Kampen mot meg selv

Laila vs Laila.

Det ufornuftige mot det fornuftige.
Jeg vet ikke lengre hva som er reelt og ikke,fornuftig eller ufornuftig,med tanke på mat,følelser og tanker.Sf min har vært en del av meg i 15 år,alt er blitt innebygd i meg,så det som er ufornuftig for alle andre,er fornuftig for meg.

På et par av timene jeg har hatt med min psyk. sa har han spurt meg hva Laila mener opp i alt dette.Hva sier min fornuft i forhold til sf tankene. Sf tankene sier en ting,fornuften sier noe annet,men hva mener Laila? Det er vanskelig for meg å klare å skille mellom alle disse ulike fornuftene,fordi det som for meg virker fornuftig i utgangspunktet ikke er fornuftig. Jeg vet det jo,jeg vet jo hva som i et naturlig-fungerende hode er fornuftig,likevel regjerer sf fornuften,som egentlig ikke kan kalles en fornuft i det hele tatt,men som likevel er det for meg.

Når det blir så mye kaos med så mange ulike former for furnuft,så er det ikke rart det blir vanskelig å komme i gang med friskhets kampen heller,fordi det inni meg kjempes kamper mellom ulike typer for funuft som vil regjere.
Jeg må kjempe mot meg selv,men når man må kjempe mot seg selv,så blir kampen ekstra vanskelig,fordi man må nøste opp i,og klare å skille mellom de ulike fornuftene som er viklet seg inn i hverandre.De er viklet sammen som et edderkopp nett,og uansett hvor man går i dette nettet,så vikles man mer inn,og veien ut virker som et eviglangt arbeid.

Sf fornuften
Den fornuftige fornuften
Laila fornuften

Me,myself and I.
Alt er meg.

«Men hva sier Laila
-Jeg sier alt,fordi alle disse foruftene er meg. Ufornuftige eller ei. Alt er i meg,alt er meg.

7 tanker om “Kampen mot meg selv

  1. Huff, nei det er ikke så enkelt å skille alltid hvilken «fornuft» som er mest fornuftig, og altså den man burde følge.
    Og med tiden så blir jo disse ulike «delene» så innarbeidet at det kjennes umulig å skille de.

    Bare en klem fra meg

    (takk for utfordringen, jeg tok den ikke for jeg orket ikke, håper det er ok..)

  2. Som om det ikke er vanskelig nok å skille mellom fornuft og sf? Skal man måtte finne en tredje part som skal vite noe også, da begynner det jo å bli komplisert. For meg høres det ut som er teit spørsmål. DU er jo en del av både fornuften og sf! Man kan vel ikke dele det opp i fornuft, sf OG Laila??? Høres rart ut… Nei, det er innviklet, og som du sier, en kamp med deg selv. For og imot. Fram og tilbake…

    Stå på, klem!! <3

Legg igjen en kommentar

