det var faen på tide

Er forferdelig sliten i dag. Var på jobb fra 8-11.30, så rett ned til psykiateren hvor jeg endelig fikk den fordømte resepten på lamictal. I timen satt vi bare å snakket svada,jeg skjønte ikke poenget med å være der egentlig, for tydeligvis var jeg der kun for å få resepten. Så vi satt bare å prata til overlegen kom inn med resepten, og sa litt om opptrappinga. Så var timen over,15 minutter før den egentlig skulle være ferdig. 3 uker til neste time…Jeg skjønner ikke vitsen med å gå der, for nå settes det jo kun opp timer for å se hvordan medisinene virker på meg, ikke noe annet. Jeg har jo sagt hva jeg sliter med, og han ser jo hvordan jeg har det, likvel ta’s det ikke noe tak i det.

Da jeg kom hjem fra psyk. gikk jeg opp å vaska for husvertene mine,og litt senere kom eks’n min for å kjøre meg til roseby så jeg kunne hente ut lamictal. Jeg skulle starte på den i kveld.

LAMICTAL:

Bipolar lidelse hos voksne: Forebygging av depressive episoder hos pasienter med bipolar I lidelse, som hovedsakelig opplever depressive episoder. Ikke indisert til akutt behandling av maniske eller depressive episoder.


Resten av kvelden har jeg bare sittet her under dyna mi. Laget meg noen kopper med varm sjokolade, og spiste en yogurt. Jeg måtte ta meg et par sobril for jeg er så urolig. Har også tatt vallergan, for jeg skal ta en tidlig kveld tenkte jeg. Orker bare ikke sitte opp så lenge. Jeg er sliten,deprimert,sløv,trist,frustrert,oppgitt,sint,fortvilt,lei,
føler meg maktesløs,vondt i hodet og utslitt i kroppen.
Jeg har ingen penger,og det gjør heller ikke situasjonen noe bedre.

Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg har spist for mye i dag. For mye i mitt hode. 3 knekkebrød, et halvt eple,en hobby og en liten yogurt. Jeg vet at dette ikke egentlig er mye i et normalt hode, og jeg fatter ikke hvordan folk klarer å spise så mange måltider og med de mengdene de gjør, dag ut og dag inn. Jeg klarer ikke det. Samvittigheten min er ikke nådig mot meg om jeg spiser noe særlig. Se bare hvordan den får meg til å tenke om dagens inntak.

Jeg tror bare jeg sier takk for i dag jeg nå,jeg orker ikke mer av dagen i dag. Nå vil jeg sove og gi kroppen litt ro.