Mine fobier

Jeg ble inspirert av en annen blogger (mopetti) til å skrive et innlegg om fobier jeg har..Dere vet,ingen mennesker er fri for fobier,og jeg er intet unntak (skjønt jeg gjerne skulle ha vært det,fordi det er ikke noe gøy å ha sånn ekle fobier,de kan jo skremme vette av fanden selv.

Så her har dere da mine fobier:

1.Edderkopper så klart (bare tullinger liker edderkopper!) Dette har jeg skrevet om før,i et
tidligere innlegg (som kan leses her)

2.Vann! Som i sjøvann..jeg har vannskrekk de lux,og jeg aner ikke hvorfor (det ville jo ha tatt seg ut
om jeg var en fisk i mitt tidligere liv mener jeg..)

3.Sprøyter!! Å hærregud…*dån* Jeg takler ikke å se på sprøyter på film engang..jeg holder for
øynene…jeg takler ikke se en sprøytespiss gå inn i huden…Ikke at det gjør så veldig vondt å ta
blodpørve f.eks,men ikke pokker om jeg ser på når de stikker den inn! Det er selcpining det!

4.Tang! Som i tang og tare…Helvete! *grøss* Når jeg er ute og svømmer (ikke på noe dypt vann
nei) og jeg kjenner tang mot føttene mine,så er det hakket før jeg får et panikk anfall!! Gud vet
hva som lever inni den tangen!! Kan jo risikere å bli angrepet av hva som helst!! Nei,jeg er imot
tang i havet!!

5.Rune Rudberg…men jeg trenger vel ikke skrive hvorfor…

6.Å sovne etter å ha inntatt store mengder mat som var ment å kastes opp. Hærregud,det er
enhver sf store skrekk!! Og like ille er det om du drømmer at du har hatt en fråtsefest! Da er
man sjeleglad når man våkner og innser at det kun var et mareritt.

7.Whiskey og cognac…*brekker meg*

8.Hotel Cæsar…gud bedre..når det nærmer seg,og jeg tilfeldigvis har tv2 stående på (ser som
regel alltid på tv3) så kaster jeg meg over fjernkontrollen fortere enn svint.

9.Gynekologiske undersøkelser…ikke at jeg tror noe som helst kvinne liker det da..

10.Fotball…jeg får fnatt om jeg må sitte å tvinge meg gjennom en 90.min. kamp…Dere vet den
tilstanden man befinner seg i når du kjeder vettet av deg,og du samtidig er så trøtt at du
knapt nok klarer å holde øynene åpne,men ikke har sjanse til å sovne akkurat der du er…
sånn føles det for meg..

11.Blodpølse…fytti helvete..mat som ikke egne som dyrefor engang…jeg kjenner hele
magesekken vrenge seg bare ved ordet…

12.Menn med bart og skinnvest…

13.Pedofile (gi meg en kjøttøks om de befinner seg i min nærhet)

14.Til dels høyder….

15. Å være i samme rom som et lik! (dette var også mopetti’s fobi…) Tenk da,du får muligheten
til å være alene med en kjær avdød,heeelt alene med den avdøde…bare dere to i rommet…
Jeg hadde sittet dere på høyspenn,i frykt for at mennesket skulle ha våkna opp! Bare tanken
skremmer nesten vettet av meg…så,jeg håper aldri at dette skal skje. Om så noe sånt skulle
skje,så håper jeg at den avdøde ikke lider av det samme…for om den personen hadde våkna
opp,og jeg hadde dødd av skrekk,så var det plutselig den andre som var alene i et rom med et
lik….

16.Kjøtt etende planter! (jeg har opplevd dem) Fy faen så nasty…det er ikke mye gøy å se at de
formelig åpner gapet og fanger et bytte og klapper igjen leppene! Nå nei,best å holde dem
under oppsyn om det skulle befinne seg en i nærheten av dem,man kan ikke være trygg på
dem,jeg har sett de lumske blikkene deres når de tror seg usett.

17.Medisiner som fører til vektøkning…sier seg selv,da holder jeg meg heller psykotisk

18.TANNLEGER! å hærregud,jeg blir kvalm…….vent litt…ok,kom litt hyperventilering her…
ok…tannleger i seg selv,tannlegestolen,den pirkedingsen dems,tannlegekontor-lukta,borret
så klart,bedøvelses-sprøyta (grøss) bomullsdingsene som tørker ut hele kjeften,den surkle
tingen som tunga har en tendens til å sluke seg fast i. Smaken av bedøvelsen,og tannbiter
som ramler ned mot halsen og man ikke har mulighet til å harke det opp,eller svelge…
Gummismaken av hanskene til tannlegen..man får bare lyst å sette tennene i hendene hans.

15 thoughts on “Mine fobier

  1. oi oi oi nesten alle er samme som meg, unntatt hotel cæsar 😛 og vel, jeg har klart å forsone meg med sprøyteskrekken min, men jeg kan legge til mørket på lista mi, så vet du hva mine fobier er! 😉

    herreguud jeg hater tang jeg å…ææææsj! 😛

  2. Du veit han edderkoppen som bodde på badet mitt? Han he enten flytta inn på stua, eller formert sej å he en avkommer på stua mi. Ekje liten den heller! Trampa rundt på stuegolvet å gjømme sej under sofan. Bella spring etter han, men ho klare f*** ikkje å ta han. Han e rett å slett for stor. Så no e de supernoia her i gården, spesielt når ej ikkje kan sjå kor han e. Sjekka å dobbelsjekka å sjekka igjen når ej skal ta på mej tøflene :S De e i sånne tider at ej virkeli savna å ha en mann altså! Lykke til på lørdan eller neste lørdan 😉

    Koz å klemz

  3. Hei, du vet det er ulovlig og skrive eller si at man ville drept pedofile? Det er like ulovlig som å si at man vil at homofile skal dø.

    Straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år i henhold til norsk lov.

  4. daniel: jeg skriver ikke at jeg skal drepe dem her da..da må du lese det jeg skriver en gang til tror jeg 😉
    En kjøttøks kan brukes som skremsel,eller selvforsvar 😉

  5. Jo, men det er ikke det setningen din utstråler akkurat.

    Jeg synes du godt kunne ha skrevet overgripere i stedet for pedofile. De aller fleste pedofile begår aldri overgrep, noe de fleste dessverre ikke vet. Så og skrive «pedofile» blir veldig stigmatiserende for alle de uskyldige.

    Men du er ikke alene om det synet det. Samfunnet har generelt svært lite kunnskap om pedofili, så jeg klandrer deg ikke.

  6. du har sikkert ikke lest hele bloggen min,men jeg har et par ganger skrevet at den ene eks’n min,som jeg samboer og forlovet med for…mm…15 år siden,var pedofil..dette fikk jeg vite av hans far sånn ca 8 mnd etter bruddet.

    Han har sonet pga overgrep.Nå venter både han OG hans far på dom pga overgrep,og faren forgrep seg på sine barnebarn.

    Jeg vet at ikke alle forgriper seg,det har jeg også skrevet om en gang tidligere,hvor jeg sier at jeg kan akseptere de som har legningen,som ALDRI forgriper seg,fordi de ikke kan noe for legningen sin,og fordi de klarer å motstå å forgripe seg.

    De som derimot forgriper seg,de fortjener en eviglang straff i mine øyne,og ikke kun de få årene som mange av dem får.Strafferammen for overgrip mot barn burde ha vært tredoblet,minst!

    derfor min sterke avstand og avsky overfor pedofile,jeg har hatt dem på kloss hold.

  7. Takk for at du ikke bare sletter kommentarene mine men at du er åpen for diskusjon om ting:)

    Jo, jeg har faktisk lest det du skrev om din ex. Jeg vet ikke om du har skjønt det allerede, men jeg er altså sånn selv. Men hører til blant de som vet at overgrep er galt, og jeg ville aldri ha gjort noe sånt.

    Men av respekt for deg, fant jeg det upassende å skrive til deg i det innlegget om din ex. Fordi jeg var redd for å støte deg.

    Men jeg er glad for at du nå skriver du kan akseptere selve legningen, men selvsagt ikke handlingen.

    Jeg skal ikke komme og si til deg at du ikke må ha avsky overfor pedofile, fordi jeg respekterer de som har det. Men jeg skulle ønske flere kunne akseptere de pedofile som ikke gjør noe galt.

    Nå kjenner jeg ikke til bakgrunnen til lengden på straffene vi har i Norge, men det er godt mulig de skulle vært lengre. Men, det er ingen tvil om at hvis man ønsker at overgriperne skal komme tilbake i samfunnet uten å begå nye overgrep, så er det viktig at de får behandling. Fengsel kurerer ikke overgrepsatferd, men det gjør de ved senter for klinisk sexologi i Oslo, og tilbakefallsraten for deres klienter er faktisk veldig lave.

  8. Takk for tilbakemelding 🙂

    Som jeg skrev over her,ingen kan noe for at de har den legningen de har,derfor kan jeg heller ikke dømme folk på grunnlag av legningen,men handlingene. Den er den jeg finner avskyelig.

    Jeg respekterer de som klarer å avholde seg fra overgrep,fordi de tenker i det minste på hvor stor skade dette gir et barn. Jeg kjenner til flere (bloggere) som har måtte oppleve dette,og flere av dem,av sin egen far,eller andre nære slektninger. De (altså ofrene) lever nå med traumer for resten av livet. Psykiske lidelser som gjør livet deres til et helvete. De kan få behandling for å få ting på avstand,nok til å klare å fungere i samfunnet,men skadee kan aldri leges helt. De må de leve med resten av livet. Dette skjønner jo du også vil jeg tro 😉

    Jeg er enig med deg i at overgripere burde få behandling (de blir jo selvsagt ikke kurert for legningen)til å avstå fra sine behov på den måten at det ødelgger et barns liv,for en sånn handling er ren egoisme for overgriperen. Det er totalt mangel på respekt overfor barnet/barna,og deres familie,for å få dekket sitt eget behov.

    Jeg trodde heller aldri at min ex,eller hans far kunne begå overgrep,men der tok jeg feil. Og jeg er forferdelig og uendelig glad for jeg aldri fikk et barn med min ex,og utsatt det for overgrepsfare både av sine egen far og bestefar.

    Jeg kunne ha respektert dem og de aldri forgrep seg.

    Jeg håper (for din egen del) at du aldri vil forgripe deg,og ødelegge andres liv så fullstendig knusende.
    Du ville eventulet fått din straff,men det hjelper ikke barnet at du fikk noen år i fengsel. Et barn måtte da leve et helt liv fengslet i sitt eget helvete det gir å leve psykisk.

    Jeg respekterer din legning,men aldri en handling.

    ps: jeg håper ikke at du tolker svarene mine som noe angrep,eller som frekke eller hva det enn måtte være,jeg sier bare min mening,hehe.

    Ikke at jeg tror du føler noe sånt,men jeg ville bare si det 🙂

  9. Tenkte ikke at du angrep meg nei, setter bare stor pris på at du viser en slik respekt! Det er ikke alle som er såpass åpne.

    Jeg har faktisk kommunisert med flere som har vært utsatt for overgrep, og de har faktisk satt pris på det.

    Jeg skjønner også at dette vil plage dem for resten av livet. Det som jeg ofte tenker litt på er når noen skriver «overgrepsofre får livet ødelagt». Er ikke en slik uttalese og tankegang mer negativ enn det trenger å være? Ødelagt er for meg noe som er ureparerbart. Slik at en slik uttalelse tar fra folk alt håp om at de skal greie og leve normalt?

    Vet ikke om du har tenkt på dette?

    Du trenger ikke være bekymret for at jeg vil forgripe meg. Jeg har ikke slike psykiske problemer.

  10. Hei igjen 🙂

    Vel,for noen så vil det faktisk være sånn at de blir ødelagt for livet,fordi når en sånn hendelse gjør at et barn utvikler psykiske problemer som vil vare livet ut,så er livene deres ødelagte,selv om de klarer å komme seg gjennom det på en måte. Og mennesker er ulike,og atkler livet ulikt,så for mange vil det kanskje ikke få et like ille resultat i livet,som for andre (fant liksom ikke noen gode ord å bruke for å få fram det jeg mener…men men..)

    Og når barn,nede i 6-7-8 års alderen ønsker å dø,da vil jeg heller ikke si at det er en negativ måte å uttale hendelsen(e) på. Heller ikke når det kommer til dem som faktisk klarer å ta livet sitt i en ung alder pga overgrep.

    Et liv forsvinner,fordi en overgriper ikke klarte å holde lystene sine i sjakk…

  11. Ja, det var absolutt ikke for å si at overgrep ikke er så farlig. Det var mer det at jeg håper de som har vært utsatt for det greier og beholde håpet om at livet deres kan bli bedre.

    Hva tenker du om det at pedofile og tidligere ofre oppretter kontakt? Jeg tenker kanskje at det er noe begge sider kan lære av?

  12. Altså,dette er et tema jeg har en formening om,men ikke noe jeg bruker tiden min på,jeg har mer enn nok med mitt eget for å si det sånn,så jeg har ikke noen formening om hvem som treffer hvem,hvis begge parter vil det så er det jo ikke noe problem. Og får de noe ut av det,ja da var det vel verdt det vil jeg tro.

    sorry,men akkurat nå,i skrivende stund,så er jeg ikke i humør..jeg er sliten og lei,og føkk-it-ål liksom….just as ou know…så det er fortsatt ikke ment som et frekt svar,jeg er bare fedd-up med alt nå…

Legg igjen en kommentar

