noe jeg ikke vet!

Kom bare ikke å fortell meg at alt jeg føler og tenker er feil,for for meg er det ikke feil i det hele tatt,for meg er det skremmende virkelig!

Kan du fortelle meg noe jeg ikke vet?

6 thoughts on “Sucker for food

  1. Skjønner at du er frustrert og sliten!! bulimitrollet er en forbanna demon!! Kjenner til slike fraser ja, spes den med at det er jo bare å spise sunt,lite og regelmessig…vel bulimitrollet bryr seg ikke om det,og klart noen ganger funker det og får det verste suget til å forsvinne,fysisk,men det psykiske suget funker det ikke noe særlig godt i mot,iallefall slik jeg ofte føler det.

    Jeg håper du får en bedre dag i dag, at bulimien holder seg mer tilbake i dag!!

    *sende styrkeklemmer*

  2. Som du skriver, du vet alt. Men noen ganger er det ikke nok å vite. Det hjelper ikke å vite, fordi det man føler er så mye sterkere.

    Kjenner meg veldig igjen i tankegangen. Det er vondt.

    *klemme hardt*

  3. Det nytter ikke å appellere til den bevisste,fornuftige delen av hjernen din,for den vet trolig svarene bedre enn noen av leserne dine. Problemene må ligge i den indre,vanskelig tilgjengelige delen av hjernen. Har du noen gang prøvd å påvirke denne delen av hjernen med meditasjon eller hypnose?

  4. De forbanna tallene har så mye å si..Jeg hater de. Det er liksom de som bestemmer hvordan dagen blir :/ Og går de feil vei føles det som om hele verden raser sammen… :S

    Sånn som vi tenker å gjør er virkeligheten for oss. Ingen som er der selv klarer å sette seg inn i situasjonen. Det er som du sier veldig frustrerende når de prøver å fortelle oss at det vi gjør er feil, for for oss føles det veldig riktig der og da..

Legg igjen en kommentar

