*Min hatefulle venninne Mia*

For 3 år siden kom det ei jente fra Danmark for å besøk meg for å skrive om mitt liv med bulimien.Det var et skoleprosjekt hun hadde,og fikk selv velge hva hun skulle skrive om, og hvilke tema. Hun fikk godkjent tur til molde via skolen. Hun utdannet seg til å bli journalist. Vi ble kjent via sf forumet som heter Miafriends. Hun var her i Molde en hel helg, og spurte masse og meg og min sf, og tok bortimot 1000 bilder av meg. Jeg fikk et snev av hvordan kjendiser etterfulgt av papparatz må føle seg.

Lørdagn hun var her, så viste jeg henne litt av Molde, og hun ble med meg på fest på kvelden. Kameraet sitt hadde hun med seg hele veien.
Det er spesielt ett bilde her som ikke er så fint, så er dere advart om det 😉 Det er heller ikke mitt…for det var det eneste jeg ikke tillot henne å ta bilde av, så hun *fikset* akkurat den biten selv. Jeg fikk en kopi av prosjektet hennes når hun fikk det ferdig og karakteren var satt. Hun fikk forresten veldig god karakter på det 🙂

Oppgaven hennes er skrevet i dagbokform. Jeg skriver teksten hun la til ved hvert bilde under bildene i innlegget mitt her…oversatt til norsk, hehe.

Hun skriver som innlegning i boka et lite faktainnlegg om bulimi.

Kjære dagbok. Jeg har hatt Mia på besøk hele helgen. Jeg kaller henne min bulimi for mia, fordi mia er de siste bokstavene i bulimia…og fordi det føles som en annen person har overtatt mine tanker, og at jeg nesten er to personer : Laila og Mia.

Nå har jeg akkurat kastet opp..nasty…jeg har hatt 5 runder med å spise/kaste opp på fredag, to i går og en i dag…Det verste er all magesyren som kommer opp. Min tanker er helt føkka opp nå. Jeg har mistet flere biter av tennen mine,så jeg kan ikke smile mitt fantastiske smil lengre…Det er virkelig ikke pent å se på..yukk.

Vekt: 52 kg. Mål: mave: 74 cm, hofter: 88 cm, høyre lår: 53 cm, venstre lår: 53 cm…

..jeg har hatt noen harde dager i det siste med mange omganger med å spise/kaste opp hver dag. Det sliter mye på meg, og jeg kan selv se hvor avhengig jeg er av maten..Jeg kjøper store mengder mat,låser meg inne,setter på en film og setter i gang. I går spiste jeg: 2 sjokolader,1 pose potetgull,1 pose cheeze doodles,1 pk kjeks,1 boks med spagetti,1 pose chilinøtter,1 skolebolle,1 croissant…phew..jeg kastet opp alt selvsagt, og var veldig sliten etterpå.

Min eks Sven er fortsatt forelsket i meg,men jeg har sagt til han at jeg ikke vil inn i et forhold akkurat nå…Han forventer at jeg skal bli bra igjen om vi finner tilbake..når jeg er singel kan jeg ta det i mitt eget tempo.Han vet at jeg spiser og kaster opp mye for tiden,men hva kan han si? Jeg vet det sårer han,så jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det mot han, kanskje for oppmerksomheten…?jeg vil vel vise han at jeg kan skade meg selv…sykt, jeg vet,men det er sånn jeg vil ha det nå..mia har taket på meg, bedre tak enn hun har hatt på lenge…og jeg lar det skje..

Da jeg dro hjem fra byen fredags natten, kjøpte jeg noe mat, og jeg ble selvsagt deprimert..jeg meldte med Sven, og jeg fortalte at jeg var i gang med å spise igjen..Han sa at det var ok…jeg sa: Jeg er bare dritt,glem meg,jeg erikke noe å samle på..

Jeg hater følelsen av å være mett. Det er vondt og ubehagelig. Det meste av mat er heldigvis lett for meg å få opp igjen. Jeg eeeelsker sjokolade,men jeg spiser sjeldent kjøtt,for det er ikke alltid like lett å få opp igjen….

Jeg hater kroppen min, og jeg hater at jeg har kvinnelige former. Jeg liker ikke lårene mine,hater magen og hoftene mine. Det er ikke noe jeg er tilfreds med..ingenting..Jeg har kjempet med mitt eget syn på kroppen min i 11 år nå..og jeg kan ikke lengre se hva som er normalt, og hva som kan kalles for *stort* eller *lite*..Jeg vet bare at jeg ikke kan like kroppen min som den er i dag

Fuck…det er hår etter meg overalt.Masse rødt hår..Jeg mister mye hår..jeg vet at det er tegn på vitaminmangel…jeg sliter med å sovem og jeg får blåmerker lett. Jeg har tatt b-vitaminer i 2 mnd nå, og jeg skal tilbake til legen min i begynnelsen av november. Jeg skal ta en ny blodprøve, og hvis ikke b-vitamin-nivået har steget, så må jeg begynne å ta b-vitamin sprøyter!! Jeg hater sprøyter!!!!!!!!

I går hadde jeg tre omganger med mat på tre timer…alt gikk i ett..spiste, kasta opp,gikk inn, spiste mer, kasta opp, inn å spise mer og kaste opp….

Jeg tar bilder av kroppen min og bruker dem som mitivasjon til å gå mer ned i vekt. Når jeg ser hvordan jeg ser ut blir jeg mer fokusert på å gå ned i vekt.

Ofte er jeg langt nede etter at jeg har kasta opp, er helt tappet for energi..Jeg blir kortpustet, får rytmeforstyrrelser i hjertet og blir deprimert. Da må jeg legge meg ned på sengen og bare slappe av.

I dag syklet jeg hjem med en pose full av mat. Da jeg kom hjem hadde jeg en runde med mat. Jeg var svimmel etter den runden,men likevel gjorde jeg pilates i 40 minutter…så tok jeg en dusj og la meg på sengen…null energi igjen.

Jeg skriver i min dagbok for å få ut mine tanker og følelser. Mat,mat, alltid mat…Jeg ahr noen bilder i boken min, *thinspiration*…inspirasjon meget enkelt..motivasjon..

Jeg er ikke i så godt humør i dag. Mia trekker meg ned, og når jeg er uten mat blir jeg deprimert..men jeg vet at jeg blir mer deprimert hvis jeg spiser og beholder maten,eller spiser og kaster opp..Mia er en stor del av livet mitt, og jeg er blitt *vant* til å ha henne her,men likevel er det hardt. Hun kvæler meg sakte men sikkert..

Jeg er nesten tilbake til det stadiet som da hele min sf begynte..jeg vil kjøre på for fulltmjeg VIL bli tynn,jeg VIL være syk…men samtidig ikke…..aaaaaah!!!

5 thoughts on “*Min hatefulle venninne Mia*

  1. jeg er imponert over hvor flink du er med både ord og bilder. Denne bloggen er den beste bloggen jeg noen gang har lest og jeg vet så godt hvilken smerte det er. Skulle ønske jeg kunne være der for deg<3 Glad i deg!

  2. trine : tusen takk kjæreste trine min, jeg skulle så ønske vi kunne være nærmere hverandre, sånn type bodd i samme by…du betyr så mye for meg. glad i deg ❤ tina: jeg viser denne lille boken til alle mine sf venner som kommer på besøk..hehe..så kom jeg plutselig på at kanskje jeg skulle legge den ut her så flere fikk se. Takk til dere begge som har vært innom her.glad i dere begge ❤ ❤

  3. bra blogg,trist og slite med mat den verste form for avhengighet da en ikke kan bare kutte det ut mat må man ha el dør man håper du blir frisk en vakker dag stå på klem nina

Legg igjen en kommentar

