Når skal det bli bedre?

Jeg har nå vært sykemeldt i litt over en uke pga at jeg har vært forferdelig sliten,fysisk og psykisk. Jeg har tilbringt en uke hjemme hos foreldrene mine, og bare slappet av. Men jeg er fortsatt like sliten. Humøret er fortsatt på på det nedre sjiktet..Jeg har nå trappet opp til full dose på lamictalen, altså 7 uker, men så langt kjenner jeg ingen forskjell fra før jeg startet på den. Når vil den virke? Kommer den til å virke? Jeg vil at den skal virke. Det står i felleskatalogen at det kan ta noe tid før den vil virke, men jeg går snart inn i den 8 uka med dem nå..det synes nå jeg er «noe tid» da..

Det føles som om kroppen er helt tappet for energi, som når jeg har kjørt meg helt ut med en hard treningsøkt, eller at jeg er utslått av en influensa..kroppen er øm på en måte, som når man har feber..

Jeg er sliten når jeg ikke spiser, jeg er sliten når jeg spiser..
I dag orker jeg rett og slett ikke spise, fordi jeg ikke orker å bruke tid og krefter på å lage mat som uansett havner i do. Jeg har fått i meg noen kopper med varm sjokolade da, så jeg har hvertfall inntatt kalorier.

Det er fryktelig slitsomt at depresjonen tar så mye plass. Jeg vil kjenne at ting gleder meg, at interessen over ting jeg før likte å gjøre vil komme tilbake igjen.
Jeg prøver å være sosial når jeg kan det, men av og til må jeg medle avbud fordi kroppen og humøret ikke tillater at jeg blir med. Dessverre fungerer det ikke sånn at man «tenke» seg bedre. Man kan sette på seg masken og late som at ting er ok. Jeg kan være sosial og ha det bra, fordi samvær med spesielt venner gjør at jeg kobler av tankene litt, at jeg får fokuset på andre ting, men det betyr ikke at det som ligger inni meg går vekk. Det ligger der hele tiden på vakt, og kommer fram så snart det kan.

Jeg klarer ikke å engasjere meg like mye, jeg orker involvere meg..Jeg blir mer innesluttet, det blir liksom et ork bare å prate..

I gårkveld skulle jeg egentlig i bursdag, men jeg fant ut at jeg ikke hadde råd til å bruke en del penger på party. Det gjorde meg ingenting, for jeg så absolutt ikke klar for noe party uansett.
Ikke har jeg vært opplagt til noe i kvelde heller, så det er godt å bare være hjemme og ikke gjøre så mye. Bare tenke på meg selv og slappe av.

5 thoughts on “Når skal det bli bedre?

  1. Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en stor,sjelelig vitamininnsprøytning. Det fortjener du,for få er så tøffe og snille som deg.

  2. De Jorunn sa.. Pluss at ej tenke masse på dej! Å savna dej masse mæ.. Å e masse masse masse gla i dej!

    Håpe Lamictalen kicka inn snart, eller så må du få prøve nåkke anna.. Ekje bra at du he de sånn så lenge 😦

    <3

Legg igjen en kommentar

