Tornerose sov…

….i 100 år. Det gjør definitivt ikke jeg.

N
oe av det morsomste jeg vet er søvnløse netter. Spesielt når jeg skal på tidlivakt.Hvem liker vel ikke å ligge i time etter time å vri,vende,snu og makke i uendelig mange ulike stillinger?Magen,ryggen,høyre side,venstre side,halvt sittende,med en fot utenfor dyna,et bein tett oppunder haka,to strake ben,en fot utenfor senga,eller kanskje begge? You just gotta love it.

Jeg tror det foregår en konspirasjon mot med fra øverste hold. Ikke nok med at det til stadighet dukker opp edderkopper rundt meg,som later som de er ute på andre oppdrag,neida,de stiller faktisk klokka en time fram akkurat den søndagen jeg skal ha tidligvakt også.Hørte jeg konspirasjon? Ja det gjorde jeg!
Her hadde jeg allerede stilt klokka en time fram,og det var 6 timer til jeg skulle opp. Litt lite søvn etter min smak. Men det blir bedre skjønner dere.
Har dere lagt merke til hvor ofte,og minst hvor mye blæra fylles opp når du har kommet deg i seng?! Fra jeg la meg (ca.23.30) og utover den neste timen,så var jeg opp 6-7 ganger!! Ja,du leste riktig! Djeezez. Det kommer jo pokker meg mer ut,enn hva jeg i det hele tatt fikk inn!

Et av symptomene for spiseforstyrrelser er søvnløshet,eller uavbrutt søvn,greit nok,men hallo,jeg har sovet fjærlett hele livet! Da jeg var yngre og ennå bodde hjemme,så delte jeg rom med lillesøstra mi. Hver morgen da mamma kom inn for å vekke oss opp til en ny skoledag,så måtte hun riste i søster’n,mens jeg våkna i det hun la hånda på dørhåndtaket.
Jeg stod vel blant de siste i køen da søvnmønster skulle deles ut,og fikk bare noen rester som var skrapet opp her og der. Lucky me.

Man blir jo ganske så kokko lokko i hodet når man går på tomgang,så jeg er jaggu meg glad jeg har fri i morgen,så i kveld blir det å sitte våken til i første omgang å sette i et par fyrstikker for å holde øynene åpne,for deretter å svime av i ren utmattelse.

3 thoughts on “Tornerose sov…

  1. Ler litt…kjenner meg så godt igjen i søvnmønsteret.
    Det er så irriterende å ikke få sove en hel natt og når blæra i tillegg stadig finner på små opprør på natten så blir enn bare mer og mer irritert. Så urettferdig at noen mennesker har godt sovehjerte mens andre ikke har. Jeg håper at du får en god natts søvn i natt. Sove uten å våkne før i morgen tidlig🙂

  2. Uffda, lille venn. Men hjelper det å vite at vi var væffal to som ikke sov i natt (?). Kanksje ikke =)
    Håper du får sove litt i morgen da, slappet litt av og ta igjen litt søvn. Viktig vøtt!
    Sender en varm klem og prøver skynne på «Ole Lukkøye» for deg😉

Legg igjen en kommentar

