Biker-Laila

Nå tenkte jeg liksom at det var på høy tid å dra fram sykkelen fra støvet og komme seg ut på landeveien. Den fikk beste oppvartning,med grønnsåpe vask og tørke stund uti hagen. Den skinte så flott der den stod så. Lot den stå og godgjøre seg en stund før jeg kom meg i klærne og tok den med på en deilig landeveistur i solskinn. Det var sykt digg å sette av gårde på sykkelen igjen,og bare tråkke avgårde og kjenne vinden i ansiktet,samtidig som sola skinte i kapp med både sykkelen og meg.

Jeg fikk meg en tur på litt over en time i dag,tenkte liksom at jeg må begynne mykt sånn i første omgang,sånn at jeg ikke går på en smell og mister lysten til å sykle resten av sommeren.
Men turen ble fin. Grønne enger,blå himmel,sol,blomster i gult,rødt,lilla og hvitt. Vår lukt. Sjø lukt. Nice.

På vei hjem så tenkte jeg at jeg skulle fylle i luft i hjulene,for jeg syklet så og si på felgen merka jeg da jeg sjekka hvor mye luft de trengte…men men,jeg kom jo framover da,tross alt.

På vei fra bensinstasjonen så måtte jeg over et lyskryss,og jeg tenkte liksom da at jeg ikke trengte å vrenge sykkelskoen ut av pedalen da jeg skulle trykke på grønn-mann knappen,fordi jeg kunne bare sykle meg opp til stolpen der liksom. Det var dumt tenkt av meg…Jeg kom liksom ikke nær nok den stolpe tingen da,og ikke rakk jeg å vri foten ut av pedalen heller. (for dere som ikke vet hvordan sykkelsko fungerer,så klipser de seg fast i et sånt feste i pedalen,og de sitter godt for å si det sånn) Gjett en gang hvem som så at bakken nærmet seg med storm skritt da,uten sjanse til å gjøre noe for å dempe fallet? Jessda…first time biker Laila…Og det er jo selvsagt ikke lite bilder som kjører forbi akkurat da heller så klart…Akkurat da var jeg glad for at jeg hadde på meg et stor sånt hårbånd og store solbriller…Jeg bannet høyt for meg selv der jeg lå og prøvde vri foten ut av den jævla pedalen…Kom meg fort opp,og stod og lo av meg selv uten at det skulle virke helt kokko-lokko. Men jeg kom meg da sånn ca velberget hjemover…

venstre leggen ser snål ut på bildet ser jeg. Ser ut som det er en stor skrukk der,men det er en sort stripe av et eller annet..smurning kanskje? God knows…

Jaja,sånn kan det gå….

Men men,her klager vi ikke på et lite fall. Det kunne tross alt ha vært verre enn dette. Så jeg er ved godt mot,og det blir flere sykkelturer for å si det sånn.

Nå er jeg rimelig tappet for krefter,jeg har jo også tross alt vært på jobb i dag,og når jeg går til og fra jobben,og attpåtil la inn en laaang ekstra rute på hjemveien fordi jeg trengte litt sol i trynet og i sinnet,ja da fikk jeg jo også gått masse i dag. Skal vel ikke klage på trimmen jeg har fått i dag.

Nå skal jeg slappe av resten av fredagskvelden. Peace out.

4 thoughts on “Biker-Laila

  1. Hey my love! I am sorry you had a fall while biking, that really stinks. At least you are okay. I do not think my bike pedals are the same as yours… I was a bit confused as to how your feet got stuck if they are like mine. So do they have like a strap or something to make your feet stay? I think I have seen bike pedals like that before but it was not an ordinary bike, it was a stationary bike. Hmm well I am really GLAD you are okay. Love you ~Kristi =^..^=

  2. Så flink du e til å ta sykkelturer. Friskt og godt å komme seg ut..savner litt sykkeltiden ja 🙂 Håper at du har ei kjempeflott helg.
    Stor klem

Legg igjen en kommentar

