i dag ble det jobb igjen.

Jeg bråvåkna av ei melding fra husvertene som lurte på om jeg kunne se etter vesla i 1 t. Jauda, det kunne jeg vettu. Så da kom både hun og Marco ned her. Akkurat i det mora kom hjem igjen,ringte Annicen meg og lurte på om jeg hadde mulighet til å jobbei barnehagen i dag,hun hadde sykt barn. Jauda, kunne det også jeg. Så da kom hun å henta meg, og kjørte meg til jobb før hun dro hjem. I dag var jeg på en *ny* avd. Barnehagen består av 5 avd, og i dag var jeg på min 3. Veldig søte og koslige barn der også. Lekte med alle sammen. Kava nede på gulvet og var med i deler av leken. Den er på denne måten arbeidsdagen går nemlig. Nytter ikke bare å sitte der å glo på dem…neinei, man må involvere seg.
På vei heimat fikk jeg tlf fra en jobb jeg har søkt på. Det skal åpnes noe som heter *barnas lekeland* her i molde, så jeg hadde jo søkt der da, i håp om full stilling så klart. Skal på intervju i morgenkveld..av alle ting… Fikk for noen timer siden melding om spm om jeg kunne ta ei vakt i barnehagen i morgen, pga sykdom igjen. Joooda, Laila kan jobbe. Denne gangen skal jeg tilbake til den forrige avd jeg var på. Den *høylytte* avd. Så det skal bli kjekt det. Dagen i morgen vil hvertfall gå.

Har hatt 2 runder med mat i dag…ikke akkurat noe å anbefale for å si det sånn.
Depresjonen har også vært der, sånn i bakgrunnen og murret hele dagen. Jeg har ennå ikke sett snurten til noe resept på lamictal, så vi får nå se da hvor lang tid det tar.
Pga mindre utbetaling fra NAV, fordi jeg jobba to dager forrige uke, så ble det utbetalt mindre penger nå. Og lønn fra barnehagen kommer ikke før neste mnd(kommunale utbetalinger…*jippiii* de kommer jo alltid så fordømt seint ) Dvs..jeg mangler penger til å betale husleia denne mnd..men det er ennå en uke til, så mulig jeg får støtte til husleia da, håper det. Men har da ikke noe å leve på,eller penger til mer vallergan for å sove. Neeeeiiidaa, er ikke lei av å ikke ha økonomien ut av kontroll…*gaaaaaah* Hater!!! Gleder meg til den er inntakt igjen!!

I kveld har jeg faktisk bestemt meg for å finne senga mi litt tidligere enn vanlig, kjenner jeg er veldig sliten i kroppen nå. Og faktisk litt trøtt også…*hvor kom det ifra??!!* Altfor tidlig for meg å være…men men, tar imot det med takk i dag tror jeg.

 

3 thoughts on “i dag ble det jobb igjen.

  1. Det er selvsagt noe riv ruskende galt med systemet når det å arbeide gir økonomiske problemer i stedet for å redusere dem. Noe så enkelt som at NAV hadde ventet til neste måneden med å redusere utbetalingene, hadde løst dem. I tillegg bør arbeid lønne seg–i tillegg til den gleden du opplever sammen med barn. Du som er så skrivefør kunne kanskje ta opp problemstillingen i andre fora som når lenger ut enn bloggen?

  2. Flink du e som jobbe 🙂 og lykke til på jobbintervju :DDu kan låne peng av me på fredag, da får i lønning 🙂 så kan du så klart få ei pakke me me sia i sitt her med 4 stykk som vanlig :p

  3. jorunn, ja, det er et evig styr med nav assa..jeg kan ikke si noe annet..Hvilke fora da mener du f.eks? klem. ellen; søtaaa miii. Vi kan jo snakke nærmere om dette når helga nærmer seg 😉 klem

Legg igjen en kommentar

