Rosinboller

Jeg skal slutte å bruke hanen som vekkerklokke. Han er ikke til å stole på! Jeg vekker han på de dagene jeg er opp før han,men vekker han meg,når han er først oppe? Neppe. Og hvis han prøver,så kan han jo synge ferdig hele regla. Det holder jo ikke at han synger: kykkeli…og ikke resten av strofen. Dette er grunnen til at folk forsover seg. De slukner igjen,om hanen tar en aldri så liten pause. Han gjør det med vilje,han er en hevngjerrig slu liten faen. Best å holde seg venn med han. Jeg har nemlig erfaring med sånne lurendreiere blant hane rasen. Jeg har skrivd om dette før,men det er en stund siden,så jeg skriver det igjen.

Sommeren for 2 år siden var jeg i Belfast. Det venneparet som jeg var på besøk hos tok meg med overalt i byen,og omegn,for å få meg til å føle meg som en ekte turist. Dagen etter ei spritfylle som Grace og jeg hadde,så skulle de ha meg med på museum. Her snakker vi ikke om et lite kjedelig museum med en gammel kniv,og bøtte med høl i fra 1970. Neida,dette her var et svææææært utemuseum,hvor de hadde forflyttet mange gamle kirker,små butikker,jerbanestasjon og ja,gud vet hva,og laget det hele som et slags «landsby museum» Noen av byggene var forflyttet og gjenoppbygd sånn de var,andre ting ble kopiert (fordi det ikke var mulig å forflytte det)
Altså,her kan man vandre rundt og glane hele dagen til man blir blå. Det er mennesker som «jobber» der,som bor i disse husene,eller jobber,sånn at hele virker ekte,man føler man vandrer rundt på 1800 tallet. Det var også noen dyr der,geit,høns,kaniner…ja,sånne typiske gårdsdyr.
Her gikk vi da rundt,og ante fred og ingen fare. Fyllesjuk var jeg og..Vi var på vei inn i et gammelt fjøsgreier for å se,da det plutselig,ut av det blå,stod en hane på hjørnet der,lent inntil veggen og virka som han tok hele livet med ro. Stod liksom å pirker shiten fra vingene,kasta et likegyldig blikk opp av og til,målte oss nedenifra og opp. Jeg trodde hjerte mitt skulle stoppe da han plutselig stod der.Han var der ikke sekundet før nemlig!!! Jeg sprang vettskremt unna 2-3 meter,til jeg oppdaga at han ikke kom etter meg. Fy faen for en rakker. Men Så snart vi gikk forbi,så forsvant han igjen. Jeg kjente noe røyklukt,så jeg skjønte tegninga. Han stod og smugrøyka,og fikk panikk da han hørte folk komme,så har pælma sneipen avgårde,og løp fram rundt hjørnet og stilte seg opp i en likegyldig posisjon,og lata som ingenting…Djeze.

Så ja,stol ikke på en hane. Jeg forsov meg nemlig i dag,våkna 07.25,skulle være på jobb 07.30.
Med buksa rundt anklene,mascaraen i den ene hånda og mobilen i den andre,fikk jeg slengt avgårde en textmelding: «er der om 15 min!!» Klærne hang såvidt på,tok beina på nakken og la på sprang. Det kaller jeg en kick start på dagen.

Jobbdagen har gått ganske så rolig for seg,,og midt på dagen,da var det noe på planen,så fikk jo jeg en fritime. Kom meg ikke på nett,de hadde server-problemer,så jatta jatta…kasta bort noe dautid på det da…så da tenkte jeg bare;»nei faen heller»,og gikk ut og tok noen bilder…

Gikk inn etter en stund,og kunne konstatere at klokka var..

Opplegget var ferdig 13.15…..vente,vente….

Og hvilken underholdning hadde jeg mens jeg venta? Denne…

I dag slo jeg til å kjøpte meg en pose boller gitt. Med rooosiiner.

Og jeg har pepsi max i hus igjen,takket være min snille ex.

12 thoughts on “Rosinboller

  1. Ntåw:D Takk da ! hihi^^

    Ja, jeg har nok kutta ut den andre T_T gikk lei å så bytta jeg så sletta jeg den.. så angra jeg.. så lagde jeg ny o.O hahaha! jeg får det bestandig til ._.’
    menmen^^

  2. Oh for en skummel hane. Godt at han bor langt unna oss. Å forsove seg er pyton, enn blir så stresset mange ganger. Godt at du da fikk litt dødtid på dagen og kunne tusle rundt å ta bilder..savner snøen da jeg så bilde av fjell med snø på. mmmm ferske rosinboller, det hadde jeg og i dag. Kjøpte meg en pose tidligere…pepsi max hørtes iallefall godt ut . Du må kose deg masse med både boller og pepsi max .. Klems

  3. Hmm those pictures… your home area? I think they are pretty… but it still looks rather cold there.

    I hope you are well my love.
    by the way I LOVE raisin bread
    Hugz
    ~Kristi
    =^..^=

  4. tusen takk for hyggelig kommentarer folkens,always a pleasure :))

    kristi: yes its Molde…still snow on the moutains,but almost everything is gone elsewhere.

    <3

Legg igjen en kommentar

