Ice ice baby

Det burde vært satt opp store varselsplakater når man lander med fly i Molde,eller når man kjører inn til Molde by. «Å bevege seg i Molde by gjøres på eget ansvar,da det er særdeles stor fare for lårhalsbrudd grunnet mangel på strøing verken i kjørebane eller gangveier»

Seriøst,folk burde blitt advart. Det er så glatt ute,at om du løfter blikket et lite mikrosekund opp fra bakken,ja da kan løpet være kjørt. Over og ut. Punktum,final,strike og sjakk matt. Ja,så lite skal til, fra å gå fra bra,til total fiasko. Sånn som det er akkurat nå,så kan man ikke skilne forskjell på om det er unge eller gamle mennesker man ser som er ute å går,fordi alle går med den samme ytterste forsktighet, og det konsentrerte blikket i bakken, og alle går i like treigt tempo. Dere skjønner? Gåingen er liksom sånn litt vraltende,fra side til side,kroppen anspent og på vakt,hjerte oppi halsen,museskritt framover… ca sånn vi liker å se for oss at de gamle alltid går…og det morsomste oppi hele dette glatthelvete da,er når det kommer en gammel mann,rak i ryggen,skyver brystet fram,til og med blikket er opp og fram,og gangen er stødig som et fjell,bena er i full galopp,for denne mannen har nemlig gått til anskaffelse av en livsinvestering han;brodder. Lårhalsens beste venn.

Så når vi som er unge og lette til bens til vanlig ikke gidder å høre på de eldre,og hvertfall aldri noensinne gå til askaffelse av brodder,nei da skal vi heller aldri beklage oss når vi ligger der langflate og halvt ihjælslått,fordi vi nedlater oss ikke til å ha på oss noe sånt som brodder,det er forbeholdt gamle mennesker. Neida,vi smeller heller på oss et lårhalsbrudd framfor å ha på oss brodder,haaaallooo liksom. Det sier seg selv. Neida,vi skal hvertfall ikke innrømme det faktum at de eldste vet best. Det vil være å dra den litt for langt.

For å være helt ærlig så aner jeg ikke hva det er Molde kommune driver og sparer sand til…såvidt jeg vet har det ikke stått noe i avisa om ny badestrand som skal stå klar til sommeren,eller at det skal bli flere fotball/volleyball baner…,at det skal bli større bevilgning til småbarnsforeldre når det gjelder private sandkasser….og ja,hva det nå enn de bruker denne sanden til. Og ikke kom å fortell meg at å legge ut sånn ca 2-3 sandkorn er å strø. Det er nemlig ikke så forferdelig enkelt å prøve å manøvrere seg mellom disse sandkorna for å unngå å tryne maksimalt rett på lårhalsen.

Men på den andre siden,så er det jo helt på trynet morsomt når noen flakser på isen også da. Men det er faktisk aller morsomst i øyeblikket de sklir..alle bevegelsene som skjer for å oppretthold balansen og unngå å gruse trynet rett i planeten. Klarer du attpå til å tryne i isen selv,med en stil karakter på 20 blank,og samtidig ta deg selv lite høytidelig og klarer å le av deg selv like mye som de rundt deg gjør,ja da kan denne vinteren pokker meg være verdt å holde ut likevel.

ps: bildet er googlet btw,jeg tok det bare med sånn i farta da jeg sklei forbi…

8 tanker om “Ice ice baby

  1. Blåser opp litt sand ifra sandstrendene her..Vi har mer enn nok. Men synd å si at det faktisk er grusomt glatt her og. Ramler og faller ….og jo eldre jeg blir jo mer panikk har jeg for å ramle. Ikke som de små ungene som faktisk kan springe på isen…uhm, hvor ble den grensen av..skulle vært sånn nå og. Vi får telle ned på dagene til våren kommer. Jeg har bestillt den til 1 mars..gjenstår å se om det skjer. Håper at du har det bra ellers
    Klem fra hun halvgalne dama i vest :-))

  2. <3

    ville berre legga igjen eit spor, har ikkje mange krefte til å kommentera, men tenke på deg og prøve å lesa når eg kan, sjølv om eg ikkje kommentera.

    glad ideg

  3. Tusen takk for kommentaren på bloggen min i går..det var ikke en av mine beste dager, men jeg måtte bare blogge om mitt liv på bunnen slik at jeg kan lære av det senere..det skal visst være bra å blogge i følge enkelte forskere…ha en fin tirsdags kveld.
    Klem

Legg igjen en kommentar

