Himmel-spretten

Da feirer vi jesus tok en tur til himmelsk igjen da gitt…Lurer på om det er dyrt å ta en slik reise,siden han kun gjør det en gang i året mener jeg…Skulle gjerne ha fått en sånn ca pris,for et av mine største ønsker er å kjøre med Karlsvogna.

Måtte sliiite opp øynene i morges,jeg måtte opp,kunne ikke ligge å dra meg til langt utover dagen,sånn jeg aller mest hadde lyst til. Dagens meny: «konfirmasjon» Alt jeg leser er : mat!

Til nå har jeg vært 4 ganger i kirka siden nyåret. 4 ganger!!! Jeg sliter snart ned dørstokken på kirka…og jaggu blir det ikke en 5 gang også,i juli,da skal søstern stå brud! Men i dag var det konfirmasjon,denne gang til mitt søskenbarn. Sola skinner på en skyfri himmel,ingenting å klage på,fram med kjole og solbriller. Det eneste som lå foran meg som kunne bryte meg ned var gudstjenesten. De har være seige jævler,vanskelig å komme innpå dem,og ta knekken på dem,før de tar knekken på deg. Men jeg rustet meg til kamp. Tålmodigheten var med,snus nedi veska,og ei pute under rumpa (tre benker,som er så rake i ryggen at man blir sittende som en prest)

Men jaggu ble denne gudstjenesten noe helt annet enn jeg hadde sett for meg!! For det første var det ei jente som sang et par nydelige sanger. Hun hadde en flott stemme,og så spilte de trommer!!! og bass mens hun sang. Jeg fikk fornemmelser om bandet «gåte» Vanvittig kult! De hadde også rocka opp omtrent alle salmene som ble sunget (her holdt jeg på å skrive; «som vi sangen»,men jeg beveget ikke leppene engang jeg da…)

Presten som hadde gudstjenesten er en liten morroklump. Han jekker seg ned på stadie med ungdommen,han er ikke en som står hengende over dem med pisken og trusler om helvetes pinsler. Neida,denne karen her har skjønt det. I prekenen han holdt i dag nevnte han f.eks facebook,og internett generelt. Han dro fram VG oppå podiet der,han snakket om dette med troverdighet,og tok en sak fra VG som eks.
Ellers var han tydeligvis glad i statistikker,for han snakka en del ganger om at så så mange % syntes eller mente det,og så så mange % trodde det…men blinkskuddet satte han da han sa: «det er ca 83% av forsamlingen som synes at denne gudstjenesten har vart lenge nok nå,så vi runder av her..» Og takk gud for det tenkte jeg,for da kjente jeg ikke ræva mi engang,den var helt nummen i mangel på blodsirkulasjon. Jeg hadde tre smak i ræva mildt sagt. (til tross for pute å sitte på)

Så etter å ha glana en god stund på denne her,så var det godt å komme seg ut fra kirka.

Mens andre tok bilder av konfirmanten,så fant jeg noe mer interessant på bakken…

De neste timene kort oppsummert: kaffe,skravling,mat,kaker og bilder,før det ble kyss klapp og klem,ha det bra.
Hjem å vrenge av seg kjolen,finne baggy buksa,pakke kofferten,og komme seg avgårde på hjemtur.

Bare en liten info: ikke alle busser tar kort! (as in visa kort) Det trodde jeg…og jeg hadde ikke cash…og det var 1 time til neste buss (tar time ekspressen,det sier vel seg selv…) Men vi gjorde an avtale på at jeg kunne fikse dette da vi var kommet halvveis på turen,for da ble det et stopp. Sure-sure,fine with me. Turen tar ca.1 t og 20 min omtrent. Jeg rekker omtrent ikke å rigge meg til før han tar opp mikrofonen og sier:»vi kan kjøre innom minibanken på futura (kjøpesenteret i kr.sund) sånn at du kan ta ut penger der»….Djezez tenkte jeg bare,fikk han et innfall av lyst til å råne eller?? Vi var bare to stykk som satt på bussen….og begge skulle i samme ærend..eller,hun gikk å tok ut penger når vi likevel skulle dit..Så ja,der kjørte da den store lilla bussen inn på parkeringsplassen på framsiden av kjøpesenteret,foran minibanken sånn at jeg kunne ta ut penger,før vi kjørte videre…

Da vi kom til Krifast tunellen så var det jo selvsagt kolonne kjøring igjen da…så da fikk jeg tatt noen bilder av noen kajakk mennesker.

Og så har vi krifast brua…

 

Nå er jeg hjemme hos meg selv i Molde. Jeg orka ikke pakke ut av kofferten en gang,det var bare å slenge seg på sofaen…Jeg gleder meg til å sove i senga mi! Home sweet home.

I morgen har jeg sykehus time kl. 10 (de vet å sette opp timer tidlig…) og så skal jeg til min kjære psyk. kl.14…

Helt til slutt så vil jeg vise dere blåmerket etter sprøyta jeg fikk for 1 uke side….1 føkkings uke!!! Det skal ikke vare så lenge,men det tyder jo bare på hvor mye hun vrikka,gnikka og gnura inn i åra på meg…Er det rart jeg kjenner det vrir seg inni meg ved tanken på en ny blodprøve??

I’m OuT oF HeRe

7 thoughts on “Himmel-spretten

  1. Hehe.. Dette var dagens innlegg. 🙂 Hørtes ut som en gudstjeneste utenom det vanlige ihvertfall, og det er jo morro.

    Lykke til med blodprøver og alt idag da:) Får håpe de får til å stikke denne gangen:)

  2. Så bra med en forandring om den kjedelige prekene fra presten 😉
    Han busssjoføren var grei!! Det hadde det ikke blitt noe av her :p
    Velkommen hjem Lailaaa ;D

  3. Kult av du har så masse bilder, diiiiigger det lizm 😉 hhe. blodprøve ER skummelt! basta bom.

  4. Du….nå er jo dette litt sent, men til senere blodprøver: Kjøp sånt Emla-plaster på apoteket. Hjelper vel ikke så mye inni armen, men stikket kjennes mindre iallfall. Funker på barna hvertfall 😉
    Håper det gikk fint på sykehuset, og at blodprøvene ble tatt og er fine.
    KLem

  5. Ej bli me på å kjøre Karlsvogna! Ska vi ta de neste helg?!? 😀

    Dakar handa di, he de på akkurat samme måte me blodprøve, ser ut som en j***la narkis kvar gang – leeenge etter 😛

    Elsk ju! :*

  6. haha tror jeg ler mer i hel.. det bilde var bare toppers og med teksten under. Først jesus og så du med la barna komme til meg. Den kommer jeg til å le på utover natta 🙂

Legg igjen en kommentar

