Perfekt?

For noen dager siden hadde jeg en samtale med en person via msn. I utg.pkt. handlet samtalen seg om det å ha en kjæreste,eller det å treffe noen. Treffe den rette. Jeg sa i en melding at en dag dukker vel den rette opp. Den andre personen spurte meg tilbake: «finnes det en perfekt mann da?» Jeg svarte så tilbake at det jeg sa ikke at jeg ventet på den perfekte mann,men den rette.
Nettopp dette har jeg gått rundt og tenkt mye på i det siste. Dette med *perfekt* Hva er det perfekte? Hva definerer ordet perfekt? Jeg slo det opp,men det finnes ikke noen definisjon på ordet. Jeg fant noen sider som nevner at perfekt er synonymt med ordet feilfri. Men hva vil det si å være feilfri igjen da? Sånn jeg ser det,så er ingen perfekt eller feilfrie,men man kan oppleve ting,eller mennesker perfekte eller feilfrie i sine øyne.

Vi har alle ulikt syn på hva som er perfekt,heldigvis,fordi det gir alt og alle en sjanse. Alle mennesker har fine sider,uansett hvem de er,eller hva de gjør. Det er igjen selvsagt ikke noen unnskyldning for hva mange mennesker får seg til å gjøre så klart. Men det er en annen sak.

Vi har alle sammen ulik oppfatning av hva som er perfekt. Vi har ulik smak og vi har ulik oppfatning av verden rundt oss. og menneskene vi omgir oss med.

Når det kommer til oss som sliter med en sf, så synes vi mennesker som er tynne,som man ser hoftebein,ribbein og krageben tydelig på er perfekte kropper. Men også blant oss også er det ulik oppfatning av hvor tynn en kropp skal være for å definere den som perfekt.
I det samfunnet vi lever i i dag,så er det det tynne idealet som dominerer,noe som dessverre er med på å legge et ekstra press på spesielt de som sliter med sitt forhold til kropp og vekt. Dessuten gir det også en usunn oppfatning blandt folk generelt om at det mest aksepterte er å være tynn. Det tynne blir normalisert. Jeg synes det er veldig synd at det skal være slik,fordi alle skulle kunne klare å fornøyd med seg selv akkurat sånn de er.

Når det kommer til forhold,så kan vi av og til lure på hva i helsike enkelte ser i ham eller henne,ser de virkelig ikke at den personen de liker ikke ser ut i måneskinn?? At de ikke akkurat er noe glansbilde? Igjen: vi har ulike oppfatninger og smak. Thank God.
Det er jo det som gjør at vi er en herlig blanding av søtt,salt og syrlig. Noen liker mørkt hår,andre rødt eller lyst. Noen liker store kropper,andre normale/tynne. Noen liker å prate,andre å lytte. Noen liker å høye mennesker,andre liker lave. Noen liker sportye typer,andre liker det ikke. Noen liker partnere av egen religion,andre mikser. Noen liker kyss,noen liker klem. Noen liker sjokolade,noen liker potetgull,noen liker lime. Sånn er det bare, og sånn må det være. Ensidighet er kjedelig, et virvarr av personligheter utgjør en helhet og et flerfold,noe som så absolutt bare ikke kan bli kjedelig.

Smaken er som baken.

Så min definisjone på ordet prefekt er: *Det kommer an på øyet som ser*

6 thoughts on “Perfekt?

  1. Jeg tenker slik at; kjæresten min er ikke perfekt, men han er perfekt for meg. Det er det som betyr noe og jeg håper han tenker sånn om meg også.

Legg igjen en kommentar

