Å kommentere hos andre

Noe som irriterer meg litt (uten at det er noe som jeg lar gå innover meg) er at enkelte klager på at de ikke får så mange kommentarer i bloggen sin, eller i dagbøker de har på enkelte forum. Da tror de at ingen bryr seg om dem, eller at ikke nok folk bryr seg. Jeg har lagt merke til dette ved flere anledninger. En ting jeg da tenker, er at kanskje om du gidder å kommentere i andres blogger/dagbøker, og viser at du også leser hos andre, så kommer også folk å leser og legger igjen en kommentar hos deg. Man kan da ikke forlange at andre skal gidde å vise deg så mye oppmerksomhet når du selv ikke viser deg hos andre.
Enkelte svarer kun når de kan relatere til ting i sin egen blogg, men ikke ellers. Jeg driter egentlig i hvor mange kommentarer jeg får i bloggen min, de som gidder å svare svarer, simple ass that. Men jeg kan da ikke sitte her og taste ned at ingen bryr seg, ingen tenker på meg osv. Folk har som regel nok med sitteget, eller kanskje de ikke kan relatere til ting som blir skrevet, de vet ikke hva de skal skrive, eller kanskje de rett og slett ikke gidder lese blogger som kun er negative f.eks..Ja, ikke vet jeg hvilken grunn folk har, og det er meg revnende likegyldig, men jeg synes hvertfall det blir litt for dumt å klage når man ikke er så ivrig i andres blogger/dagbøker selv. Det bør vel gå begge veier, bør det ikke?

Ingen nevnt, ingen glemt, bare et random innlegg, men kanskje noe å tenke over.

8 thoughts on “Å kommentere hos andre

  1. Enig, noen ganger har man bare ikke noe å si, og da er det jo bare teit å skrive noe tomt. Det blir jo feil det og.
    OG blogger man ikke mest for å skrive for seg selv, eller?
    Hm…..

  2. Dette har ikke noe med innlegget ditt å gjøre.
    Jeg vil bare vise til artikkelen nedenfor for å vise hvordan voldtektsmenn tenker. Det gjelder å lage gjennomtenkte planer mot dem,ikke bare drive med motvold. Politiet bryr seg svært lite. Hva om jenter har med seg sprøyflasker på fest og sprayer ned dem som forsøker seg slik at de kan gjenkjennes? Hva om jentegrupper går sammen,kler dem nakne og tar bilder av dem. De kan jo som voldtektsmennene hevde at de ønsket det selv. Det er farlig å legge bildene ut på nettet fordi jentene selv kan dømmes, men de kan jo ha slike bilder i lommebøkene slik at de kjenner dem igjen i og kan passe seg for dem. Dessuten ville voldtektsmennene oppleve å selv være den svakeste i et maktforhold,og kanskje tenke seg om en annen gang.

    http://www.nattogdag.no/uteliv/artikler/oslovolden-2-intervju-med-en-voldtektsmann#comment-718

  3. Med tanke på nedspraying så er det jo mulig å velge en spesiell farge som alle i risikogruppen kjenner til,og så gå etter håret hans og gi det en dusj. Hvis sprayen treffer klærne,kan han gå til erstatnignssak,men det tviler jeg på at han vil gjøre. Da vil han avsløre hvem han er,og alle vil tenke sitt selv om det ikke finnes indisier nok til å dømme han for forsøk på voldtekt. Vi kunne jo også lage et fond her på nettet til dekning av slike utgifter. Jeg legger straks 2000 kr i fondet hvis du er villig til å ta ansvaret for det.
    Helga Pedersen sier at datalagringsdirektivet kan forsvares hvis det fører til at en eneste voldtekstsmann blir dømt. Det koster hundretalls millioner kroner og fratar oss alle noe av vår individuelle frihet. Vi må finne bedre løsninger for å stanse voldtektene. Hver av dem kan– som du vet,ødelegge et helt menneskeliv.

  4. jorunn, hva er du babler om??? dette var virkelig tatt ut ifra løse lufta, og jeg aner ikke hva dete har med innlegget mitt å gjøre i det hele tatt…jaujau…

    lene <3

    linn ❤

  5. Jeg skrev jo i begynnelsen at det ikke hadde noe med innlegget ditt å gjøre!
    Men jeg ble så engasjert av denne saken at jeg puttet den inn likevel. Beklager hvis du ikke likte det.

  6. Helt enig med deg Laila! Feks jeg kan gå inn mange ganger og lese men det er ikke alltid man er i humør eller orker å svare. Så du har et bra poeng her!

Legg igjen en kommentar

