Fra barnemunnen

Man kan jo ikke annet enn å forgude barn og dere viten om det meste 😉

Om dyr:

* Dyr har andre typer følelser enn mennesker, de har dyriske følelser.

* Det finnes mange norske dyr som ingen andre andre land har.Gnagere f.eks, sånn som elgen og lumbago som man bør ha i bånd.

* Marsipangrisen er norsk.

* Noen dyr legger egg,mens andre faktisk legger valper

* De slakter geita og lager geitost av kjøttet.

* Nei, geitost er laget av kumelk faktisk. Kjøtt har ingenting med ost å gjøre.

* Jeg vil ikke jobbe med hest, de er så useriøse mot barn.

* Elgen er semsket.

* Katten til mormor er kastrert. Dyrelegen og veterinæren skar av han rumpa.Han ble rasende.

* Katten vår dro seg bortover til matfatet selv om den var besvimt den.

* Jeg har sett en bevisstløs dame.

*Er liktorn et dyr?

*Det finnes hjernedøde dyr,sånne som består av bare en sædcelle. De bor ofte i vannet. Jeg har hatt dem rundt anklene når jeg bader.

* For ikke å snakke om hai, de er finske på ryggen.

* Haien kommer fra india,for de liker seg best i rødehavet. Hvis de kommer inn i kaldt farvet vann,sånn som vi har i norge,krymper de og får dårlig selvtillit.

* Kua har ikke lår, akkurat som mamma.

* Katten vår Nimbus tygde på mozart. Den så veldig museaktig ut selv om den tross alt var en hamster. Nimbus forsto ikke alvoret.

* Jeg arvet en edderkopp etter Lasse,men moren min rundjulte den og kastet den i do.

* Man rasper opp døde dyr og lager krydder av dem, mus-katt heter det.

* Det som er med dyr, er at de er ganske skitne. Allikevel er det imot menneskerettighetene å legge dem i bløt.

Hva betyr at man har en høne å plukke med noen?

* Det kan f.eks være at man er på bærtur, og synes at bringebærene er for små.

* Man plukker pelsen av høna for å koke den.

* Det er noe fjæraktig.

Shopping-handel-vandel:

* En gang så satte jeg fast paraplyen min i en tallerkenhylle. Etterpå sa de at det var min skyld.

* En gang skrek jeg så høyt at jeg fikk en IKEA-pose som trøst.

* Alt koster penger, særlig i butikker.

* Det er faktisk veldig viktig å oppføre seg naturlig i butikker.

* Butikk-konger er sånne som eier butikkene. Carl I. Hagen blant annet.

* Jeg klatret på fiskedisken en gang. Så datt jeg og bøyde øret mitt. Mormor fikk hjertefremfall av det.

* Kjeksen ligger alltid på nederste hylle,sånn at barn skal sette øynene direkte i den. Det er veldig sleipt gjort sier mamma.

Fintfolk og politikere:

* Det er forskjell på folk ja. Noen er smålige og noen er litt større.

* Kongen og dronningen står på balkongen og vinker hånlig til folk på 17.mai

*De som ikke har så mye penger, blir ofte litt sånn lompeaktige i ansiktet.

* Harald Hårfagre bodde i første etasje hos mormor.

* Kongen er en luguber tass. Akkurat som jeg!

* Statsministeren jobber på stortinget som ligger på en bussholdeplass.

Legg igjen en kommentar

