syyyyk

Jeg hater å være syk. Og det kommer alltid på ubeleilige tider. Hvorfor? Ikke at det noen ganger er beleilig å bli syk da, men noen ganger passer det bare dårligere enn andre. Som nå.
Jula nærmer seg med stormskritt, og jeg skal jobbe 10 dager i strekk. Jeg er blitt syk. Men jeg har ikke tid til å være syk. Jeg orker ikke den dundrende hodepinen, som slår enda verre for hvert skritt jeg tar. Øynene som renner når man ligger på sofaen å ser på tv. Lyset som irriterer øynene. Kroppen som verker uansett hvordan man snur og vender på seg.

Matlysten forsvinner, men det plager meg ikke.
Jeg orker ingenting, jeg vil bare sove,helst. Men det sørger jo hodepinen for at jeg ikke får.
Jeg aner ikke om jeg har feber, nytter ikke å finne ut det selv, når hele kroppen er like varm, og jeg ikke har febermåler. Orker faktisk ikke ha feber. Jeg orker ikke ha noe svineinfluensa heller, bare så det er sagt, så det er best at formen er bedre i morgen. Jeg pleier jo aldri å være syk,men etter at jeg begynte å jobbe med kidsa, så er jeg blitt syk. Umulig å ikke bli det da, de er jo så mange, og jeg er kun en. Ikke videre rettferdig,men sånn er det..de spiller med skitne knep.

Og nei, jeg angrer ikke på at jeg ikke tok vaksina. Den kunne jo like gjerne gjort meg syk som ikke å ta den. Vinn-vinn, eller tap-tap om du vil. Jeg vil drepe hele sjukdomsgreia. Jeg skulle gjerne fått et godt kvelertak på den, og vridd skitten ut hele skitten, slengt den i bakken og sparka høl i den.

5 thoughts on “syyyyk

  1. jeg er heller aldri syk, men akkuratt nå, nå f ør jul er jeg syk :S
    heldigvis litt bedre nå enn jeg var før helga. men jeg er potte tett, dundrende hodepine og…ja sliten.

    god bedring!

  2. God bedring kjære vennen! Det er utrolig kjipt å være syk. Håper det bare en en sånn et-døgns-infuelsa da 😉
    Slapp av, pust dypt og være god mot deg selv!
    <3

  3. De kidsa spilte med skitne knep,ja. Men knepa hadde sine omkostninger også for dem.De måtte jo selv bli syke først.
    Jeg vet ikke helt hva som er det beste trikset mot sykdommen, å kaldkvæle den,fryse den ut,eller oppvarme den til døde. Kroppen velger siste teknikken–oppvarming gjennom feber,men den lykkes dessverre heller ikke alltid.

Legg igjen en kommentar

