Bulletproof

Mange vil sikkert tro at selv om jeg sliter med en sf, depresjon, og bipolar, så oppfatter jeg meg selv som svak, har dårlig selvtillit og ikke eier et fnugg av selvsikkerhet. WRONG!

Jeg har selvtillit og jeg har selvsikkerhet, jeg har ingen problemer med å bli sett, jeg har ingen problemer med å bli hørt, jeg tar en utfordring på strak arm, jeg kan snakke om mine problemer, jeg har selvironi så det holder, jeg kan spøk med sf min, sf humor er noe av det morsomste jeg vet, og jeg tar meg ikke nær av at noen gjør narr av sf. Jeg har selvironi på det området også, og grunnen til at jeg ler av sånn humor er fordi jeg kjenner meg igjen, og derfor blir det morsomt!! Så om noen kommenterer noe *negativt*, eller prøver å gjøre narr av sf og kommer med tåpelig utsagn og kommentarer som ikke henger på greip ( eller som egentlig bare forteller hvor uopplyst de er) så tar ikke jeg meg nær av det. At andre mennesker ikke har peil er rett og slett ikke mitt problem, og når de attpåtil uttaler seg om noe de ikke har peil på, ja da er det jo bare dem selv det slår tilbake på når de lar andre se deres uvitenhet, haha.

Jeg har selvinnsikt, jeg er reflektert, og jeg har vokst pga det jeg har vært gjennom, og det jeg fortsatt går igjennom. Jeg har tro på at jeg klarer det jeg vil og har lyst til. Og jeg har etterhvert klart å lære meg å drite en lang marsj i hva andre måtte måtte mene om meg. Hva jeg sier og gjør, og hvordan jeg er. Om folk ikke liker meg, so be it, jeg har nok folk rundt meg som jeg forholder meg til, og det er mer enn nok for meg. Jeg har jobb, jeg har alltid hatt jobb gjennom alle de 14 årene jeg har hatt min sf, jeg har fullført skole og jeg har en bachelor grad. Jeg har ingen problem med å bli kjent med folk, jeg er utadvendt og rett fram. Jeg har humor og jeg ler mye. Jeg er barnslig, jeg er voksen, jeg er høyt,jeg er lavt,jeg er meg selv, på godt og vondt.

Det eneste jeg ikke har, er et godt selvbilde. Med det mener jeg at jeg ikke liker kroppen min. På det punktet er jeg veldig kritisk, men det er jeg ikke alene om. Omtrent alle mennesker finner masse feil på seg selv. Men selv om jeg ikke liker kroppen min, at jeg aldri blir fornøtd på akkurat det området, at jeg føler meg feit uansett vekt, så driter jeg en lang mars i hva andre veier. Selv om andre er større enn meg, så plager det meg ikke et fnugg. Det er kun min egen som plager meg. Samtidig plager det meg heller ikke å spøke åpent om kroppen min, eller at andre kommenterer det, fordi jeg har selvironi.

Så hvis noen tror at alle som sliter med en sf eller andre psykiske lidelser, er svake, og ikke eier et snev at hverken selvtillit, selvsikkerhet eller har et godt selvbilde, så tar de skammelig feil. Så hvis du tror at du sårer meg, eller prøver å være bitch mot meg på en eller annen måte pga min sf, så har du nok komet til feil person. Du har møtt din overkvinne. If you try to bitch, i’ll bitch you back, cause this bitch bites.

I’m bulletproof!

 

6 thoughts on “Bulletproof

Legg igjen en kommentar

