Sinnataggen

Som jeg skrev i morges,så var jeg nesten i koma da jeg karret meg ut av loppekassa. ikke nok med at jeg var ubertrøtt,men i gårkveld så sendte jeg en melding til legekontoret mitt,fordi jeg trengte en ny resept på lamictal,jeg har kun igjen til morgendosen i morgen. Jeg fikk tilbakemelding på at jeg kan hente den mandag,etter kl.11…eeehhh,assa…NEI,NEI!!! Det går ikke skjønneru..Meldte tilbake,sa at jeg må ha den i dag. Fikk til svar at det var ok da,men at jeg heretter må sendte melding dagen før…eeeh..javel,jeg trodde gårsdagen var en dag før i dag jeg da men…(skrev dette tilbake til dem også da,men da ble det stilt gitt)

Etter at Caroline fikk rikka ræva si ut av senga,så kom Heidi,og etter en stund så dro de. Da pakka jeg på meg ytterfillene og dro ned til Roseby for å hente ut resepten,og så skulle jeg ta ut vallergan samtidig sånn at jeg får sove i natt hvertfall. Kom ned dit,og leverte resepten på vallergan,og lirka ut av meg at det skal være en resept faxet over hit,fra legen min. Gubben leta her og der,fram og tilbake og kunne meddele meg at neida,her var det ikke noen resept..Jeg kjente jeg begynte å bli litt amper inni meg og tenkte:»ja det var jo bare typisk!!! Her trenger jeg det i dag,ikke på mandag!!»
Han leta mer,ringte til Moldetorget,ingenting der heller…jeg kjente sinte-Laila begynte å bygge seg heftig opp her,og frustrasjonstårene lå like innenfor leppene. «Jeg må ha de i dag,fordi jeg er helt tom,og kan ikke gå hele helga uten!! (bare tanken på at jeg kanskje måtte gå uten,satte i gang svingningene som pillene skal holde stabile) Han mumlet noe ubegripelig på svensk,og han snakker veldig lavt,jeg måtte nesten ta ut begge øreproppene av ørene,og lene meg over og stikke øret oppi ansiktet på han for å få med meg hva han sa,samtidig som jeg prøvde å lese på leppene hans hva han sa (men det er jo borti mot umulig når han snakker på mumlesvensk)
Der og da kjente jeg det klødde i fingrene etter å hoppe over disken og angripe han,fordi resepten ikke var der…

Men jeg besinnet meg,og minnet meg selv på at man skal ikke «kill the messanger» Men svensken ordna opp for meg han vettu. Han skrev det bare på et hvitt blankt ark,med klistrelappen og hele pakka,og jeg fikk en eske med lamictal. (må ringe ned på mandag,for å høre om resepten er kommet,sånn at jeg kan få den trygt i min varetekt,og få på den dosen jeg fikk i dag.

Ennå på vei hjem så kokte sinnet i meg.Jeg var lynings (lynforbanna) på legekontoret som ikke klarte å få avgårde den jævla resepten i dag!! Jeg er sikker på at det var blodhevn fordi de faktisk oppdaga at jeg sendte meldingen i går,men ikke klarte å bøye seg i støvet og si unnskyld,så lot de det heller gå utover meg!! #&&))=»»£€{} )

Innom butikken på vei hjem,handle inn til en taco a’la laila,dure ut derifra og hjem for å mekke mat. Spiste meg stappa og dårlig,ut på badet for å pressa gugga opp igjen. Tappa for energi,det sved i halsen etter jalapenosen jeg hadde oppi maten,tørket tårer,snørr og rester av spy..En bulimikers hverdag. Hvor er glamouren i dette?

Så fikk jeg besøk av ei venninne som trengte meg som psykolog,få spy ut litt frustrasjon,sinne og alt som..Koslig å treffe henne igjen,en liten stund siden sist.

Etter at hun dro,ble det en ny runde med å stappe trynet fullt av mat. Jeg kan ikke ha noe liggende her,jeg må spise,stappe innpå,så mye som jeg får inn til jeg ikke klarer mer.
Har jeg tilgang på mat stapper jeg innpå,har jeg ikke mat tilgjenngelig,får jeg nesten abstinenser..Problemer med mat vet å føkke deg opp i hodet.

Men nå er vallergan og lamictal inntatt,og jeg skal krype ned under dyna om ikke så lenge.
Jeg trenger en fluesmekker som jeg kan daske meg selv på hånda med når den ikke klarer å stoppe alle turene inn i potetgullposen…

7 thoughts on “Sinnataggen

  1. Legekontoret mitt sender aldri resepten jeg ber de fakse, utrolig irriterende!! Men bra farmasøyten ordnet opp 🙂 Legene på sykehuset vil ha meg på Lamictal for epilepsien, men jeg frykter bivirkningene..Hvilke merker du, om du merker noen? Nå må vi møtes snart, savner deg, og jeg skal jo flytte herfra i juni 😦

  2. marie <3

    elise: jeg går på lamictal,og jeg har ikke hatt noen bivirkninger i det hele tatt.
    Ja,må treffes en dag snart ja..må benytte tiden før du flytter.

  3. Så irriterende, men godt han svensken fikk ordnet det for deg sånn at du fikk lamictal til slutt.

    Ellers får du ha en god helg 😉

    Klem fra Meg

  4. Høres utrolig frustrerende ut! Nå er det mamma eller institusjonen som fikser reseptene mine da, men har vært bort i den derre flere ganger med migrene tablettene mine. ÅÅRH, gad! Man kan bli gal, og det er nettopp derfor vi trenger de pillene…

  5. Helt utrolig av legekontoret. Det hadde kostet de maks 5 kalorier å fått fakset over den lappen til apoteket. Skjønner de ikke at pasienter faktisk kan gå tom for medisiner og at de da trenger ny dose fort??
    Godt at han svensken ordnet opp til slutt slik at du slapp å gå uten. Ser ut som du har storkost deg med besøk etterpå…wiii besøk er kjekt 🙂

Legg igjen en kommentar

