Kjekt å vite

*Uttrykket ”Sjakk matt” i sjakk kommer av det persiske uttrykket ”Shah Mat”, som betyr ”kongen er død”.

*Den korteste krigen i historien, var i 1896. Zanzibar overga seg til Storbritannia etter 38
minutter

*Fingernegler vokser fire ganger fortere enn tånegler.

*…Alfred Hitchcock ikke hadde navle? Den ble sydd igjen etter en operasjon

*At «Can’t Buy Me Love» er en av Beatles’ mest kjente sanger, er tydeligvis ikke til hinder for at teksten kan misforstås. «Get Babylon!», har noen fått det til å bli.

*Eksempel Eric Claptons «Layla».
«I tried to give you constipation (forstoppelse)», er foreslått, men det er altså feil.
Riktig tekst: «I tried to give you consulation
«

*«Creep»
Misheard Lyrics:
‘Cause I’m a queen, I’m a widow.
Original Lyrics:
‘Cause I’m a creep, I’m a weirdo.

*Elvis fikk stryk i musikk på skolen

* Blekksprutens baller / testikkler er i hode dens

*Alle dronning Annes 17 barn døde før henne

*Hvert år så dør det flere av at de får et kjøleskap over seg enn det er folk som dør av å bli bitt av en slange…

*I snitt varer et samleie mellom mink i åtte timer
fett som varmes opp og kjøles ned mange ganger får en gummilignende konsistens med tiden. Egentlig så er det litt rart å ta i for det er mykt, det spretter litt og det smører, men det kan vel egentlig ikke brukes til noe.

*Et gjennomsnittshjem samler 18 kg støv i året…

*Kakerlakker kan spise hva som helst. Det eneste de ikke liker, er agurk…

*Adolf Hitlers tippoldemor var jøde.

*Kakerlakkens favorittmat er limet som er på baksiden av frimerker.

*Det er fysisk umulig for griser å se opp mot himmelen.

*Mange hamstere blunker bare med ett øye om gangen.

4 thoughts on “Kjekt å vite

  1. Herregud, trodde egentlig ikke jeg kunne le mer, men nå holdt jeg seriøst på og le meg fordervet! Jeg skal altså kaste alle frimerkene i huset, le av en av mine favorittsanger (Suspicious Minds), stirre på naboen sin hamster, se opp for kjøleskap, og unngå å stirre på mink i skogen. Haha, takk for en skikkelig latter! Jeg ler enda jeg altså…! Og DET sier jammen litt… 😉

  2. kameleonen: det er godt å høre at du kunne le, det finnes jo faktisk masse vanvittiget ting i verden man bare ikke trodde var mulig liksom,hehe.Har forøvrig oppfylt ønsket du skrev i det andre innlegget til meg 😉 liljen: hehehe, ja, folk hører mye rart når de synger med på sanger..takk til begge to som har vært innom bloggen min å lagt igjen kommentarer 🙂 Kommer nok flere vanvittige innlegg fra meg senere 😉

Legg igjen en kommentar

