mareritt

Jeg er av de som drømmer hver eneste natt. Og om jeg våkner i løpet av natten, noe som jeg også gjør veldig ofte, kan jeg ha flere drømmer. For en del måneder tilbake hadde 3 mareritt etterhverandre.

Marerittene har økt etter at jeg begynte på efexor. Det er en av bivirkningene på disse anti depressivene.
Det er som kun mareritt det går på for tiden. Rare drømmer, med en ubehagelig eller skremmende stemning. Som jeg kan huske, så har jeg drømt 3 ganger at jeg har blitt skutt..alt blir svart,men jeg har bevisstheten min. Jeg ligger å kjenner på frykten..

Jeg får tilknytninger til mennesker som vil meg vondt, som har vonde hensikter. Jeg er mye redd når jeg er sammen med disse menneskene i drømmene mine. Som regel er det folk jeg aldri har truffet i virkeligheten.
Drømmene har som regel en dyster og mørk side ved seg, jeg føler meg aldri trygg.

For noen uker tilbake skrev jeg om en drøm hvor jeg ble kuttet og blodet tappet ut av meg, til jeg sank sammen og inn mot ubevisstheten,men jeg kom aldri helt inn i den. Jeg lå der livløs, blek og med store smerter,men likevel ved bevissthet nok til at jeg ble liggende å kjenne på frykten for det ukjente som var ute etter meg.

En gang våknet jeg av at jeg lå å hulket…drømmen var så sår for meg..
Veldig mange av drømmene mine har en så intens stemning i seg at den sitter i til lenge etterpå. Jeg er glad når jeg våkner og innser at det kun var en drøm, at det hele er over,men den slipper ikke taket.

Å drømme kan være vondt og smertefullt, uforklarlig og veldig virkelig.

*Dreams are more real than reality itself, they’re closer to the self.

 

One thought on “mareritt

  1. Jeg hadde mareritt 2-3 ganger som barn,og jeg husker innholdet i dem enda. Å ha det slik stadiv vekk må være helt grusomt. Håper du snart kommer over på medisiner som gir "sweet dreams" igjen.

Legg igjen en kommentar

